ایران اروپا آماده همراهی آمریکا در تحریم‌ ایران

به گزارش میلیتاری نیوز، «بن کاردین»، عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز چهارشنبه گفت شروطی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای باقی ماندن در برجام گذاشت دلیل شده کار اعضای کنگره برای مذاکره بر سر حفظ این توافق دشوارتر شود.  به نوشته هیل، وی در جمع خبرنگاران گفت: «خبر بد این است که نحوه بیان رئیس‌جمهور ترامپ، یعنی ضرب‌الاجل و شرایطی که او مطرح کرد، کار ما را دشوارتر می‌کند.» وی اضافه کرد: «من فکر می‌کنم امکان پیشرفت وجود دارد، اما اول باید از آخرین گفت‌وگوها میان دولت و اروپایی‌ها با خبر شویم.» دموکرات ارشد آمریکایی در پاسخ به اینکه بعد از اقدام جدید ترامپ درباره برجام گام بعدی چه خواهد بود، گفت که فکر می‌کند بایستی نشست‌هایی با اروپایی‌ها برگزار شود.  ترامپ روز جمعه با امضای معافیت‌های تحریمی تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد اما گفت ممکن است این آخرین بار باشد که این کار را انجام می‌دهد.  رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه چهار شرط برای باقی ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران برای اعضای کنگره و کشورهای اروپایی تعیین کرد.  ترامپ گفت: «من دو مسیر را برای ادامه ترسیم کرده‌ام: یا نقائص فاجعه‌بار برجام را اصلاح کنید یا آمریکا از آن خارج می‌شود. آماده همکاری با کنگره برای تهیه یک طرح فراحزبی درباره ایران هستم.»او در ادامه گفت: «هر طرح قانونی که من درباره برجام امضا می‌کنم بایستی شامل چهار مولفه باشد: اولاً، بایستی از ایران بخواهد اجازه بازرسی‌های نظامی در تمامی سایت‌های مورد درخواست بازرسان بین‌المللی را بدهد. دوم، بایستی ضمانت کند ایران هرگز حتی به تملک سلاح هسته‌ای نزدیک هم نمی‌شود.سوم، بر خلاف این توافق هسته‌ای مفاد آن طرح نبایستی تاریخ انقضا داشته باشند. سیاست من این است که تمامی مسیرهای ایران برای دستیابی به بمب، نه برای ده سال بلکه برای همیشه بسته شوند.  چهارم، این طرح بایستی به صراحت – برای نخستین بار- در قوانین آمریکا ذکر کند که موشک‌های دوربرد و برنامه‌های تسلیحات اتمی، جدانشدنی هستند و ساخت و آزمایش موشک‌ توسط ایران بایستی مشمول تحریم‌های شدید شود.» «کاردین» درباره شرط ترامپ برای گنجاندن تعهدات موشکی در توافق هسته‌ای ایران گفت: «موشک‌های بالستیک، اصلاً جزئی از برجام نیستند، بنابراین گنجاندن آنها در قانون، اقدام مناسبی نیست.» وی اضافه کرد: «حسب اطلاع من، هیچ مشکلی برای تحریم ایران، بابت موشک‌های بالستیک وجود ندارد. ما همین حالا یک قانون در این زمینه تصویب کرده‌ایم و به قوانین بیشتری نیاز داریم؛ می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و اروپا آماده است با ما همراه شود.»


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 28 دی 1396
ایرانی آغاز عملیات تکاوران ارتش برای ورود به نفتکش ایرانی

 به گزارش میلیتاری نیوز، تیم تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران که در روزهای اخیر برای اجرای عملیات نجات ملوانان ایرانی گرفتار شده در کشتی نفتکش سانچی راهی بندر شانگهای شده بودند، ساعتی پیش با یک فروند کشتی راهی محل نفتکش شدند. در حال حاضر کشتی نفتکش ایرانی در ۲۵۰ مایلی بندر شانگهای بوده و چند ساعت طول می‌کشد که تکاوران ارتش به کشتی برسند. تیم تجسس و نجات چینی در منطقه حضور دارد و در صورت پایین آمدن دمای هوا در داخل نفتکش، طبق برنامه قرار است که یا تیم تکاوران ارتش و یا تیم تجسسی چینی مجدداً وارد کشتی شوند. پیش از این قرار بود که عملیات ورود به نفتکش از طریق بالگرد و راپل انجام شود اما احتمالا به دلیل بدی آب و هوا و مساعد نبودن شرایط جوی، برنامه تغییر کرده و تکاوران ارتش با کشتی راهی منطقه شده‌اند.

آنطور که معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است، پیکر ۲ ایرانی که توسط تیم چینی‌ها صبح امروز در داخل کشتی کشف شده بود، روی عرشه بوده و تیم چینی وارد موتورخانه نشده‌ است لذا برنامه اصلی در ورود تیم تجسس جدید به کشتی، ورود به موتورخانه است. بر همین اساس، با مساعد شدن شرایط، تکاوران ارتش وارد موتورخانه نفتکش خواهند شد، چرا که این احتمال وجود دارد که ملوانان ایرانی کشتی نفتکش سانچی در بخش موتورخانه محبوس شده باشند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 23 دی 1396

 آیا رویارویی نظامی عربستان و ایران نزدیک است؟

☑️در زمانی که عربستان سعودی به عنوان رهبر یکی از دو طیف “هژمونی” منطقه از پایین‌ترین توان خود در مقابل هژمونی “ایران” برخوردار و ناچار است یا به بازی پاندولی مقابل ایران پایان دهد یا برای ادامه بازی به سمت “اسرائیل” متمایل شود، “ترامپ” از پتانسیل‌های قهری ایجاد شده در دوره اوباما بهره می‌جوید تا در وهله نخست چرخش “ریاض” به سمت “تل آویو” را تسریع بخشدو در وهله دوم اسرائیل را در مقابل ایران و نیروهای متحدش تقویت سازدنتیجتا،و پیرو این رویکرد،عربستان به سرعت تمام به اسرائیل نزدیک می شود و گویی “جنگ ۶روزه اعراب با اسرائیل” رافراموش کرده است. ☑️تل آویو به دلیل عدم بهره بندی از پتانسیل‌های لازم جهت درگیری در مناقشات “بین المللی”، از ورود به مناقشات منطقه‌ای که در سال‌های اخیر شکل بین المللی به خود گرفته است صرف نظر کرده و این سیاست در آینده نیز با تغییرات اندک ادامه خواهد یافت زیرا علت اصلی اتخاذ این موضع از سوی تل آویو نقصان “ارتش زمینی” با قابلیت نبرد برون مرزی بوده نه هژمونی و اقتصاد ، که اکنون با حمایت عربستان مرتفع شود. در باب “عربستان” باید عرض کنیم اگر “محمدبن سلمان”،کمی تامل به موارد ذیل داشته باشد هرگز،پیاده نظام اسرائیل در نبرد با ایران نخواهد شد : -تنگه هرمز، ضمن “مین گزاری” وسیع ،کنترل خواهد شد. -هر روز سه نفت کش عظیم با توجه به حجم زیاد صادرات عربستان از تنگه هرمز عبور میکند که سه نفت کش سریعا از سوی ایران مصادره و تمام پرسنل آن اسیر میشود. -تنها با شلیک یک موشک از نوع شهاب۱ کل سیستم میدان نفتی وفاق قطر تعطیل و منهدم خواهد شد. -شش فرودگاه بین المللی دوحه، دبی، ابوظبی، شارجه ریاض و جده، بحرین،هدف موشک های ایرانی قرار خواهند گرفت و کلیه مواصلات هوایی و تدارکاتی اعراب از طریق آسمان قطع خواهد شد. -سامانه یوم الست یمن،تاسیسات نفتی “آرامکو” را فشل خواهندکرد. -با انهدام سکوهای نفت، قیمت نفت پروازخواهدکرد…. -تقریبا ۳۰%از جمعیت عربستان،مهاجرین هستند باشروع جنگ،قسمتی ازاین جمعیت که اکثرا در صنایع مشغولند عربستان را ترک می کنند و .. -در حال حاضر ایران تنها کشور در منطقه است که دارای نیروی نظامی زمینی با قابلیت اجرای عملیات “برون مرزی”،حتی با فاصله صدها کیلومتر در آن سوی مرزهای خود می‌باشد و تجربه جنگ “سوریه” نیز نیروهای پدافندی ایران را به حالت نیروهای بالقوه آفندی تغییر داده، حتما بخوانید:  بررسی توان وسطح فن آوری ایران جهت تولید جنگنده ☑️ به نظر حقیر،عربستان و اسرائیل موازی با محور “مقاومت” یارگیری خواهند کردواین استراتژی خصمانه را در مقابل ایران دنبال خواهند کرد. -فشار بر حزب الله در لبنان -فشاربرسوریه با حمایت از “قسد” و “گروهک های معاند” -اختلاف بین نیروهای شیعه در عراق،راهی که “مقتدی صدر”مامور ویژه آن است. -تطمیع “روسیه”باقراردادهای تسلیحاتی سنگین به منظور کاهش حمایت از “سوریه” و پایین آمدن سطح تعاملات این کشور با ایران -و…. ☑️ صحبت در مورد “نبرد ایران و عربستان”،دراین مجال نمی گنجد بنده از یک دیدگاه،مسئله را بررسی کردم وباید عنوان کرد با تمام این تفاسیر،نباید از “حماقت” شیفتگان قدرت به سادگی گذشت و همیشه باید آماده بود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 20 دی 1396
معرفی انواع فشنگ و گلوله های معروف و پرکاربرد در جهان

معرفی انواع فشنگ و گلوله های معروف و پرکاربرد در جهان / تصویری از گلوله های مختلف در کنار یکدیگر. از چپ به راست گلوله های معروف و پرکاربرد را توضیح میدهیم.
 
به ادامه مطلب مراجعه کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 6 دی 1396
تمرین جنگنده‌های آمریکا برای نبرد با جت‌های روسی

تمرین جنگنده‌های آمریکا برای نبرد با جت‌های روسی/ به گزارش میلیتاری نیوز، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در مطلبی به تمرین‌های نیروی هوایی آمریکا با جنگنده‌های روسی یا نمونه‌های شبیه آن‌ها که شرکت‌های مقاطعه کار برای روز مبادا برای آمریکا تهیه می‌نمایند، اشاره کرد. این نشریه در این زمینه نوشت: در حالی‌که نیروی هوایی آمریکا در تلاش برای در اختیار داشتن جنگنده‌های شکاری، آموزشی برای خلبانان خود است، شرکت‌های مقاطعه کار در این عرصه به شدت فعالیت دارند. بر این اساس، مقاطعه کاران در این زمینه قادر به تامین مقدار قابل توجه از هواپیماهایی هستند که به شدت شبیه هواپیماهای دشمن است و اینک نیروی هوایی آمریکا بدین وسیله موفق شده سه نسخه جنگنده‌های آموزشی شبیه «میگ-۲۹ فالکروم» دو کابین را به‌دست آورد. در همین زمینه شرکت مقاطعه کاری «ایر یو اس ای» در وبگاه خود اشاره کرده که موفق شده این جنگنده‌ها را به طور مستقیم از کشوری که سابق جزیی از خاک شوری سابق بود، به‌دست آورد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 6 دی 1396
داعش از منطقه می‌رود یا می‌ماند؟

داعش از منطقه می‌رود یا می‌ماند؟ به گزارش میلیتاری نیوز، «سید رضا قزوینی غرابی» در یادداشت روزنامه «خراسان» نوشت: سال ۲۰۱۷ میلادی در حالی به پایان خود نزدیک می شود که مرگ نظامی بزرگ ترین گروه تروریستی تاریخ بشر و اضمحلال خلافت خودخوانده آن در این سال رقم خورد. با گذشت چهار سال از آغاز فعالیت گروه تروریستی داعش، با این که این جماعت همچنان در پهنه ای وسیع به عنوان تهدیدی بالفعل شناخته می شود و اندیشه آن، احتمالا پهنه ای وسیع تر از جغرافیا را در اندیشه هواداران خود تخیر کرده، اما تحلیل ها درباره آینده این گروه تروریستی تنها یک ماه پس از اعلام رسمی پاک سازی عراق و سوریه از آن همچنان ادامه دارد. سرنوشت داعش و تشکیلات گروه، توان بازگشت مجدد آن به کشورهای آزاد شده، جایگاه آن در کشورهای درگیر جنگ و ناآرامی، مقصد یا مقصدهای احتمالی آن، توان مالی یا عملیاتی آینده آن و سؤالاتی از این قبیل همچنان ذهن ناظران را به خود مشغول کرده است.
 
به ادامه مطلب مراجعه کنید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 6 دی 1396