آمریکا زمانی از توانمندی ما مطلع می‌شود که دیگر کاری از دستش برنمی‌آید/ مجموعه متنوعی از بی‌سرنشین‌ه

به گزارش میلیتاری نیوز، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره اندازه آمادگی دفاعی این نیرو برای مقابله با تهدیدات گفت: بر اساس قرآن، کسب آمادگی دفاعی یک دستور و تکلیف الهی است و ما می‌توانیم این ادعا را کنیم که طی ۳۴ سال گذشته حتی ۲۴ ساعت را هم برای کسب و ارتقای آمادگی‌های دفاعی از دست نداده‌ایم.

وی افزود: مسلماً وضعیت امروز نیروی دریایی سپاه به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. البته مقدار بسیار کمی از توانمندی‌ها را بر اساس نیازمان در رزمایش‌ها مطرح کرده‌ایم و قسمت اعظمی از توانمندی نیروی دریایی سپاه هنوز مطرح نشده است. آمریکایی‌ها زمانی از توانمندی واقعی ما مطلع می‌شوند که دیگر خیلی برای آنها دیر شده و کاری از دستشان برنمی‌آید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه “ما در ۵ حوزه شناوری، موشکی، تکاوری، هوادریا و پهپادی، برنامه‌هایی برای ارتقای توان رزم نیروی دریایی سپاه در سال ۹۷ داریم”، خاطرنشان کرد: ارتقای توان شناوری ندسا نخستین حوزه‌ای است که ما روی آن تمرکز داریم که شامل ارتقای تسلیحات، موشک‌ها و تجهیزات نصب‌شده روی این شناورها می‌شود.

دریادار فدوی ادامه داد: حوزه بعدی، ارتقای توان موشک‌های ساحل به دریای نیروی دریایی سپاه است که در این بخش نیز برنامه‌های قابل توجهی در دست اقدام داریم، همچنین در حوزه هوادریا نیز بالگردهای ندسا مانند شناورهای ما مسلح به انواع تجهیزات و تسلیحات هستند که در سال ۹۷ توان هوادریایی نیروی دریایی سپاه هم افزایش پیدا می‌کند.

وی با ابراز اینکه توان تکاوری در نیروی دریایی سپاه از توانمندی‌های قدیمی و بسیار مهم این نیرو است، تصریح کرد: یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه آماده است تا هرگونه عملیات مورد نیاز نیروی دریایی سپاه برای مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن را انجام دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان به توان پهپادی نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: ما امروز مجموعه متنوعی از بی‌سرنشین‌ها را در اختیار داریم که قابلیت اجرای هرگونه عملیات علیه دشمنان را دارند


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397
تبعات خروج ترامپ از برجام از دید بلومبرگ

به گزارش میلیتاری نیوز، وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» اخیرا در گزارشی به ابعاد خروج محتمل آمریکا از برجام پرداخت و با پرداختن به کاهش صادرات نفتی ایران در صورت برهم خوردن توافق از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  نوشت: «از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا می‌تواند ده‌ها میلیارد دلار معامله‌های تجاری را از بین برد.»

بلومبرگ با پرداختن به بعد «توازن قوای دنیای» در صورت برهم خوردن برجام نوشت: «در عرصه دنیای، بزرگترین برندگان اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا، چین و روسیه دو کشور امضا کننده برجام هستند و درحالی‌که حضور آمریکا در منطقه کاسته می‌شود، نفوذ این دو کشور به تدریج در منطقه بیشتر شده است.»

بر این اساس، روسیه اینک درحال نبرد و پیروزی در منطقه است و در بحران سوریه کنار ایران قرار دارد. همچنین تغییر ایده حضور سرمایه گذاران آمریکایی و چینی در ایران، موجب رونق کار برخی شرکت‌های چینی می‌شود که اینک سرمایه گذاری‌های بزرگی در ایران انجام داده‌ و در حوزه نفت ،صنایع حمل و نقل قراردادهای چند میلیارد دلاری منعقد کرده‌اند.

بلومبرگ در ادامه با اشاره به خطر اتمی شدن دنیا در صورت برهم خوردن برجام نوشت:« سقوط این توافق تلاش‌ها در جهت خلع سلاح اتمی را نه تنها در منطقه بلکه در دنیا برهم می‌زند.»

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در این زمینه هشدار داده که با خروج آمریکا از توافق، کشورش ممکن است برنامه هسته‌ای خود را از سرگیرد. مقام‌های ایرانی نیز همچنین تهدید خروج از «ان. پی .تی» را نیز گوشزد کرده‌اند.

این نشریه با اشاره به تبعات سیاسی این مسئله در داخل ایران به نقل از «مرتضی» یک شهروند ایرانی نوشت: «اگر آمریکا به تعهدهای خود پایبند نباشد، وضعیت به قبل بر می‌گردد و ما غنی سازی اورانیوم را از سر می‌گیریم. این حق ما است زیرا آن‌ها در حال نقض توافق هستند و نه ایران.»

بلومبرگ در ادامه در زمینه احتمال تقابل بین ایران و آمریکا نوشت: «با از بین رفتن توافق و از سرگیری برنامه هسته‌ای ایران ، خطر مواجهه افزایش می یابد. در این بین، اسرائیل و عربستان از متحدان آمریکا مصمم به پی عقب راندن ایران هستند و اسرائیل نیز در گذشته ایران را به بمباران تاسیسات‌ هسته‌ایش در صورت دستیابی به قابلیت‌های اتمی تهدید کرده است.»

در خاتمه این تحلیل آمده است: «اندازه ناآرامی در منطقه به ویژه در امور تجاری، بسته به این دارد که چگونه ایران و دیگر قدرت‌ها به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان دهند. “آلکس وطنخواه” تحلیلگر “اندیشکده واشنگتن” در این زمینه معتقد است که اگر آمریکایی‌ها تصمیم به خروج از توافق بگیرند اما بقیه دنیا اعلام کنند که ما به مواضع خود پایبند هستیم، آنگاه سرمایه گذاری در ایران چندان فاجعه بار نیست.»


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397
بازآماد ۶۰ فروند بالگرد در یک سال توسط هوانیروز

به گزارش میلیتاری نیوز، امیر خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اهمیت ارتقای توان بالگردی در مقابله با تهدیدات پیشِ رو اظهار داشت: به حمدالله هوانیروز در سال جاری به لحاظ توان رزمی و قدرت بازدارندگی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است که اگر بخواهیم در این رابطه مقایسه‌ای داشته باشیم، باید عنوان کرد که ارتقای توان رزمی بالگردهای ما در مقایسه با کشورهای منطقه، کم‌نظیر بوده است.

وی افزود: این رشد و پیشرفت را مدیون حمایت‌های بی‌دریغ فرمانده محترم نیروی زمینی و همچنین تلاش‌های مستمر کادر فنی مهندسی و پشتیبانی هوانیروز هستیم.

امیر قربانی با اشاره به دستاوردهای هوانیروز در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: ما پیش از این یک سری دستاورد و پیشرفت‌هایی را به دست آورده بودیم که در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی در ارتقای این دستاوردها و افزایش توانمندی‌ها نمودیم، به طوری که این پروژه ها را از مرحله تست به مراحل تولید و رده عملیاتی رساندیم.

وی با بیان اینکه موشک شفق یکی از مهمترین سامان‌های موشکی بوده که ما توانستیم آن را آزموده و ارتقا دهیم، افزود: این موشک هوشمند ضد زره، نوعی موشک هوشمند کاملا داخلی است که بین ۸ تا ۱۲ کیلومتر برد مسافت دارد و به صورت فایر فورگت عمل می کند. توانمندی این موشک به نحوی است که می تواند در جنگ‌های ناهمتراز و نیابتی برای ما کارساز و راهگشا باشد.

«موشک شفق» را شخصا شلیک کردم

فرمانده هوانیروز با اشاره به قابلیت‌های این موشک در انهدام اهداف زرهی گفت: بنده شخصا این موشک را تست کرده و از قابلیت های آن اطلاع دارم و باید بگویم این موشک با کمترین هزینه در مرحله تولید قرار گرفته است.

پرواز ۶۰ الی ۷۰ ساعته خلبانان با سامانه دید در شب

وی در ادامه گفت: از دیگر دستاوردهای این یگان بهره برداری از سامانه‌های دید در شب جهت ارتقای توان عملیاتی هوانیروز در تمامی ساعات شبانه روزی است که این مزیت در واقع یکی از ضروریات ما در حوزه بالگردی است. خوشبختانه در سال گذشته توانستیم با کمک صنایع داخلی کشور این سامانه را عملیاتی کنیم. به طوری که برخی از خلبانان توانستند با این سامانه ها چیزی حدود ۶۰ الی ۷۰ ساعت پروازی را در شب با موفقیت انجام دهند.

امیر قربانی افزود: موضوع دیگری که از سالها قبل دنبال کرده و در سال جاری توانستیم به آن تحقق بخشیم بحث تسلیح بالگردهای ترابری به راکت اندازها و پرتابگرهای آتش در جناحین بود که از این طریق بالگردهای ترابری ما هم به نوعی قابلیت تهاجمی پیدا کردند.

وی در خصوص نوع بالگردهای تسلیح شده گفت: بنا به ضروریات و نیاز احصا شده بالگردهای ۲۱۴ و ۲۰۶ را به جهت احتمال درگیری مستقیم در ماموریت‌ها و همچنین به جهت افزایش ایمنی بالگرد در دفاع از خود تسلیح کردیم، البته این کار برای بالگردهای شنوک هم قابل انجام هست، اما فعلا نیازی برای این کار ندیدم.

پشتیبانی عملیاتی از قرارگاه‌های ارتش و سپاه در نقاط مختلف مرزی

فرمانده هوانیروز به ماموریت‌های یگان هواپیمایی نزاجا در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: هوانیروز همواره در پشتیبانی از قرارگاههای ارتش و سپاه حضور مستمر داشته است و در این رابطه از قرارگاههای حمزه سیدالشهدا، قرارگاه نجف و قرارگاه قدس سپاه در شرق و غرب پشتیبانی می کند، همچنین در حوزه مقابله با گروهک‌های معاند بنا به دستور سلسله مراتب فرماندهی همواره حضور یافته و کار جابه جایی نیرو و پشتیبانی آتش را انجام می‌دهد.

در حوزه ارتش نیز در قرارگاههایی که نیروی زمینی در غرب کشور دارد نیز همواره در درگیری‌هایی که با گروهک‌های مختلف در منطقه صورت می گیرد حضور یافته و کار پشتیبانی را انجام می دهیم و حتی در مواقعی که احتیاج بوده است ماموریت  برون مرزی نیز انجام داده‌ایم.

هوانیروز همواره در همه جا حضور دارد و در حوزه رزمایش ها متناسب با تهدیدات روز برنامه ریزی کرده و کار عملیاتی را انجام می دهیم. توانستیم کار را انجام دهیم.

حضرت آقا فرمودند «هوانیروز با پروازهایش وجهه ارتش را بالا برد»

فرمانده هوانیروز در ادامه به ماموریت های غیر رزمی هوانیروز اشاره کرد و گفت: هوانیروز علاوه بر ماموریت ذاتی که دارد معمولا در هر جایی که اتفاقی برای مردم واقع شود هوانیروز به عنوان نخستین نیرویی است که جهت مردم یاری و انتقال مجروحان وارد صحنه می شود.

در روز نخست زلزله کرمانشاه ۹۰۰ سورتی پرواز انجام دادیم

وی در این رابطه افزود: در بحث زلزله کرمانشاه نیز هوانیروز در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله وارد عرصه کمک‌رسانی شد و در روز نخست ۹۰۰ سورتی پرواز انجام داد و بواقع همرزمان ما توانستند کاری بزرگ و رکورد بزنند. لذا این کار بسیار ارزشمند بود و توانستیم آذوقه را به مردم برسانیم و مصدومین را به مناطق امن و بیمارستانی برسانیم.

پوشش امدادی ۱۵ استان کشور در حوزه اورژانس هوایی

امیر قربانی در ادامه با اشاره به شرفیابی خدمت مقام معظم رهبری بعد از کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه گفت: وقتی که بعد خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدیم ایشان به بنده دو بار تاکید کردند که «هوانیروز خیلی مهم است» و بعد فرمودند «شما با این پروازها وجه ارتش را خیلی بالا بردید».

وی با بیان اینکه هوانیروز در بیش از ۱۵ استان کشور در حوزه اورژانس هوایی بحث پوشش را عهده داریم افزود: لذا هوانیروز همواره در کنار مردم بوده و امروز علاوه بر ماموریت‌های احتمالی رزمی به خدمات مردمی و امدادرسانی نیز مشغول است.

وی سپس در خصوص بازآماد بالگردها در شرایط سخت تحریم گفت: ما به فرموده مقام معظم رهبری در شرایط تحریمی دست بر زانوی خود گذاشته و بلند شدیم و در این حوزه فقط به توان داخلی و متخصصان خودمان اتکا کردیم و توانستیم با یک همت بلند و اراده‌ای آهنین از سال گذشته تاکنون حدود ۶۰ فروند بالگرد در انواع مختلف تهاجمی و ترابری سبک، و شناسایی و ترابری سنگین را بازآماد کرده و به رده عملیاتی برگردانیم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397
موشک هوشمند جدید ایران ناظران غربی را شگفت زده کرد +عکس
به گزارش میلیتاری نیوز، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در مطلبی به رونمایی یک فروند موشک هوشمند و سامانه دفاع موشکی ضد پهپاد در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین و در چهارشنبه گذشته اشاره کرد و نوشت: «یک فروند موشک کروز که چهارشنبه گذشته در رژه روز ارتش در ایران به نمایش درآمد، موجب شگفتی ناظران غربی شده است.»

«این موشک هوا پایه مجهز به سامانه هدایت شونده الکترواپتیک است و اینک کارشناسان امور نظامی در پی یافتن ماهیت  این جنگ افزار جدید ایران هستند.»

اسپوتنیک در ادامه نوشت: «اگر این موشک مجهز به سامانه هدایت شونده الکترو اپتیکی باشد، شبیه موشک  کروز “دلیله”  ساخت صنایع نظامی (رژیم ) اسرائیل که برای هدف گرفتن اهداف متحرک و با قابلیت جابجایی استفاده می‌شود. خطای اصابت موشک دلیله کمتر از یک متر اعلام شده‌ است.

 

به گزارش این منبع خبری، آنطور که نیروی هوایی ایران اعلام کرده ، این موشک هدایت شونده با  اشعه فرا قرمز، توسط  افسر مربوطه مستقر در جنگنده (شماره دو پرواز) شلیک می‌شود.

اسپوتنیک در خاتمه ضمن اشاره به سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران مبنی بر این‌که جنگ افزارهای ایران علیه کشورهای عرب همسایه نیست، نوشت: «در روز رژه ارتش، علاوه بر جنگنده‌ها و بمب افکن‌های نیروی هوایی ارتش، سپاه پاسداران ایران از سامانه دفاع موشکی جدیدی به نام «کمین-۲» رونمایی کرد. این سامانه برای مقابله با پهپادهای مسلح دشمن و نیز جنگنده های درحال پرواز در ارتفاع پایین طراحی شده است.»


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397
درگیری طالبان با داعش در شمال افغانستان

به گزارش میلیتاری نیوز، طالبان در چند ماه گذشته بارها با حمله به مواضع داعش در ولایت‌های جوزجان و فاریاب با این گروه تروریستی در شمال افغانستان درگیر شده است.

برخی از منابع محلی در فاریاب از وقوع درگیری‌ مجدد بین طالبان و گروه تروریستی داعش در شهرستان «درزاب» این ولایت خبر داده‌اند.

 شهرستان «درزاب» به عنوان پایگاه گروه تروریستی داعش در ولایت «جوزجان» محل این درگیری‌ها محسوب می‌شود که هدف حملات متعدد طالبان قرار گرفته است.

پس از کشته شدن «قاری حکمت» سرکرده گروه داعش در شمال افغانستان این گروه تروریستی به شدت تضعیف شده است.

حتما بخوانید:  سرلشکر باقری با اردوغان دیدار کرد

اعضای گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان بر سر جانشینی قاری حکمت دچار اختلاف شدند و ده‌ها تن از این گروه تروریستی در هفته گذشته خود را به طالبان تسلیم کردند.

از سوی دیگر، طالبان اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی و دولتی در جریان درگیری بین طالبان و داعش با بمباران مواضع طالبان از گروه تروریستی داعش حمایت کردند.

این در حالی است که طالبان و برخی از مقامات و نمایندگان افغان همواره نیروهای آمریکایی را به حمایت از گروه تروریستی در افغانستان متهم کردند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397
اولین واحد ارتش آمریکا به اسلحه کمری XM-17 مجهز شد

لشکر ۱۰۱ هوابرد آمریکا به اسلحه کمری XM-17 مجهز شدند و آنرا بطور کامل جایگزین اسلحه های کمری M-9 کردند.

 

اسلحه کمری M-9 نمونه ساخته شده اسلحه برتا ۹۲ است که با تغییراتی در آمریکا تولید و در ارتش این کشور استفاده میشود و در دهه هشتاد جایگزین اسلحه کمری افسانه ای برونینگ ام ۱۹۱۱ شد.

چند سالی است که ارتش به دنبال جایگزینی این اسلحه با اسلحه ای سبک تر و کم حجم تر است و چندین اسلحه را برای این کار بررسی کرده است. در نهایت اسلحه XM-17 برای جایگزینی ام ۹ انتخاب شد.

این اسلحه کمری در واقع نمونه تغییر یافته ای از اسلحه P-320 محصول کمپانی زیگ زاور (آلمان و سوئیس) میباشد که با اصلاحاتی در آمریکا تولید میشود. این اسلحه کمری قرار است با چهار کالیبر مختلف برای ارتش آمریکا طراحی شده و تحویل نظامیان این کشور شود.

پیش بینی میشود روند جایگزینی این اسلحه با ام ۹ های قدیمی تا سال ۲۰۲۳ به طول بیانجامد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 1 ارديبهشت 1397
خودروی زرهی چرخدار Boxer یک آمبولانس زرهی
 

در تصویر یک خودروی زرهی چرخدار Boxer را مشاهده میکنید که در نقش یک آمبولانس زرهی بهینه شده است. در داخل این آمبولانس زرهی فضا و امکانات کافی برای درمان و مداوای ۷ سرباز که به صورت جزئی صدمه دیده اند وجود دارد.

آمبولانس زرهی

می توان ۷ سرباز مجروح که به صورت سطحی زخمی شده اند و توانایی نشستن بر روی صندلی را دارند را به شکل هم زمان مورد مداوا و درمان قرار داد. اما چنانچه سرباز مورد نظر دارای جراحت های سنگینی باشد و امکان مداوای آن لبه شکل نشسته وجود نداشته باشد و حتما میبایست به صورت درازکش بر روی برانکارد باشد ، در این صورت این خودرو توانایی حمل و مداوای همزمان سه سرباز در سه برانکارد را خواهد داشت.

برای مجروحانی که شدت جراحت شان بالاست و یا دچار شکستگی هستند و تکان دادن آنها خطرناک است ، در قسمت درب خودکار پشت خودرو یک سامانه الکتریکی تعبیه شده است که برانکارد حامل سرباز مجروح را به شکل آهسته و بدون تکان های شدید به داخل خودرو منتقل میکند. پایه هایی که سه برانکارد داخل این خودرو بر روی آن مستقر میباشند ، کاملا تثبیت شده هستند و مجهز به یک سیستم استابلایزر یا تثبیت گر با توان بالا هستند.

این سیستم باعث میشود که زمانیکه خودرو در داخل خود مجروح حمل میکند و از ناهمواریها و پستی و بلندیها و دست اندازها عبور میکند ، سرباز مجروح خوابیده بر روی برانکارد هیچگونه شوک حرکتی وارد نشود و مبادا در اثر حرکت خودرو از پستی و بلندی ها ، جراحت های سربازان مجروح وخیم تر شود. همانگونه که گفتیم خودروی آمبولانس زرهی باکسر قابلیت درمان همزمان ۷ سرباز با جراحت کمتر و سه سرباز با جراحت بیشتر بر روی برانکارد را دارد.

 

در داخل این آمبولانس تمامی تجهیزات کامل پزشکی برای مراقبت های فوق ویژه ICU وجود دارد و میتوان سربازان به شدت مجروح شده را در داخل این آمبولانس مورد مراقبت کامل قرار داد تا زمانی که آمبولانس به نزدیکترین مرکز درمانی برسد. از این رو در داخل آمبولانس تجهیزات کامل مراقبت و نظارت بر احوال مجروحان تعبیه شده است. در داخل این خودرو از هر گروه خونی چندین واحد خون ذخیره شده است که به مجروحانی که دچار خونریزی شدید هستند ، خون تزریق کنند تا زمانی که مجروح به مرکز درمانی برسد.

همچنین این آمبولانس مجهز به یک آزمایشگاه برای بررسی های سریع بیولوژیکی است که میتواند به سرعت نمونه های ادرار و خون مجروحان را مورد آزمایش قرار دهد. جالب آنکه این خودرو امکانات لازم برای انجام عمل های جراحی بسیار سنگین را هم دارد. یعنی می توان حتی عمل های جراحی سنگین و پیچیده را هم در داخل آن انجام داد که البته در این حالت تنها می توان یک نفر مجروح و یک برانکارد را مورد عمل جراحی قرار داد.

خودرو مجهز به سیستم تهویه هوا و استریلیزاسیون یکپارچه است که می تواند فضای درون آمبولانس را استریل کرده و آنرا برای انجام عمل های جراحی سنگین و پیچیده آماده کرد.

نمونه آمبولانس باکسر پیشرفته ترین آمبولانس نظامی در جهان است. ارتش آلمان ۷۲ دستگاه و هلند ۴۸ دستگاه از این آمبولانس را سفارش داده و درحال تحویل گرفتن آن هستند.

حتما بخوانید:  تانک کرار دروغ یا واقعیت؟

 

خودروی استریکر آمریکایی در نقش آمبولانس نظامی

 

شاید این آمبولانس های زرهی در میدان نبرد چندان به چشم نیایند. اما خودروهای فوق العاده ارزشمندی هستند. توجه کنید که یک خودروی باکسر یا استریکر بین ۳ تا ۵ میلیون دلار قیمت دارند و میتوان با نصب تسلیحات و تجهیزات رزمی ، از آنها در میدان نبرد به بهترین شکل ممکن بهره برداری رزمی کرد.

مثلا نفربر باکسر مجهز به برجک لانس با توپ ۳۰ میلیمتری در میدان نبرد ارزش رزمی فوق العاده بالایی دارد. اما با این حال ارتش های بزرگ تعدادی از این خودروهای گرانقیمت را به جای مجهز کردن به تجهیزات و تسلیحات ، تبدیل به آمبولانس نظامی میکنند.

 

دلیل آن هم اهمیت بالای حفظ جان نیروها در میدان نبرد است. طبیعی است که در یک میدان نبرد واقعی ، نیروهای درگیر نبرد ممکن است در اثر آتش دشمن زخمی شوند و یا دچار جراحتهای سنگینی شوند. وجود چنین آمبولانس هایی در میدان نبرد کاملا ضروری و در واقع حیاتی است. چرا که در اکثر مواقع میدان های نبرد فاصله زیادی تا مراکز بهداشتی و درمانی دارند و رساندن مجروح جنگی به این مراکز ساعتها زمان میبرد.

اما گاهی جراحت نیروهای خودی بقدری شدید است که امکان رساندن مجروح به بیمارستان وجود ندارد. در نتیجه نیاز به آمبولانس های زرهی و سیار میباشد که در همان میدان نبرد ، نیروهای مجروح شده خودی را مورد مداوا قرار داده و یا آنها را تحت مراقبت های ویژه به بیمارستان منتقل نماید.

هر آمبولانس زرهی میتواند جان حداقل دو تا سه نفر نیرو را از مرگ حتمی نجات دهد. مسلم است که حفظ جان حتی یک نیرو هم از ارزش پولی این آمبولانس ها بیشتر است.

امروزه در ارتش های بیشتر کشورهای جهان یک یگان مخصوص به نام یگان امداد و نجات وجود دارد که مجهز به آمبولانس های زرهی و پرتحرک و پرسرعت میباشند و وظیفه آنها رساندن مجروحان به مراکز درمانی و مراقبت از آنها و حفظ جان نیروهای مجروح شده است.

 

مثال دیگری میزنم. زمانی که یک خلبان ایجکت میکند ، چند دستگاه از این آمبولانس ها به همراه یگان های جستجو و نجات به دنبال خلبان ایجکت کرده میگردند تا هم او را بیابند و هم در صورتی که در اثر ایجکت زخمی شده باشد ، بوسیله این آمبولانس ها به مراکز درمانی منتقل شوند.

از این رو این قبیل آمبولانس ها امروزه اهمیت زیادی در ساختار ارتش های جهان دارند.

در تصویر خودروی M-1133 Medical Evacuation Vehicle را مشاهده میکنید که همان نمونه آمبولانس شده از خودروهای زرهی خانواده استریکر آمریکا میباشد. هر تیپ واکنش سریع آمریکا که از خودروهای خانواده استریکر استفاده میکنند ، دارای تعداد احتمالی ۲۰ دستگاه نمونه آمبولانس استریکر میباشند تا نیروهای مجروح شده خودی در جریان جنگ را مورد مداوا و مراقبت قرار دهند. این خودرو از نظر توانایی های پزشکی بسیار نزدیک به نمونه آمبولانس باکسر است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 1 ارديبهشت 1397
لفاظی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران
 

به گزارش میلیتاری نیوز، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) با تکرار ادعاهای بی‌اساس، ایران را تهدید کرد که هشدارهای این رژیم را جدی بگیرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» لیبرمن طی بازدید از مناطق مرزی نوار غزه، مدعی شد ایران و گروه‌های حامی‌اش در منطقه باید درباره کاری که انجام می‌دهند، تجدید نظر کنند زیرا محک زدن قدرت ارتش رژیم صهیونیستی ارزش آن را ندارد.

وی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی می‌تواند هر مقداری که نیاز باشد از خود دفاع کند و در چند جبهه بجنگد.

با افزایش هشدارها و تهدیدهای جنگ‌طلبانه مقامات تل‌آویو خطاب به ایران درباره پاسخ ندادن به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تی۴ سوریه، به نظر می‌رسد تل‌آویو در حال آماده سازی افکار عمومی و تحریک‌ آنان برای جنگی جدید است.

بامداد روز دوشنبه ۲۰ فروردین بود که پایگاه هوایی تی۴ در سوریه هدف حمله هوایی و اصابت چندین موشک قرار گرفت. گفته می‌شود در این حمله حداقل ۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید:  وزیر دفاع: آمریکا دنبال بی‌ثباتی منطقه است

وزارت دفاع دفاع روسیه افشا کرد دو جنگنده اف۱۵ رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، ۸ فروند موشک به سمت پایگاه هوایی تی۴ در حمص شلیک کردند. ۵ فروند از این موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار داده شد اما ۳ فروند دیگر به پایگاه اصابت کرد.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز روز سه‌شنبه تاکید کرده بود جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند.

همچنین بامداد شنبه (۲۵ فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، ۱۰۳ فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد ۷۱ فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده بود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 1 ارديبهشت 1397
می‌کنیم رئیس سیا: هرجا بتوانیم علیه ایران اقدام می‌کنیم

به گزارش میلیتاری نیوز، «مایک پومپئو» رئیس سازمان سیا در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه خبری «بی. بی. سی» درباره ایران، روسیه و چین به اظهار نظر پرداخت. پومپئو درباره این ایده که آمریکا نفوذ کمی را در امور سوریه داشته است، گفت: «ما قصد داریم روی این مشکلات پیچیده کار کنیم و هر کجا که می‌توانیم علیه ایرانی‌ها فشار آوریم.» پومپئو در این مصاحبه درباره نامه اخیر خود به سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه، گفت: «من می‌خواستم پیامی واضح برای او مبنی بر این ارسال کنم که آمریکا، غرب و انگلیس در منطقه منافعی دارند و حمله به آن‌ها با مقابله به مثل مواجه خواهد شد. او باید به شدت از این مسئله آگاه باشد که اقدام علیه منافع آمریکا تحمل نمی‌شود.» وی با منتسب کردن موشک‌های انقلابیون یمن به ایران، شلیک این موشک‌ها به سوی عربستان را «غیر قابل پذیرش» و به مثابه «اقدامی جنگی» توصیف کرد. وی با تکرار اتهامات همیشگی آمریکا علیه ایران، مدعی شد که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در راستای منافع ایران نیستند. مایک پمپئو که قبل از تصدی ریاست سازمان سیا از جمله نمایندگان تندروی حزب جمهوریخواه آمریکا بود، تهدید اقتصادی چین برای غرب را حتی از روسیه هم بزرگتر دانسته و گفت: «اگر به ابعاد اقتصادی این دو کشور فکر کنید، چین در مقایسه با روسیه، توان به مراتب بیشتری برای انجام این مأموریت دارد.» وی با ذکر نمونه‌هایی از برتری چینی‌ها به تلاش‌های این کشور در سرقت اطلاعات تجاری و رخنه به مکان‌های آموزشی از قبیل مدارس، بیمارستان‌ها در آمریکا، انگلیس و اروپا اشاره کرد. پمپئو اظهار داشت: «ما شاهد تلاش‌های هکری چینی‌ها برای سرقت اطلاعات امریکا، رخنه به کشور از طریق جاسوسان و افرادی که از سوی دولت چین برای فعالیت علیه آمریکا وارد این کشور می‌شوند، هستیم.» رئیس سیا پیرامون روسیه و قیاس آن با اقدام‌های چین اظهار داشت که مداخله روسیه در آمریکا با تمرکز بر مناظره‌های سیاسی در واشنگتن و رخنه سایبری و درز اطلاعات و نیز استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تفرقه افکنی بوده است. پومپئو در این مصاحبه در زمینه «تهدیدهای موشکی کره شمالی» علیه آمریکا نیز هشدار داد و گفت: «کره شمالی قادر است ظرف چند ماه آینده با جنگ‌افزارهای اتمی به آمریکا حمله کند.» وی دراین زمینه گفت: «وظیفه ما این است که اطلاعاتی را به رئیس جمهور آمریکا ارائه دهیم که به وسیله آن‌ها و با اقدام‌های غیر دیپلماتیک خطر موشکی کره شمالی کاهش یابد.»


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 11 بهمن 1396
گفت؟ نتانیاهو به پوتین درباره ایران چه گفت؟

به گزارش میلیتاری نیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در دیداری با پوتین در مسکو درباره حضور ایران در سوریه صحبت کرد. وی دوشنبه شب بعد از دیدار با پوتین در مسکو گفت: مذاکرات خوب و عمیقی با «ولادیمیر پوتین» داشتم. به او گفتم که اسرائیل دو تحول را خطرناک می‌داند، اولی تلاش ایران برای حضور نظامی در سوریه و دومی تلاش این کشور برای تولید سلاح‌های دقیق در لبنان برای هدف قرار دادن اسرائیل است. نتانیاهو گفت: به پوتین توضیح دادم که ما هرگز این دو تحول را نخواهیم پذیرفت و مطابق نیاز عمل خواهیم کرد. نتانیاهو پس از ورود به روسیه گفت که ایران آشکارا از تمایل خود برای نابودی اسرائیل سخن می‌گوید، اما هیچ کسی نمی‌تواند موفق به این کار شود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه وارد مسکو شد و با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و شماری از مقامات سیاسی و امنیتی روسیه دیدار کرد.  نتانیاهو  پیش از سفر به مسکو مدعی شد ایران قصد دارد لبنان را به «یک سایت موشکی عظیم» تبدیل کند. وی گفت او وجود یک سایت از موشک‌های نقطه‌زن علیه اسرائیل را تحمل نخواهد کرد و در سفرش به مسکو با پوتین درباره این موضوع رایزنی خواهد کرد.  وی همچنین گفت که با مقام‌های روسیه درباره «تلاش‌های بی‌امان ایران برای تثبیت حضور نظامی در سوریه، که ما به شدت با آن مخالفیم» نیز رایزنی خواهد کرد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1396
ایران اروپا آماده همراهی آمریکا در تحریم‌ ایران

به گزارش میلیتاری نیوز، «بن کاردین»، عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز چهارشنبه گفت شروطی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای باقی ماندن در برجام گذاشت دلیل شده کار اعضای کنگره برای مذاکره بر سر حفظ این توافق دشوارتر شود.  به نوشته هیل، وی در جمع خبرنگاران گفت: «خبر بد این است که نحوه بیان رئیس‌جمهور ترامپ، یعنی ضرب‌الاجل و شرایطی که او مطرح کرد، کار ما را دشوارتر می‌کند.» وی اضافه کرد: «من فکر می‌کنم امکان پیشرفت وجود دارد، اما اول باید از آخرین گفت‌وگوها میان دولت و اروپایی‌ها با خبر شویم.» دموکرات ارشد آمریکایی در پاسخ به اینکه بعد از اقدام جدید ترامپ درباره برجام گام بعدی چه خواهد بود، گفت که فکر می‌کند بایستی نشست‌هایی با اروپایی‌ها برگزار شود.  ترامپ روز جمعه با امضای معافیت‌های تحریمی تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد اما گفت ممکن است این آخرین بار باشد که این کار را انجام می‌دهد.  رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه چهار شرط برای باقی ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران برای اعضای کنگره و کشورهای اروپایی تعیین کرد.  ترامپ گفت: «من دو مسیر را برای ادامه ترسیم کرده‌ام: یا نقائص فاجعه‌بار برجام را اصلاح کنید یا آمریکا از آن خارج می‌شود. آماده همکاری با کنگره برای تهیه یک طرح فراحزبی درباره ایران هستم.»او در ادامه گفت: «هر طرح قانونی که من درباره برجام امضا می‌کنم بایستی شامل چهار مولفه باشد: اولاً، بایستی از ایران بخواهد اجازه بازرسی‌های نظامی در تمامی سایت‌های مورد درخواست بازرسان بین‌المللی را بدهد. دوم، بایستی ضمانت کند ایران هرگز حتی به تملک سلاح هسته‌ای نزدیک هم نمی‌شود.سوم، بر خلاف این توافق هسته‌ای مفاد آن طرح نبایستی تاریخ انقضا داشته باشند. سیاست من این است که تمامی مسیرهای ایران برای دستیابی به بمب، نه برای ده سال بلکه برای همیشه بسته شوند.  چهارم، این طرح بایستی به صراحت – برای نخستین بار- در قوانین آمریکا ذکر کند که موشک‌های دوربرد و برنامه‌های تسلیحات اتمی، جدانشدنی هستند و ساخت و آزمایش موشک‌ توسط ایران بایستی مشمول تحریم‌های شدید شود.» «کاردین» درباره شرط ترامپ برای گنجاندن تعهدات موشکی در توافق هسته‌ای ایران گفت: «موشک‌های بالستیک، اصلاً جزئی از برجام نیستند، بنابراین گنجاندن آنها در قانون، اقدام مناسبی نیست.» وی اضافه کرد: «حسب اطلاع من، هیچ مشکلی برای تحریم ایران، بابت موشک‌های بالستیک وجود ندارد. ما همین حالا یک قانون در این زمینه تصویب کرده‌ایم و به قوانین بیشتری نیاز داریم؛ می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و اروپا آماده است با ما همراه شود.»


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 28 دی 1396
ایرانی آغاز عملیات تکاوران ارتش برای ورود به نفتکش ایرانی

 به گزارش میلیتاری نیوز، تیم تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران که در روزهای اخیر برای اجرای عملیات نجات ملوانان ایرانی گرفتار شده در کشتی نفتکش سانچی راهی بندر شانگهای شده بودند، ساعتی پیش با یک فروند کشتی راهی محل نفتکش شدند. در حال حاضر کشتی نفتکش ایرانی در ۲۵۰ مایلی بندر شانگهای بوده و چند ساعت طول می‌کشد که تکاوران ارتش به کشتی برسند. تیم تجسس و نجات چینی در منطقه حضور دارد و در صورت پایین آمدن دمای هوا در داخل نفتکش، طبق برنامه قرار است که یا تیم تکاوران ارتش و یا تیم تجسسی چینی مجدداً وارد کشتی شوند. پیش از این قرار بود که عملیات ورود به نفتکش از طریق بالگرد و راپل انجام شود اما احتمالا به دلیل بدی آب و هوا و مساعد نبودن شرایط جوی، برنامه تغییر کرده و تکاوران ارتش با کشتی راهی منطقه شده‌اند.

آنطور که معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است، پیکر ۲ ایرانی که توسط تیم چینی‌ها صبح امروز در داخل کشتی کشف شده بود، روی عرشه بوده و تیم چینی وارد موتورخانه نشده‌ است لذا برنامه اصلی در ورود تیم تجسس جدید به کشتی، ورود به موتورخانه است. بر همین اساس، با مساعد شدن شرایط، تکاوران ارتش وارد موتورخانه نفتکش خواهند شد، چرا که این احتمال وجود دارد که ملوانان ایرانی کشتی نفتکش سانچی در بخش موتورخانه محبوس شده باشند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 23 دی 1396

 آیا رویارویی نظامی عربستان و ایران نزدیک است؟

☑️در زمانی که عربستان سعودی به عنوان رهبر یکی از دو طیف “هژمونی” منطقه از پایین‌ترین توان خود در مقابل هژمونی “ایران” برخوردار و ناچار است یا به بازی پاندولی مقابل ایران پایان دهد یا برای ادامه بازی به سمت “اسرائیل” متمایل شود، “ترامپ” از پتانسیل‌های قهری ایجاد شده در دوره اوباما بهره می‌جوید تا در وهله نخست چرخش “ریاض” به سمت “تل آویو” را تسریع بخشدو در وهله دوم اسرائیل را در مقابل ایران و نیروهای متحدش تقویت سازدنتیجتا،و پیرو این رویکرد،عربستان به سرعت تمام به اسرائیل نزدیک می شود و گویی “جنگ ۶روزه اعراب با اسرائیل” رافراموش کرده است. ☑️تل آویو به دلیل عدم بهره بندی از پتانسیل‌های لازم جهت درگیری در مناقشات “بین المللی”، از ورود به مناقشات منطقه‌ای که در سال‌های اخیر شکل بین المللی به خود گرفته است صرف نظر کرده و این سیاست در آینده نیز با تغییرات اندک ادامه خواهد یافت زیرا علت اصلی اتخاذ این موضع از سوی تل آویو نقصان “ارتش زمینی” با قابلیت نبرد برون مرزی بوده نه هژمونی و اقتصاد ، که اکنون با حمایت عربستان مرتفع شود. در باب “عربستان” باید عرض کنیم اگر “محمدبن سلمان”،کمی تامل به موارد ذیل داشته باشد هرگز،پیاده نظام اسرائیل در نبرد با ایران نخواهد شد : -تنگه هرمز، ضمن “مین گزاری” وسیع ،کنترل خواهد شد. -هر روز سه نفت کش عظیم با توجه به حجم زیاد صادرات عربستان از تنگه هرمز عبور میکند که سه نفت کش سریعا از سوی ایران مصادره و تمام پرسنل آن اسیر میشود. -تنها با شلیک یک موشک از نوع شهاب۱ کل سیستم میدان نفتی وفاق قطر تعطیل و منهدم خواهد شد. -شش فرودگاه بین المللی دوحه، دبی، ابوظبی، شارجه ریاض و جده، بحرین،هدف موشک های ایرانی قرار خواهند گرفت و کلیه مواصلات هوایی و تدارکاتی اعراب از طریق آسمان قطع خواهد شد. -سامانه یوم الست یمن،تاسیسات نفتی “آرامکو” را فشل خواهندکرد. -با انهدام سکوهای نفت، قیمت نفت پروازخواهدکرد…. -تقریبا ۳۰%از جمعیت عربستان،مهاجرین هستند باشروع جنگ،قسمتی ازاین جمعیت که اکثرا در صنایع مشغولند عربستان را ترک می کنند و .. -در حال حاضر ایران تنها کشور در منطقه است که دارای نیروی نظامی زمینی با قابلیت اجرای عملیات “برون مرزی”،حتی با فاصله صدها کیلومتر در آن سوی مرزهای خود می‌باشد و تجربه جنگ “سوریه” نیز نیروهای پدافندی ایران را به حالت نیروهای بالقوه آفندی تغییر داده، حتما بخوانید:  بررسی توان وسطح فن آوری ایران جهت تولید جنگنده ☑️ به نظر حقیر،عربستان و اسرائیل موازی با محور “مقاومت” یارگیری خواهند کردواین استراتژی خصمانه را در مقابل ایران دنبال خواهند کرد. -فشار بر حزب الله در لبنان -فشاربرسوریه با حمایت از “قسد” و “گروهک های معاند” -اختلاف بین نیروهای شیعه در عراق،راهی که “مقتدی صدر”مامور ویژه آن است. -تطمیع “روسیه”باقراردادهای تسلیحاتی سنگین به منظور کاهش حمایت از “سوریه” و پایین آمدن سطح تعاملات این کشور با ایران -و…. ☑️ صحبت در مورد “نبرد ایران و عربستان”،دراین مجال نمی گنجد بنده از یک دیدگاه،مسئله را بررسی کردم وباید عنوان کرد با تمام این تفاسیر،نباید از “حماقت” شیفتگان قدرت به سادگی گذشت و همیشه باید آماده بود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 20 دی 1396
معرفی انواع فشنگ و گلوله های معروف و پرکاربرد در جهان

معرفی انواع فشنگ و گلوله های معروف و پرکاربرد در جهان / تصویری از گلوله های مختلف در کنار یکدیگر. از چپ به راست گلوله های معروف و پرکاربرد را توضیح میدهیم.
 
به ادامه مطلب مراجعه کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 6 دی 1396
تمرین جنگنده‌های آمریکا برای نبرد با جت‌های روسی

تمرین جنگنده‌های آمریکا برای نبرد با جت‌های روسی/ به گزارش میلیتاری نیوز، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در مطلبی به تمرین‌های نیروی هوایی آمریکا با جنگنده‌های روسی یا نمونه‌های شبیه آن‌ها که شرکت‌های مقاطعه کار برای روز مبادا برای آمریکا تهیه می‌نمایند، اشاره کرد. این نشریه در این زمینه نوشت: در حالی‌که نیروی هوایی آمریکا در تلاش برای در اختیار داشتن جنگنده‌های شکاری، آموزشی برای خلبانان خود است، شرکت‌های مقاطعه کار در این عرصه به شدت فعالیت دارند. بر این اساس، مقاطعه کاران در این زمینه قادر به تامین مقدار قابل توجه از هواپیماهایی هستند که به شدت شبیه هواپیماهای دشمن است و اینک نیروی هوایی آمریکا بدین وسیله موفق شده سه نسخه جنگنده‌های آموزشی شبیه «میگ-۲۹ فالکروم» دو کابین را به‌دست آورد. در همین زمینه شرکت مقاطعه کاری «ایر یو اس ای» در وبگاه خود اشاره کرده که موفق شده این جنگنده‌ها را به طور مستقیم از کشوری که سابق جزیی از خاک شوری سابق بود، به‌دست آورد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 6 دی 1396
داعش از منطقه می‌رود یا می‌ماند؟

داعش از منطقه می‌رود یا می‌ماند؟ به گزارش میلیتاری نیوز، «سید رضا قزوینی غرابی» در یادداشت روزنامه «خراسان» نوشت: سال ۲۰۱۷ میلادی در حالی به پایان خود نزدیک می شود که مرگ نظامی بزرگ ترین گروه تروریستی تاریخ بشر و اضمحلال خلافت خودخوانده آن در این سال رقم خورد. با گذشت چهار سال از آغاز فعالیت گروه تروریستی داعش، با این که این جماعت همچنان در پهنه ای وسیع به عنوان تهدیدی بالفعل شناخته می شود و اندیشه آن، احتمالا پهنه ای وسیع تر از جغرافیا را در اندیشه هواداران خود تخیر کرده، اما تحلیل ها درباره آینده این گروه تروریستی تنها یک ماه پس از اعلام رسمی پاک سازی عراق و سوریه از آن همچنان ادامه دارد. سرنوشت داعش و تشکیلات گروه، توان بازگشت مجدد آن به کشورهای آزاد شده، جایگاه آن در کشورهای درگیر جنگ و ناآرامی، مقصد یا مقصدهای احتمالی آن، توان مالی یا عملیاتی آینده آن و سؤالاتی از این قبیل همچنان ذهن ناظران را به خود مشغول کرده است.
 
به ادامه مطلب مراجعه کنید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 6 دی 1396
کلت گازی برتا ۹۲ (beretta ۹۲fs)

کلت گازی برتا ۹۲ (beretta ۹۲fs) یک کلت بسیار محبوب و زیبای ساخت شرکت اومارکس(umarex) المان این کلت با سیستم گازی CO۲ کار می کند. و کپسول های مخصوص خود را دارد.
قدرت خوب در بین کلت های بادی دارد.
دارای سیستم هوشمند کنترل ماشه نیزهست.
این کلت دو نوع تیراندازی میکند یکی تکی(Single) ودیگری دوتایی (Double) این کلت در کالیبر ۴,۵ موجود هست.
مشخصات:
قدرت:۵ ژول_ ۴۲۵ FPS
سرعت خروجی ساچمه:۱۲۰متر در ثانیه در کالیبر ۴,۵ کالیبر های موجود:۴,۵ سیستم مسلح کردن:گازی(Co۲)
حالت های تیراندازی:۲ نوع -تکی و دو تایی
وزن:۱,۲ کیلوگرم
ظرفیت خشاب:۸ تایی
تعداد خان: ۱۰
کشور سازنده:المان
طول کلی:۲۱ سانتی متر

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 16 آذر 1396
موفق‌ترین فرمانده نیروهای مسلح مشخص شد

موفق‌ترین فرمانده نیروهای مسلح مشخص شد ۱۵ آذر ۱۳۹۶ به گزارش میلیتاری نیوز، هشتمین جشنواره مالک اشتر به منظور تقدیر از یگانها و فرماندهان برتر نیروهای مسلح صبح امروز برگزار شد. در این مراسم نیروی قدس سپاه به عنوان برترین نیرو و سرلشکر قاسم سلیمانی به عنوان موفق ترین فرمانده نیروهای مسلح انتخاب شدند. در این مراسم سرلشکر پاسدار محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سید حسن فیروز آبادی مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون سابق ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح حضور داشتند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 16 آذر 1396
«دیرالزور» کشف مهمات آمریکایی و اسرائیلی در «دیرالزور»

«دیرالزور» کشف مهمات آمریکایی و اسرائیلی در «دیرالزور»

به گزارش میلیتاری نیوز، نیروهای نظامی سوری در جریان پاکسازی مقرهای گروه تروریستی داعش مقادیر فراوانی تسلیحات آمریکایی و اسرائیلی کشف و ضبط کردند. بر اساس این گزارش، این تسلیحات شامل انواع موشک های ضد زره تاو، لاو، و آر پی جی به همراه هزاران مین ضد نفر و ضد تانک و مواد منفجره است که داعش از آنها برای هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه استفاده می کرد. حتما بخوانید:  ۱۰ تصادف جالب یگانهای دریایی آمریکا در سالهای اخیر/ از قتل عام ماهیگیران توسط ناو هواپیمابر تا گاف فرماندهان زیردریایی‌ اتمی +عکس در جریان پیشروی سریع نیروهای محور مقاومت، تروریست های داعش موفق به انتقال این تسلیحات از مناطق مختلف دیرالزور نشدند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 5 آذر 1396

پهپاد انتحاری هارپی IAI Harpy ۱۱ مرد ۱۳۹۶ پهپادها , جنگنده بمب افکن

/ هارپی یک پهپاد انتحاری و یکبار مصرف است که دارای حدود ۲.۵ متر طول و حدود ۲ متر طول دو سر بال آن است. این پهپاد با سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت پرواز میکند و ۵۰۰ کیلومتر برد دارد. این پهپاد از لانچرهای نصب شده در پشت کامیون پرتاب میشود و هر کامیون ۱۸ لانچر حمل میکند. این پهپاد به منطقه حضور رادارها و سامانه های پدآفندی پرتاب میشود و از آنجایی که مجهز به سامانه دریافت کننده غیرفعال است ، به منبع انتشار امواج رادار حمله میکند و آنرا نابود میکند. از آنجایی هم که در ترکیب بدنه این پهپاد از ترکیبات کامپوزیتی استفاده شده است ، دارای سطح مقطع راداری اندکی است و کشف آن بسیار دشوار است. پرتاب تعداد زیادی از این پهپادها در منطقه حضور رادارهای دشمن و حضور پرتعداد آنها باعث فشار بر روی رادارهای دشمن میشود و آنها را وادار به خاموش شدن میکنند. اصلی ترین وظیفه این پهپاد سرکوب رادارها و پدآفند دشمن است. این پهپاد به چندین کشور صادر شده است. حتما بخوانید:  هواپیمای جنگنده پشتیبانی تاکتیکی جگوار ساخت بریتانیا از جمله هند ، ترکیه ، چین و کره جنوبی و … فروش این پهپاد اسراییلی به چین حساسیت زیادی را در آمریکا برانگیخت و طی فشار آمریکا ، اسراییل از ارتقای هارپی های چین خودداری کرد. چرا که در درگیری احتمالی با تایوان میتوانست بسیار خطرناک باشد. پهپاد هاروپ نمونه پیشرفته تر پهپاد هارپی است که در آن برد پهپاد به ۱۰۰۰ کیلومتر رسیده است و علاوه بر جستجوگر غیرفعال راداری ، یک سایت اوپتیکی هم زیر دماغه نصب شده است که علاوه بر رادارها ، میتواند دیگر اهداف ثابت و متحرک را هم هدف قرار دهد. در تصویر سایت اوپتیکی دماغه هاروپ را مشاهده میکنید. از پهپاد هاروپ که توسط جمهوری آذربایجان علیه نیروهای ارمنستان در درگیری اخیر این دو کشور استفاده شد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 5 آذر 1396
کره شمالی پیشنهاد مذاکره اتمی را رد کرد

کره شمالی پیشنهاد مذاکره اتمی را رد کرد
به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از رویترز، کره شمالی روز جمعه اعلام کرده است تا زمانی که مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی ادامه داشته باشد، حاضر به مذاکره با واشنگتن بر سر تسلیحات اتمی نخواهد بود. کره شمالی تاکید کرده است که برنامه تسلیحات اتمی اش یک قدرت بازدارنده در برابر تهدید هسته ای آمریکا است. هان تائه سونگ سفیر کره شمالی در سازمان ملل در ژنو در مصاحبه ای از تحریم های جدیدی که دولت ترامپ در حال آماده کردن آن است و همین طور احتمال قراردادن نام کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم از سوی آمریکا به شدت انتقاد کرده است. کره جنوبی و آمریکا روز جمعه توافق کردند تا به همکاری مشترک برای پایان دادن مسالمت آمیز به بحران هسته ای کره شمالی ادامه دهند ولی فرستاده آمریکا تاکید کرده است که مقابله با نیت های کره شمالی دشوار است چرا که هیچ نشانه و سیگنالی وجود ندارد. سفیر کره شمالی در سازمان ملل افزود: تا زمانی که سیاست خصمانه علیه کشورم از سوی آمریکا وجود داشته باشد و تا زمانی که مانورهای نظامی مشترک در مرزهای ما ادامه یابد، هیچ مذاکره ای وجود نخواهد داشت. مانورهای نظامی با استفاده از سلاح ها و تجهیزات هسته ای و همین طور ناوهای هواپیمابر و بمب افکن های راهبردی همچنان ادامه دارد. وی اظهار داشت: هیچ اطلاعی درباره زمان آزمایش مجدد احتمالی یک موشک بالستیک توسط کره شمالی ندارم. کره شمالی آخرین بار حدود ۲ ماه پیش اقدام به آزمایش موشک بالستیک کرده است. این مقام ارشد کره شمالی تاکید کرد: کشور من به ارتقای قابلیت های دفاعی ادامه خواهد داد و تقویت برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی تا زمانی ادامه خواهد یافت که آمریکا و نیروهای دشمن به تهدید هسته ای و باج خواهی خود ادامه دهند. حتما بخوانید: سردار سلامی: نزسا مملو از بالگرد خواهد شد چین روز پنجشنبه بار دیگر درخواست خود مبنی بر “تعلیق دوجانبه” را مطرح کرده و بر این باور است که این بهترین راهکار پیشنهادی برای حل و فصل بحران شبه جزیره کره است. سفیر کره شمالی در سازمان ملل در پاسخ به سئوالی درباره پیشنهاد چین گفت: شرایط فراتر از این چیزها است. دولت آمریکا هرگز توقف مانورهای نظامی را قبول نکرده است. بنابر این اگر آنها چنین چیزهایی را قبول کنند، آنگاه ما درباره اینکه در آینده چه اقداماتی انجام دهیم، فکر خواهیم کرد. وی تصریح کرد: کره شمالی هرگز برنامه هسته ای خود را متوقف نخواهد کرد، این یک قدرت بازدارنده برای مقابله با تهدید هسته ای آمریکا است. سفیر کره شمالی گفت: ترامپ احتمالا قصد دارد تحریم های بیشتری را علیه کره شمالی وضع کند. تحریم های فعلی نیز نقض گسترده حقوق بشر علیه مردم کره شمالی به شمار می رود. آشکار است که هدف اصلی از این تحریم ها ساقط کردن نظام کشور من است آن هم از طریق انزوا و تشدید اوضاع انسانی به جای جلوگیری از برنامه های توسعه تسلیحاتی، آن طور که آمریکایی ها ادعا می کنند. این تحولات در شرایطی است که “لی دو هون” فرستاده ویژه کره جنوبی برای صلح کره و امور امنیتی و ژوزف یون همتای آمریکایی او روز جمعه در جزیره “جیجو” دیدار کردند. این نشست پس از سفر هفته گذشته دونالد ترامپ به سئول و دیدار با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی برگزار شده است. یون در این باره گفت: شکی نیست که هر دو رئیس جمهور خواستار یافتن یک راهکار مسالمت آمیز در قبال مساله هسته ای کره شمالی هستند. بنابر این ما مذاکره کردیم و به این توافق دست یافتیم که اعمال فشار باید جزو اصلی همه تلاش ها باشد.http://www.militarynews.ir/2017/11/18/%da%a9%d8%b1%d9%87-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%b4%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%b0%d8%a7%da%a9%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d8%aa%d9%85%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%b1%d8%af-%da%a9%d8%b1%d8%af/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1396
سپاه و ارتش ید واحده در خدمت رسانی به زلزله‌زدگان
سپاه و ارتش ید واحده در خدمت رسانی به زلزله‌زدگان
به گزارش میلیتاری نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفتگویی با تشریح بخشی از اقدامات و مأموریت‌های سپاه در عرصه‌ی امداد و خدمت رسانی به هموطنان عزیز زلزله زده غرب کشور تأکید کرد: در غرب کشور هستند و براساس تقسیم کار صورت پذیرفته هر سازمان تمام ظرفیت و تلاش را برای انجام شایسته مأموریت امداد، نجات و خدمت رسانی بکار گرفته‌اند و فضاسازی های غیرواقعی از اقدامات سپاه ناشی از بغض دشمن نسبت به این نهاد خدوم و مردمی است. متن گفت و گوی سردار شریف به شرح زیر است: اکنون سپاه پاسداران هم در منطقه زلزله زده حضور دارد. سپاه تاکنون چه اقداماتی برای امداد و نجات انجام داده است؟ با استفاده از تجارب کسب شده در زلزله‌های بم و ورزقان و بررسی نقاط ضعف و قوت، دستورالعمل مشخصی برای همه نیروهای استانی سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا وجود دارد که هنگام وقوع بحران، چطور عمل شود. برهمین اساس، در زلزله کرمانشاه نیز سپاه سه کار مشخص را در دستور کار خود قرار گرفت نخست اینکه با استفاده از یگان‌های زمینی و نیروهای هوافضا و نیروهای بسیج محلی که در منطقه حضور داشتند، در ساعت‌های اول وقوع حادثه کمک‌های اولیه امداد و نجات میدانی برای خارج کردن مردم از زیر آوار و انتقال مجروحان انجام شد تا تلفات کاهش یابد. همزمان، درمانگاه‌ها و سه بیمارستان صحرایی مستقر در غرب کشور، با همه امکانات بسیج شدند. سه بیمارستان صحرایی نیز از سایر نقاط کشور به این ظرفیت اضافه شد. در سومین اقدام همزمان، قرارگاه سازندگی سپاه به همراه مجموعه وزارت راه، فعالیت‌های مهندسی خود را برای بازکردن معابر و جاده‌های اصلی آغاز کردند. همچنین به محض اینکه شرایط برای پرواز یگان‌های پروازی فراهم شد، نیروی هوافضای سپاه دو فروند ایلوشین، چهار فروند هواپیمای آنتونف، یک فروند چلنجر و سه فروند بالگرد را در فرودگاه کرمانشاه مستقر کردند. به این ترتیب، یک جریان هوایی برای انتقال مجروحان از نقاط مختلف به فرودگاه و از کرمانشاه به همدان و تهران برقرار شد. همچنین کمک‌هایی که مورد نیاز بود، با استفاده از این هواپیماها به فرودگاه کرمانشاه منتقل شد. براساس آخرین گزارش ها تا روز گذشته نیروی هوافضای سپاه با بیش از ۸۰ سورتی پرواز اقدام به انتقال ۲۴۰ مجروح، ۱۷۰ مسافر، ۱۵۰ تن بار و اعزام ۲ تیم پزشکی، ۱۷ دستگاه ماشین آلات مهندسی و خودرو، ۴ دستگاه آمبولانس همراه با کارد و نیز مقدار فراوانی خوراک و پوشاک و … به منطقه کرده است. همچنین نیروی زمینی سپاه با استقرار چهار گروه مهندسی و هزار دستگاه لودر، بیل مکانیکی و ادوات مهندسی همراه با تجهیزات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با عبور از مرحله آواربرداری برای نجات مردم و بیرون کشیدن اجساد از پنجشنبه وارد مرحله جدید آواربرداری برای خارج ساختن امکانات، لوازم و تجهیزات مردم و نیز احشام شده اند. شش بیمارستان سیار و صحرایی نیروی زمینی سپاه هم که در سرپل ذهاب، جوانرود، اسلام آباد و روستاهای کوئیک مجید و سراب ذهاب مستقر شده اند با استعداد ۲۰۰ تخت بستری، ۱۷۵ کادر پزشکی، پیراپزشکی و روانشناسی و بخش های تخصصی اورژانس، آزمایشگاه، بستری، اتاق عمل، رادیولوژی و سیتی اسکن سیار به صورت خوداتکا مشغول خدمت رسانی به آسیب دیدگان و مجروحین هستند و تا روز گذشته حدود ۴۵۰۰ مراجعه کننده و حدود ۲۰۰ عمل جراحی داشته اند. ست های سرویس بهداشتی و حمام پیش ساخته برای استقرار در روستاها و رفع نیازهای مردم در این زمینه هم با دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه از امروز (شنبه) به صورت تدریجی در حال استقرار و خدمت رسانی در منطقه هستند. یادآور می شود محوربندی و تقسیم کار خوبی برای ادامه رسیدگی به روستاها شده است و با ورود سپاه های استانی در کنار یگان های عملیاتی منطقه، امداد و کمک رسانی به هر روستا به یک فرمانده محول شده و امکانات و مایحتاج زلزله زدگان با سازماندهی و اسکورت تحویل مردم می‌شود. هماهنگی و تقسیم کار نهادها و ارگان‌های حاضر در منطقه به چه صورت است و مدیریت کدام منطقه به سپاه محول شده است؟ براساس تقسیم کار ستاد بحران استان کرمانشاه، از آنجا که یک تیپ ارتش در منطقه سرپل ذهاب مستقر است، کار امدادرسانی در این شهر به ارتش محول شد. اما امداد و نجات روستاهای منطقه، از منطقه ازگله که کانون زلزله بود تا انتهای سرپل ذهاب به سپاه و بسیج محول شد. پس از حضور سپاه در منطقه، بلافاصله عملیات توزیع امکانات به روستاییان برغم برخی مشکلات و نارسایی های اولیه با مشارکت سایر دستگاهها و سازمانها با ساماندهی مناسبی دنبال شد. سردار جعفری فرمانده کل سپاه هم در نخستین صبح پس از زلزله، ضمن حضور در منطقه از استان‌های دیگر مانند خوزستان، اصفهان و ایلام و همدان درخواست کردند نیرو و امکانات به کرمانشاه منتقل شود. به این ترتیب، امکانات اولیه از انبارهای موجود سپاه بود. اما در ادامه، هلال احمر در تأمین چادر و دیگر امکانات مورد نیاز اقدامات قابل قبولی انجام داد. به دلیل سرمای هوا و گستردگی منطقه و مشکلاتی که درتوزیع وجود داشت، متأسفانه شب اول مشکلاتی را شاهد بودیم. نارسایی‌هایی همچون رفتارهای برخی همشهریان ما که شاید ناشی از شرایط اضطرار بود، اجازه نمی‌دادند امکانات به صورت منظم و مساوی تقسیم شود که خوشبختانه این مشکل هم از روز دوم برطرف شد. حتما بخوانید: مطالعه متخصصین ایرانی بر روی اس ۳۰۰ هلال احمر تأمین کننده نیازها است. در روستاها هم مجموعه سپاه و بسیج اقدامات لازم را همچنان انجام می‌دهند. خوشبختانه در روز دوم از مردم درخواست کمک کردیم که بسیار راهگشا بود و پایگاه‌های مقاومت و هلال احمر، کمک قابل توجهی از مردم جمع آوری کردند. با رسیدن کمک‌های مردمی به منطقه از صبح چهارشنبه، تقریباً می‌توان گفت بخش عمده‌ای از نیازهای زلزله زدگان تأمین شده است. البته اسکان موقت، فراهم کردن شرایط اسکان دائم با طراحی دولت و سازمان‌ها و نهادهای همکار در حال پی گیری و انجام است. اطلاعات ما نشان می‌دهد که هلال احمر، ارتش و سپاه، چادرهای زیادی را از انبارهای خود و یا با استفاده از کمک‌های مردمی، توزیع کردند و در حال حاضر مشکل چادر حل شده است و نقش هلال احمر در تأمین چادرها برجسته بوده است. البته برخلاف آنچه گفته می‌شود، منطقه اصلاً روستای صعب‌العبور و غیرقابل دسترس ندارد. زیرا منطقه پیش‌تر منطقه جنگی بوده و پس از جنگ روستاها بازسازی شده و همه روستاها آسفالت و قابل دسترسی هستند. به همین دلیل ۶۰ دستگاه آمبولانس، به ازای هر روستا یک آمبولانس، به منطقه اعزام و در همان ساعت‌های اولیه کمک‌های درمانی به مردم ارائه شد و تاکنون نیز ادامه دارد. رئیس جمهوری اعلام کرد که از این پس سایر اقدامات باید با هماهنگی بنیاد مسکن باشد. دیدگاه شما چیست؟ در راستای اعلام رئیس جمهور مبنی بر واگذاری مسئولیت اسکان دائم و ساخت و سازهای مردم به بنیاد مسکن و اعلام آمادگی سپاه برای مشارکت و نقش آفرینی در این عرصه نیز دیروز تفاهم نامه ای بین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) امضاء و مقرر شد احداث اسکان موقت زلزله زدگان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء صورت پذیردکه انشاءالله این کار با فراهم سازی مقدمات از هفته آینده آغاز خواهد شد. سپاه در این زمینه تجارب و ظرفیت های خوبی دارد و سابقه همکاری با بنیاد مسکن در زلزله ورزقان که در مدت کمتر از سه ماه ۷ هزار واحد مسکونی برای مردم و ۱۲ هزار واحد برای نگهداری احشام و آماده کرد می تواند در این خصوص اطمینان بخش باشد لذا همانگونه که سرلشکر جعفری تأکید کردند ما با قدرت و با تمام توان و انگیزه تلاش می‌کنیم مسئولیت خود در قبال مردم و آسیب دیدگان زلزله در این منطقه که یادآور مقاومت و رشادت های آنان برابر دشمنان در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن است انجام دهیم. پاسخ شما به برخی فضاسازی های رسانه ای در خصوص اقدامات ارتش و سپاه در امر خدمت رسانی به مردم زلزله زده چیست؟ سپاه و ارتش براساس مأموریت ها و وظایف ذاتی خود در هنگام حوادث و بلایای طبیعی در عرصه عملیات امداد، نجات و خدمت رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور حضور بموقع و شایسته ای را به منصه ی ظهور گذاردند. آنها بر مبنای تقسیم کار صورت گرفته (ارتش در شهرها و سپاه و بسیج در روستاها) تمام ظرفیت و تلاش خود را برای انجام شایسته مأموریت بکار گرفته اند و در واقع به مثابه‌ی ید واحده در صحنه خدمت رسانی به مردم حضور دارند و فضاسازی های غیرواقعی از اقدامات سپاه که ناشی از بغض دشمن نسبت به این نهاد خدوم و مردمی است نیز اقدامی نخ نما شده و شکست خورده است و هیچ تأثیری در خدمت رسانی ما به مردم نخواهد داشت و مردم عزیز زلزله زده حضور سپاه در کنار خود را بعنوان یاور و ناجی به گرمی حس می کنند و بدخواهان انقلاب و ملت ایران در این عرصه طرفی نخواهند بست.http://www.militarynews.ir/2017/11/18/%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%87-%d9%88-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b4-%db%8c%d8%af-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%aa-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%d9%84/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1396
شکست داعش و حامیان آن فتح الفتوح انقلاب اسلامی است

به گزارش روابط عمومی ارتش ج.ا.ا. ، سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس سدهی رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح ج.ا.ا ، با حضور در جمع دانش پژوهان سومین دوره رزم مشترک آموزشگاه های درجه داری ارتش در مرکز آموزش جواد الائمه(ع) نیروی زمینی ارتش گفت: در سال 1389 جریانی علیه دولت و ملت سوریه شکل گرفت که به دنبال تجزیه طلبی و ساقط کردن دولت آن کشور بود، اما تدبیر مقام معظم رهبری این بود که هدف دشمن هجمه علیه جبهه مقاومت در منطقه و ساقط کردن دولت های سوریه، عراق، و حزب الله لبنان است که حامی این جریان آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود هستند و موجودیت جبهه مقاومت در منطقه باید حفظ شود.
وی افزود: در آن زمان عده ای در داخل کشور به دنبال نقد این تدبیر رهبری بودند اما امروز شاهد این هستیم که عراقی که نزدیک بود سقوط کند و در آن صورت معلوم نبود داعش صهیونیستی چه بر سر مقدسات ما در عراق می آورد، به طور کامل از لوث وجود داعش پاک شد و سوریه که بیش از 70 درصد خاک این کشوردر اختیار داعش جنایتکار بود امروز 95 درصد آزاد شده و دولت مرکزی با اقتدار آن را اداره می کند، حزب الله لبنان هم از همیشه مقتدر تر است و موشک هایش موجب دغدغه و ترس رژیم صهیونیستی است. اگر این تدبیر نورانی فرماندهی معظم کل قوا نبود، شاهد شکست داعش نبودیم و امروز باید در ایران با این جنایتکاران نبرد می کردیم و در این پیروزی بزرگ، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و مدافعان حرم نقش اساسی داشته اند.
سردار سدهی تصریح کرد: آن چه که در 7 سال گدشته با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری(حفظه الله) اتفاق افتاد و موجب شکست جریانات تکفیری ، داعش و دشمنان کشورمان شد فتح الفتوح انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ اسلام بی نظیر است. این نشان دهنده اقتدار رهبری و ولی فقیه است که تدابیر ایشان 2 هزار کیلومتر بیرون از مرزها و توسط رزمندگانی از سایر ملت های این منطقه اجرا می شود.
رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح ج.ا.ا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر حفظ ارتش گفت: در روزهای نخست انقلاب اسلامی دشمن تلاش کرد که ستون اقتدار دفاعی کشور را متلاشی کند، چنانکه آمریکا به عوامل خود دستور داده بود که در داخل کشور یک موج منفی علیه ارتش به راه بیاندازند، بنابراین گروهک های مزدور با عناوین مختلف و با شعارهای مختلف با هم متحد شدند که ارتش منحل شود و متاسفانه برخی از افراد خودی هم این حرف را باور کرده و با آن ها هم صدا شدند.
وی گفت: در آن شرایط حساس فرمان تاریخی امام (ره) در روز 27 فروردین 1358 صادر شد که به ارتش دستور دادند در روز 29 فروردین ماه 1358 با سلاح و تجهیزات به خیابان بیایند و رژه بروند و ارتش را، ارتش اسلامی نامیدند که این یک تصمیم راهبردی برای حفظ انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشورمان بود. پس از تصمیم تاریخی امام(ره) مبنی بر عدم انحلال ارتش، وقتی که اشرار برای تجزیه طلبی در کردستان تلاش کردند، ارتش به همراه سپاه و نیروهای مردمی برای حفط استقلال و دفاع از انسجام و یکپارچگی ایران اسلامی وارد شدند و این غائله را خاتمه دادند.
سردار عباس سدهی با گرامیداشت یاد شهید سپهبد ولی الله قرنی گفت: وقتی در سال 57 اشرار قصد داشتند در مهاباد پادگان ارتش را اشغال کنند شهید قرنی به جنگنده های نیروی هوایی دستور داد تا با شکستن دیوار صوتی باعث ترس و فرار آن ها شوند ولی این موضوع به مذاق رئیس دولت موقت وقت، مهندس بازرگان خوش نیامد و دستور عزل شهید قرنی را صادر کرد و این شهید بزرگوار که در مبارزه با رژیم طاغوت سال ها زندانی و شکنجه شده بود به دلیل این که از سلاح و مهمات بیت المال محافظت کرده بود تا غارت نشود برکنار شد و 20 روز بعد در روز 2 اردیبهشت 1358 به دستور سفارت آمریکا و به دست گروهک فرقان ترور شد که یک ارتشی اولین شهید شاخص جمهوری اسلامی ایران لقب گرفت.
رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح ج.ا.ا با اشاره به نقش ارتش در ابتدای جنگ گفت: وقتی دشمن تا 14 کیلومتری اهواز رسیده بود بنی صدر که فرمانده کل قوا بود به لشکر 92 خوزستان دستور عقب نشینی داد و در حالی که دشمن نفت شهر، قصر شیرین و سومار را اشغال کرده بود مسئولین وقت در جلسه ای از امام (ره) خواستند آتش بس را بپذیرند اما حضرت امام خمینی فرمودند« تا وقتی حتی یک وجب از خاک کشور در اشغال دشمن باشد اجازه پذیرش هیچ قطعنامه ای را نخواهم داد، بروید بایستید و دشمن را بیرون کنید». بعد از این فرمان، مقام معظم رهبری به همراه شهید چمران داوطلبانه عازم منطقه شدند و موفق شدند با اجرای طرح آب دشمن را زمین گیر و وادار به عقب نشینی کنند. این خط و مکتب دفاعی ولی فقیه است که این کشور را حفظ کرد و اگر قرار بود لیبرال ها و امثال بنی صدر ها جنگ را اداره کنند چیزی از کشور باقی نمی ماند.
رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح ج.ا.ا تصریح کر


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 18 آبان 1396
معرفی آیفون X جدیدترین پرچمدار شرکت اپل

این محصول در دهمین سالگرد تولید آیفون در این مجموعه رونمایی گردیده و از این رو آیفون 10 یا آنگونه که اپل به آن اشاره می‌کند iPhone X نام گرفته است. اطلاعات و جزئیات این آیفون از مدت‌ها قبل در رسانه‌های مختلف منتشر شده بود و تنها جزئیات کوچک جدیدی در رونمایی شب گذشته به دانسته‌‌های پیشین در مورد این گوشی افزوده شد. اپل جدا از آیفون X از دو آیفون جدید دیگر به نام‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس که ادامه‌ای بر مدل‌های 7 و 7 پلاس سال گذشته به حساب می‌آیند نیز در این مراسم رونمایی کرد.

 

Introducing Apple iPhone X


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 18 آبان 1396
تانک کرار دروغ یا واقعیت؟

تانک کرار دروغ یا واقعیت؟

درواقع تانک کرار یا ویژگی های اعلام شده دروغ است یا واقعیت؟

در بهمن ماه سال ۹۴ سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران اعلام کرد که تانک جدید ساخت ایران به نام تانک کرار یکی از پیشرفته ترین انواع تانکها در جهان به شمار می رود. وی گفت این تانکها صد در صد ساخت ایران هستند و حتی از برخی جهات بر تانکهای T-90 برتری دارند. سپس در آگوست بود که تانکی بسیار شبیه مختصات تانکهای T90-MS ساخت روسیه ، در تلویزیون ایران به نمایش در آمد. این تانک در حالی که پرچم سه رنگ سبز و سفید و قرمز ایران بر روی آن کشیده شده بود به حرکت در آمد.

با توجه به تصاویر منتشر شده میتوان این احتمال را مد نظر قرار داد که کرار یک استاندارد به روزرسانی بر روی تانک های تی ۷۲ ایران باشد و در حقیقت تانکی است براساس تی ۷۲ روسی.

تانکهای T-90 روسی یک ماشین جنگی مدرن محسوب می شوند که به راحتی می توانندجای بهترین تانکها را در ارتش های سراسر جهان بگیرند. در حقیقت این تانکها ترکیبی از دو مدل تانک T-72 با T-80 هستند.

ایران صدها دستگاه از تانک تی ۷۲ در مدل های اس و ام ۱ را در اختیار دارد و منطقی است که در جهت حفظ قابلیت ناوگان حود این تانک ها راارتقا دهد تا همچنان از امکان استفاده از تانک های تی ۷۲ به عنوان یک تانک اصلی میدان نبرد با قابلیت تامین نیازها برخوردار باشد.

تانک کرار به نسبت تانک تی ۷۲ دارای به روزرسانی حفاظتی قابل توجهی است که شامل “نصب صفحات زره اضافی” در جلوی شاسی و برجک و خصوصا کناره های شاسی و برجک است. تانک تی ۷۲ و به طور کلی تانک های روسی، در بخش های کناری شاسی و برجک، از سطح حفاظت پایینی برخوردار هستند و این مسئله در تانکی همچون تی ۷۲ که مجهز به سیستم بارگذار خودکار مستقر در شاسی است، ضعف حفاظت را تشدید می کند.

تی 72 ام 1 ایرانی مجهز به سیستم کنترل آتش KAT-72

حفاظت تانک کرار با توجه به تصاویر منتشر شده توسط دو یا سه نوع مختلف از صفحات زرهی تامین میشود که شامل زره قفسی، صفحات زره ترکیبی (کامپوزیتی) و شاید واکنشگر است و بر این اساس، از جهت الگوی ارتقای حفاظت در مجموع میتوان گفت که کرار مشابه تانک تی ۹۰ ام اس روسیه است.

تانک کرار مشخصا با تانک T-90 شباهت هایی دارد که از جمله آنها می توان به برجک تانک، زره دنده هایی که موتور را پوشانده و برخی مشخصات دیگر اشاره کرد. ولی برخی تفاوتها نیز در تانک ایرانی به چشم می خورد مانند اینکه تانک ایرانی فاقد بشکه های سوخت عقبی است و یک سلاح خودکار بزرگتر بر بالای آن نصب شده که در مدل روسی آن وجود ندارد.

یکی از موارد حفاظتی تانک که میتوان در کرار به آن امیدوار بود، نگهداری مهمات در محفظه ایزوله و جدا از محفظه خدمه در عقب برجک است. در تانک تی ۷۲ مهمات تانک علاوه بر سینی بارگذار خودکار، به صورت پراکنده در بخش های مختلف شاسی نیز نگهداری میشوند. استفاده از مخازن سوخت داخلی با کاربری دوگانه “مخزن سوخت/محفظه نگهداری مهمات” در تانک تی ۷۲، مشکل حفاظت مهمات آن را دو چندان کرده بود.

یکی از اجزای حفاظتی قابل رویت بر روی تانک کرار “سیستم هشدار قفل لیزری” است. از این سیستم جهت کشف پرتو لیزر تابیده شده از سیستم های هدایت تسلیحات یا سیستم های مسافت یاب لیزری ادوات دشمن، اعلام هشدار و نیز استفاده ازنارنجک های دودزا جهت ایجاد پرده دود استتاری به منظور محافظت از تانک در برابر تسلیحات هدایت لیزری استفاده می شود.

از آنجا که ایران تجربه ساخت نمونه مشابه سیستم کنترل آتش نسل دومی EFCS-3 را دارد میتوان انتظار داشت که با توسعه تکنولوژی در تانک کرار، سیستم “کنترل آتش” نسل جدیدی که از قابلیت های بالاتری برخوردار است، تعبیه شده باشد (از جمله برخورداری از سیستم های تصویربرداری حرارتی نسل جدید که امکان نظارت و هدفگیری در برد بالاتری را فراهم می کنند).

سلاح اصلی کرار به نظر همان توپ ۱۲۵ میلیمتری مورد استفاده در تانک تی ۷۲ باشد و در این زمینه تانک تغییری نداشته که البته این مسئله نیز در نهایت با اعلام مسئولین امر و یا ارائه تصاویر با کیفیت از تانک به صورت قطعی مشخص خواهد شد.

اما به نظر می رسد تانک کرار از نوع تانک تی – نود نیست ، بلکه تلاشی برای بهینه سازی یکی از تانکهای موجود ایران از نوع T-72 است به همین علت نیز شباهتهایی با آن دارد. در این صورت ممکن است این تانک فاقد ویژگی های مهم مانند سلاح های ضد موشک و سامانه های پیشرفته کنترل آتش مانند تانکهای T-90 باشد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 18 آبان 1396
عربستان، از راهبرد جدید آمریکا علیه ایران استقبال کرد

عربستان، از راهبرد جدید آمریکا علیه ایران استقبال کرد

به گزارش میلیتاری نیوز، عربستان، از راهبرد جدید آمریکا علیه ایران استقبال کرد.

شبکه العربیه گزارش داد، عربستان سعودی بعد از سخنان ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه ایران از راهبرد جدید واشنگتن استقبال کرد.

در این بیانیه، عربستان مدعی شده‌ است که ایران از لغو تحریم‌های اقتصادی علیه خود در راستای بی‌ثبات کردن منطقه استفاده کرده است.

ریاض در این بیانیه همچنین در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود اعلام کرد که برنامه موشکی ایران تهدید جدیدی علیه منطقه است.

حتما بخوانید:  ترامپ: رهبر کره‌شمالی تصمیم خردمندانه‌ای گرفت

عربستان جنبش‌های مقاومت اسلامی مانند حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را «تروریستی» خواند و گفت که ایران از این گروه‌ها حمایت می‌کند.

ریاض ایران را به انتقال تجربیات موشکی خود به انصارالله متهم کرد و گفت که انصارالله یمن با موشک‌های ایران، عربستان را هدف قرار می‌دهند!

در بخش از بیانیه ضد ایرانی عربستان آمده است: «ایران به حملات سایبری خود علیه عربستان و سایر کشورهای منطقه ادامه داده است».

در حال تکمیل …


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 22 مهر 1396
معرفی بالگرد NH-90

 

بالگرد NH-90

بالگرد NH-90
در سال ۱۹۸۵ فرانسه، المان غربی ، ایتالیا، انگلستان و هلند به دنبال یک بالگرد ترابری و چند منظوره بودند. اروپا از دهه ۱۹۷۰ از بالگرد پوما استفاده میکرد که در فرانسه طراحی شده بود و یک بالگرد میان وزن بود و نقش های زیادی بر عهده گرفت . این ارتش ها خوهان بالگردی بودند که بتواند نقش ترابری و گشت دریایی و عملیات ضد زیر دریایی را انجام دهد. در سال ۱۹۸۷ قرار دادی با یورکاپتر برای این پروژه بسته شد و البته به زودی انگلستان از برنامه خارج شد و برنامه Aw101 را پیش گرفت.
برنامه جدید NH-90 نام گرفت که اولین پرواز خود را در سال ۱۹۹۵ انجام داد و از سال ۲۰۰۷ میلادی وارد خدمت شد . این بالگرد به شکل مشترک توسط چند شرکت ساخته می شود.
۳۱٫۲۵ درصد ساخت ایرباس فرانسه است که شامل موتور،چرخاننده برق،کنترل پرواز و هسته سیستم اونیک
۳۱٫۲۵ درصد ام بی بی المان شامل بدنه(بخش جلو)،مخازن سوخت،ارتباطات و سیستم کنترل هوایی
۵٫۵ درصد فوکر هلند شامل بدنه(دم و درب) ارابه فرود و گیربکس
۳۰ درصد اگوستا وستلند ایتالیا و انگلستان شامل عقب بدنه، گیربکس اصلی،سیستم هیدرولیک، برق و سیستم تولید

به ادامه مطلب مراجعه کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1396

آپدیت اندروید اوریو برای کدام گوشی‌های اندرویدی منتشر خواهد شد؟

پس از انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید اوریو اغلب کاربران گوشی‌های اندرویدی در انتظار دریافت این نسخه روی گوشی‌های هوشمند خود هستند.گوگل کمی بیش از یک ماه پیش نسخه‌ی نهایی سیستم عامل اندروید را رونمایی کرد. غول جستجو آخرین نسخه از سیستم عامل خود را همراه  با بهبودهایی منتشر کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اضافه شدن ایموجی‌های جید، حالت تصویر در تصویر، اعلان‌های بهبود یافته، انتخابگر هوشمند متن و بهبود کیفیت صدا از طریق اضافه شدن کد‌ک‌های جدید اشاره کرد.همچون همیشه اولین گوشی‌های هوشمند که به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید بروزرسانی شدند، محصولات سخت‌افزاری تولید شده توسط گوگل بودند. سری محصولات پیکسل که سال گذشته توسط این کمپانی رونمایی شده بودند به عنوان اولین گوشی‌های هوشمند اندرویدی بروزرسانی جدید را دریافت کردند.پس از رونمایی از نسل جدید پرچمداران اندرویدی طی چند هفته‌ی اخیر و آغاز عرضه‌ی این گوشی‌های هوشمند به بازار، انتظار می‌رود کمپانی‌های تولیدکننده نظیر سونی، سامسونگ، ال‌جی، هواوی، اچ‌تی‌سی در کنار کمپانی‌های چینی اقدام به بروزرسانی نسل جدید پرچمداران خود در کنار گوشی‌های هوشمند پیشینی که در بازار حضور داشتند، کنند. در کنار شماری از کمپانی‌هایی که لیست رسمی محصولاتی را که به اندروید اوریو بروز خواهند شد، منتشر کرده‌اند، بخش بزرگی از تولیدکنندگان چنین لیستی را منتشر نکرده‌اند و از این‌رو اغلب لیست‌های منتشر شده براساس گمانه‌ زنی‌ها و سیاست‌های پیشین کمپانی‌ها در رابطه با انتشار بروزرسانی است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1396
بررسی تخصصی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

بررسی تخصصی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

            
                           
iPhone 8
اپل در کنفرانس 21 شهریور ماه، 4 محصول جدید را معرفی کرد.
به ادامه مطلب مراجعه کنید
     
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1396
NVS 700 چشمانی ایرانی برای تیراندازی شبانه
NVS 700 چشمانی ایرانی برای تیراندازی شبانه
دوربین هدف 3 که در بالا به آن اشاره شد سامانه ای مخصوص تیراندازی در روز بوده و در شرایط جنگ شبانه فاقد کارایی است. با توجه به تجارب زیاد ایران از سالهای جنگ در بحث جنگهای شبانه و لزوم تجهیز نیروهای نظامی کشور با تجهیزاتی برای عملیات شبانه دوربین های سری " NVS " توسط صنایع دفاعی کشور طراحی و ساخته شده است. سری 700 این دوربین ها برای استفاده بر روی سلاح های انفرادی سری AK-47 ، ژ – 3 و سیمینوف طراحی شده است.
سه سلاح مجهز به دوربین دید در شب NVS700
 این دوربین ها تنها با یک عدد باطری 1.5 ولت کار کرده و دید مناسبی را در شب به تیرانداز ارائه می دهند. از این سری از دوربین ها مدل های 800 و 900 نیز طراحی و ساخته شده است که به ترتیب بر روی مسلسلهای سنگین و به عنوان سامانه های دیده بانی از آنها استفاده می شود.
گونه 900 این دوربین ها توانایی شبکه شدن با سیستم های مسافت سنج لیزری را نیز دارد. این دوربین 1 کیلو و 800 گرم وزن داشته و توان بزرگنمایی 3.6 برابری را دارد. این دوربین با کمک نور ستارگان می تواند یک انسان را در فاصله 150 متری تشخیص دهد. این دوربین می تواند در درجه حرارتی بین 52- تا 50+ درجه سانتی گراد فعالیت کند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1396
بررسی تخصصی آیفون 7؛ عروسک جدید ویترین اپل

بررسی تخصصی آیفون 7؛ عروسک جدید ویترین اپل

    آیفون 7 با اینکه تفاوتی از نظر ظاهری با آیفون نسل قبلی ندارد در عمل ویژگی‌هایی به آن اضافه شده که باعث تفاوت آن با آیفون 6s می‌شود. در بررسی امروز آیفون 7 را زیر ذره بین می‌بریم و در مورد مزایا و معایبش صحبت می‌کنیم.
                   
               
           به ادامه مطلب مراجعه کنید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 25 شهريور 1396
ایران؛ حربه مبادله قدرت نظامی با توسعه بیشتر اقتصادی!

 

به گزارش میلیتاری نیوز، آنتونی کوردزمن کارشناس ارشد اندیشکده CSIS با ارائه چند دلیل و انتشار اتهامات مختلف، ایران را تهدید عمده منطقه ای معرفی می کند و همه این ها را دلیل تداوم حضور نظامی ایالات متحده در خلیج [فارس] می داند. وی در ادامه گزارش خود آورده است:

به ادامه مطلب مراجعه کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 25 شهريور 1396
اولین واحد ارتش آمریکا به اسلحه کمری XM-17 مجهز شد

 

لشکر ۱۰۱ هوابرد آمریکا به اسلحه کمری XM-17 مجهز شدند و آنرا بطور کامل جایگزین اسلحه های کمری M-9 کردند.

 

اسلحه کمری M-9 نمونه ساخته شده اسلحه برتا ۹۲ است که با تغییراتی در آمریکا تولید و در ارتش این کشور استفاده میشود و در دهه هشتاد جایگزین اسلحه کمری افسانه ای برونینگ ام ۱۹۱۱ شد.

چند سالی است که ارتش به دنبال جایگزینی این اسلحه با اسلحه ای سبک تر و کم حجم تر است و چندین اسلحه را برای این کار بررسی کرده است. در نهایت اسلحه XM-17 برای جایگزینی ام ۹ انتخاب شد.

این اسلحه کمری در واقع نمونه تغییر یافته ای از اسلحه P-320 محصول کمپانی زیگ زاور (آلمان و سوئیس) میباشد که با اصلاحاتی در آمریکا تولید میشود. این اسلحه کمری قرار است با چهار کالیبر مختلف برای ارتش آمریکا طراحی شده و تحویل نظامیان این کشور شود.

پیش بینی میشود روند جایگزینی این اسلحه با ام ۹ های قدیمی تا سال ۲۰۲۳ به طول بیانجامد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 9 مرداد 1396
بالگرد صبا به زودی به هوانیروز ملحق می شود/ سامانه دید در شب از نان شب برای ما واجب‌تر است

 

به گزارش میلیتاری نیوز، «هوانیروز» به عنوان نقطه اتکای توانمند نیروی زمینی، از نقشی کلیدی و محوری در انجام عملیات‌های رزمی این نیرو برخوردار است؛ فداکاری و ایثار این نیرو در زمان هشت سال دفاع مقدس، هنوز با وجود سپری شدن قریب به ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، زبانزد خاص و عام است.

از همین رو در ایامی که یادآور عملیات مرصاد و نقش تعیین کننده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن عملیات غرورآفرین است،

امیر یوسف قربانی فرمانده کشتی‌گیر هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خود را  45 ساله و متولد سی‌ام اسفند سال ۱۳۴۲ (سال کبیسه) در شهرستان ایذه و بزرگ‌شده مسجدسلیمان معرفی کرد و گفت تا کنون بیش از هزار ساعت پرواز داشته ودارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی است و کوهنوردی یکی از علاقمندی‌های مهم او به حساب می‌آید.

امیر قربانی دهم دی‌ماه سال ۱۳۶۴ وارد دانشکده افسری امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و «ریاست ستاد مرکز آموزش هوانیروز اصفهان» و «فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه» از جمله سوابق خدمتی اوست. ۹ اسفند سال ۹۵ به پیشنهاد امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش و با حکم امیر سرلشکر «عطالله صالحی» فرمانده کل ارتش، به عنوان فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

 

در ادامه متن کامل گفت‌وگوی حدود یک ساعته با امیر یوسف قربانی را می‌خوانید:

امیر قربانی

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 9 مرداد 1396
بالگرد صبا به زودی به هوانیروز ملحق می شود/ سامانه دید در شب از نان شب برای ما واجب‌تر است

 

به گزارش میلیتاری نیوز، «هوانیروز» به عنوان نقطه اتکای توانمند نیروی زمینی، از نقشی کلیدی و محوری در انجام عملیات‌های رزمی این نیرو برخوردار است؛ فداکاری و ایثار این نیرو در زمان هشت سال دفاع مقدس، هنوز با وجود سپری شدن قریب به ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، زبانزد خاص و عام است.

از همین رو در ایامی که یادآور عملیات مرصاد و نقش تعیین کننده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن عملیات غرورآفرین است،

امیر یوسف قربانی فرمانده کشتی‌گیر هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خود را  45 ساله و متولد سی‌ام اسفند سال ۱۳۴۲ (سال کبیسه) در شهرستان ایذه و بزرگ‌شده مسجدسلیمان معرفی کرد و گفت تا کنون بیش از هزار ساعت پرواز داشته ودارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی است و کوهنوردی یکی از علاقمندی‌های مهم او به حساب می‌آید.

امیر قربانی دهم دی‌ماه سال ۱۳۶۴ وارد دانشکده افسری امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و «ریاست ستاد مرکز آموزش هوانیروز اصفهان» و «فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه» از جمله سوابق خدمتی اوست. ۹ اسفند سال ۹۵ به پیشنهاد امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش و با حکم امیر سرلشکر «عطالله صالحی» فرمانده کل ارتش، به عنوان فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

 

در ادامه متن کامل گفت‌وگوی حدود یک ساعته با امیر یوسف قربانی را می‌خوانید:

امیر قربانی

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 9 مرداد 1396
هشدار ستادکل نیروهای مسلح به دولت ترامپ
 

به گزارش میلیتاری نیوز، سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پی مصوبه شب گذشته کنگره آمریکا در مورد قانون جدید آمریکا علیه کشورمان به دولت ترامپ هشدار داد که من بعد، بیش از گذشته نسبت به رویکردهای نظامی خود در محیط انقلاب اسلامی دقت و مراقبت داشته باشد.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح ما به پشتوانه عظیم مردمی با قدرت و اعتماد به نفس بیشتر مسیر خود را برای دستیابی به قله‌های پیشرفت خواهند پیمود و با شیطنت‌های آمریکا مقابله پشیمان‌کننده خواهند داشت.

سردار جزایری در ادامه با تاکید بر اینکه سپاه و ارتش دو بال قدرتمند نظام هستند و بازی در هر میدان انقلاب اسلامی را برای آمریکایی‌ها تغییر خواهند داد افزود: عواقب هرگونه بداخلاقی جدید در منطقه برعهده آمریکای شرور و تروریست‌پرور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: رعایت اصل اتکا به خود و خودکفایی بومی در نیروهای مسلح کشورمان عامل مهم خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا در گذشته بوده که این خط مشی با قوت همچنان جاری خواهد بود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1396
اسپینر چیست؟ آنچه باید از فیجت محبوب این روزها بدانید!

اسپینر چیست؟ آنچه باید از فیجت محبوب این روزها بدانید!

 
اسپینر چیست؟ آنچه باید از فیجت محبوب این روزها بدانید!

در زندگی ما، عادت ها و رفتارهایی هستند که دائما تکرار میشوند اما برای ما هیچ فایده ای ندارند. اینگونه رفتار ها معمولا غیر ارادی بوده و ترک آن ها سخت و گاهی غیر ممکن است. در مواقع بیکاری و اوقاتی که به دنبال تمرکز گرفتن هستیم، با ابزارها و وسایل دور و بر خود به صورت ناخودآگاه بازی می کنیم. مثل بازی کردن با سکه یا دست کلیدی که درون جیب ماست، یا فشار دادن پیاپی دکمه خودکار و یا حتی در نزد ما ایرانی ها بازی کردن با دانه های تسبیح که در بین همه افراد اینگونه رفتارها به صورت غیر ارادی در بعضی اوقات نمایان میشود.

به ادامه مطلب مراجعه کنید!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1396
جگوار F-pace فرزند خلف E-pace را عرضه میکند

جگوار F-pace فرزند خلف E-pace را عرضه میکند

 
جگوار F-pace  فرزند خلف E-pace را عرضه میکند

ترکیب بندی کمپانی جگوار برای نامگذرای خودروهایش پیچیده تر میشود، مانند E-pace و I-Pace با ساختار متفاوت اما نامی مشابه.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1396
رونمایی جهانی از اولین موشک ضدپهپاد ایرانی/ کابوس داعشی‌ها هم به ماکس ۲۰۱۷ رفت +عکس

 

به گزارش سرویس دفاع و امنیت میلیتاری نیوز، نمایشگاه هوایی ماکس ۲۰۱۷ به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین گردهمایی های شرکت های بزرگ هوا-فضای جهان، از روز گذشته در کشور روسیه آغاز به کار کرده است و جمهوری اسلامی ایران نیز همچون دوره قبل این نمایشگاه در سال ۲۰۱۵، حضوری با برنامه تر و حرفه ای تر در این نمایشگاه دارد. علاوه بر این نظم و ساماندهی قابل تقدیر، بهره گیری از دستاوردهای جدید متخصصان دفاعی کشورمان در چنین آوردگاه مهمی، از جمله اتفاقات خوب ماکس ۲۰۱۷ محسوب می شود.

بر این اساس، در غرفه صنایع دفاعی جمهوری اسلامی در این نمایشگاه، از حداقل دو سلاح خاص ایرانی رونمایی شده است. نکته مهم درباره این دو سلاح آن است که با توجه به اینکه مبحث تسلیحات هدایت شونده برای مقابله با ادوات هوایی و زمینی و دریایی از جمله حوزه هایی است که سالهاست در جمهوری اسلامی ایران به صورت حرفه ای روی آنها کار می شود، بازدید و اطلاع کارشناسان و متخصصان از کشورهای دوست و دشمن در این نمایشگاه، نشان دهنده اعتماد به نفس و قدرت علمی و فنی صنایع دفاعی ایران است که بتواند دستاوردهای جدید خود را در معرض دید جهانی قرار دهد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 31 تير 1396
بهترین اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی در سال 2017

واحد خبر mobile.ir : بسیاری از مردم ایران و دیگر نقاط جهان فصل تابستان را برای سفرهای خود برمی‌گزینند. بنابراین با فرارسیدن این فصل توجه و نیاز به اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد. چه با اتوموبیل شخصی راهی جاده‌ها شوید، به دل طبیعت بزنید، یا با هواپیما و قطار به دیدن شهرها و کشورهای دیگر بروید، یک اپلیکیشن مسیریابی خوب می‌تواند سفر را برای شما به مراتب لذت‌بخش‌تر کند.

از همین رو بر آن شدیم تا در این مطلب خوانندگان خود را با بهترین اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی موجود برای سیستم‌عامل اندروید آشنا کنیم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 31 تير 1396

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 24 صفحه بعد