اقدام بی سر و صدای ایران و تصاویر جدید از سردار سلیمانی

بی‌بی‌سی انگلیسی اقدام بی سر و صدای ایران و تصاویر جدید از سردار سلیمانی این درحالی است که طی چند روز گذشته برخی رسانه های ایرانی و سوری، تصاویری را از سردار قاسم سلیمانی منتشر کرده اند... بی بی سی انگلیسی (BBC) طی گزارشی زیر عنوان "ایران بی سر و صدا حضور خود در سوریه را عمیق تر کرده است" به افزایش نقش ایران در جنگ سوریه و تلاش تهران برای زمین گیر کردن تروریست ها در حلب پرداخته است. در ابتدای این مطلب می خوانیم: تهاجم جدیدی که توسط نیروهای ارتش سوریه در جنوب حلب انجام شد نشان داد که نقش ایران در جنگ سوریه درحال افزایش است. چند هفته پیش از آغاز این حمله، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه صدها نظامی ایرانی وارد سوریه شده اند تا آماده سازی لازم جهت حمله قریب الوقوع به مناطق تحت کنترل شورشیان انجام پذیرد. بی بی سی ضمن بیان اینکه "ایران، کشته شدن [شهادت] چهار فرمانده عالی رتبه سپاه پاسداران در سوریه را تایید کرده است" نوشت: دست کم یکی از آنان یعنی سردار حسین همدانی –عالی رتبه ترین فرمانده نظامی ایرانی که تاکنون در جنگ سوریه کشته شده– جان خود را در نزدیکی حلب از دست داده است. در ادامه این گزارش آمده است: طبق نقل رسانه های ایران، طی سه سال گذشته، 18 فرمانده عالی رتبه سپاه پاسداران در سوریه کشته شده اند اما کشته شدن چهار تن از آنان ظرف مدت یک هفته، نشان می دهد که ایران احتمالا نقش خود در جنگ سوریه را نسبت به آنچه در قبل بوده، افزایش داده است. بی بی سی افزود: این درحالی است که طی چند روز گذشته برخی رسانه های ایرانی و سوری، تصاویری را از سردار قاسم سلیمانی منتشر کرده اند که ظاهرا در سوریه گرفته شده است. گفتنی است، پایگاه خبری فاکس نیوز آمریکا (Fox News) نیز اخیرا با انتشار گزارشی به حضور سردار سلیمانی در سوریه پرداخته است. در این گزارش آمده است: بر اساس تصاویری که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، "ژنرال سلیمانی" فرمانده ارشد نظامی ایران در سوریه در حال سخنرانی برای افسران نظامی ایران و نیروهای حزب الله لبنان رویت شده است. در این گزارش به تصاویری استناد شده است که پیش از این نیز توسط پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین (Guardian)، پایگاه آمریکایی "باز فید" (Buzz Feed) و ... منتشر شده است. گاردین با انتشار تصاویر فوق نوشت: تصاویر ژنرال سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حال سخنرانی میان مبارزان سوری، این برداشت را تقویت می کند که مرحله جدیدی از حضور جدی تر ایران در سوریه در حال آغاز است. پایگاه آمریکایی "بازفید" (Buzz Feed) نیز که معمولا به انتشار اخبار حاشیه‌ای و حتی دور از واقعیت می‌پردازد، ضمن بیان این که این تصاویر ثابت می‌کند سردار سلیمانی در سوریه به سر می‌برد و نقش راهبردی در حمایت نظامی ایران از دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، ایفا می‌کند، مدعی است: تصاویر متعددی از سوی نظامیان سوری در حساب توییتر منتشر شده است که آنها را در کنار سردار سلیمانی نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهد فرمانده عالی رتبه ایرانی در عملیات نظامی سوریه حضور دارد و مشغول گفتگو و مشاوره دادن به نظامیان است.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
استفاده از ربات‌های انتحاری برای اولین بار در رزمایش ارتش

استفاده از ربات‌های انتحاری برای اولین بار در رزمایش ارتش فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد: برای اولین بار در این رزمایش از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کردیم؛ البته این سلاح‌ها، تنها بخشی از تسلیحات جدید بکارگیری شده در رزمایش بود، و به دلیل ملاحظات امنیتی نمی‌توان به سلاح‌های دیگری که در رزمایش محرم استفاده شدند، اشاره کرد. هنوز اطلاع دقیقی از ویژگی ربات‌های «انتحاری» منتشر نشده است اما احتمالا این ربات ها از طریق پرواز یا حرکت روی زمین هدف خود را شناسایی کرده و پس از نزدیک شدن به هدف اقدام به انفجار می کند. اما مشخص نیست این هدف یابی و حرکت به سمت هدف به صورت هوشمند توسط ربات انجام می شود یا از طریق کنترل اپراتور انجام می شود.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
فتح 14 جدیدترین سامانه راداری برد بلند ایران

فتح 14 جدیدترین سامانه راداری برد بلند ایران سامانه راداری پدافند هوایی جدید ایران با نام "فتح 14"امروز در جریان رزمایش مشترک "محرم" رونمایی و رسما به سیستم راداری کشور متصل شد. رادار جدید و برد بلند "فتح 14" یکی دیگر از سامانه های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا است که توسط قرارگاه پدافند هوایی و صنایع الکترونیکی شیراز طراحی ساخته شده است. این سامانه ای دیجیتالی و یک سامانه مراقبتی است که خلاء پوشش‌های راداری ایران را پر می ‌کند و توان راداری ایران را افزایش میدهد. بردرادار فتح 600 کیلومتر است که در کشف و رهگیری اهداف ریزپرنده و اهداف دارای سطح مقطع کم و رادارگریز کاربرد دارد. رادار "فتح 14" قابلیت اتصال سریع به شبکه فرماندهی و شبکه سراسری راداری ایران را دارد جهت کنترل و جابجایی دارد و بهترین سامانه راداری از این نوع در منطقه محسوب می شود. , رادار ایرانی , رادار ایران , رادار ایران ایر , رادار جدید ایران , رادار های ایران , رادار کیهانی ایران , رادار ساخت ایران , جدیدترین رادار ایران , رادار گریز ایران , رادار ملی ایران
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
ستاخیز موشکی در ایران

ستاخیز موشکی در ایران طرح اجرای برجام، در کش و قوس تصویب در مجلس شورای اسلامی بود که اعلام ۲ خبر مهم موشکی همه نگاه‌ها را به خود جلب کرد. به ادامه مطلب مراجعه کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
مهندسی معکوس تانک آبرامز آمریکا در ایران!

مهندسی معکوس تانک آبرامز آمریکا در ایران! تانک آبرامز یکی از تانک های قدرتمند و پیشرفته ارتش ایالات متحده آمریکا می باشد که به کفش های آهنین نیروی زمینی آمریکا مشهور است. ارتش آمریکا در نخستین عملیات جدی, در حمله به عراق در سال 2003 از تانک آبرامز استفاده کرد و به موفقیت های زیادی توسط قدرت و سرعت این تانک در عملیات های زمینی دست یافت به طوری که تانک های عراق در مقابل تانک آبرامز حرفی برای گفتن نداشتند. بعد از این جنگ و موفقیت آبرامز مشتری های زیادی برای خرید این تانک پیدا شد و شاید جنگ با صدام نوعی تبلیغ برای نشان دادن توانایی های تانک آبرامز در میدان نبرد بود. تعدادی از تانک های آبرامز به عراق هم فروخته شد و در حال حاظر در جنگ با داعش در ارتش عراق فعال هستند و بعد از عدم ساپورت قطعات و مهمات این تانک توسط امریکا, عراق برای عملیاتی نگه داشتن تانک آبرامز تغییراتی در آن ایجاد کرده مثل بستن تیربارهای ایرانی و روسی روی این تانک,که با اعتراض وزارت دفاع آمریکا روبرو شد و این کار عراق را ناقض قوانین آژانس فروش سلاح آمریکا دانست. اما آمریکا بیشتر نگران این است که این تانک ها یا قطعات آنها به ایران منتقل شود و مهدسی معکوس شود یا از تکنولوژی تانک آبرامز در تانک های ایرانی استفاده شود.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
تروریست های داعش در سوریه با تراشیدن ریش های خود به سمت ترکیه فرار می کنند

تروریست های داعش در سوریه با تراشیدن ریش های خود به سمت ترکیه فرار می کنند به گزارش وزارت دفاع روسیه، تروریست های داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه با حملات سخت جنگنده های روس و نیروهای ارتش سوریه به فکر فرار از مواضع خود و بازگشت به کشورهای شان هستند به طوری که قبل از ترک اردوگاه ها به طور شتاب زده ریش های خود را می تراشند که در کشورهای دیگر آنها را شناسایی نکنند. طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در روزهای اخیر حداقل 100 تروریست داعشی هر روز از مرز سوریه با ترکیه عبور می کنند. همچنین اطلاعاتی در دست است که تروریست های گروه "جبهه النصره" نیز در حال ترک سوریه هستند و به این منظور از مرز با ترکیه استفاده می نمایند. اکثر تروریست های فراری به صفوف مهاجران می پیوندند تا به همراه آنها به اروپا وارد شوند و احتمال شناسایی شدن را کاهش دهند. گفتنی است ترک مواضع نظامی و تراشیدن ریش برای اعضای داعش طبق مقررات این گروه تروریستی ممنوع است و مجازات های شدیدی برای آن وضع شده است.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
موشکی که دقیقا بر سر افسران سعودی فرود آمد

موشکی که دقیقا بر سر افسران سعودی فرود آمد میلیتاری نیوز : منابع آگاه اعلام کردند موشکی که ارتش یمن پنجشنبه (دیروز) با آن پایگاه «خمیس مشیط» در استان عسیر عربستان را هدف قرار داد خسارت‌های زیادی به ائتلاف عربی حمله‌کننده به یمن وارد کرده است. بر اساس گزارش وبگاه خبری «الاتحاد پرس»، برآورد اولیه تلفات حاکی از آن است که 66 افسر کشته و 299 نظامی دیگر زخمی شده‌اند. 83 نفر دیگر که در این پایگاه کار می‌کرده‌اند به علاوه دو فرمانده که هویت آنها فاش نشده نیز کشته شده‌اند. سرهنگ لقمان سخنگوی ارتش یمن در این باره اظهار داشت : این موشک، به دقت، به هدفِ در نظر گرفته شده اصابت و خسارتِ سنگینی وارد کرد. سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: شلیکِ موشک به این پایگاه هوایی مهم، در چارچوب واکنش به ادامه تجاوزات سعودی ضد یمن صورت گرفت. سرهنگ غالب لقمان در پایان فاش کرد که اخیرا، مقادیری سلاح، بمب و موشک، از "اسرائیل" به این پایگاه نظامی منتقل شده بود.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
پهپاد (مهاجم 92) جدیدترین پهپاد نظامی ساخت ایران

پهپاد (مهاجم 92) جدیدترین پهپاد نظامی ساخت ایران امروز مورخ 1/7/94 در نمایشگاه دستاوردها و تجهیزات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پهپاد جدیدی با نام مهاجم 92 رونمایی شد. این پهپاد کنترل از راه دور ساخت ایران و برای نخستین بار است که در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. برد مفید این پهپاد 500 کیلومتر است و 6 ساعت مداومت پروازی دارد. حداکثر سرعت پروازی این پهپاد جدید 200 کیلومتر بر ساعت تست شده است. پهپاد نظامی مهاجم 92 با حداکثر وزن 80 کیلوگرم توانایی دارد در شعاع عملیات 100 کیلومتری به انجام ماموریت بپردازد. نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماموریت‌های دریایی و برخی ماموریت‌ها از پهپادهای شناسایی استفاده می‌کند که برخی ناوشکن‌های ایران از جمله دماوند مجهز به پهپاد هستند و از انها در عملیات های خود استفاده می کنند.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
تحویل جدیدترین مدل جنگنده سوخو ۳۴ به ارتش روسیه برای جنگ با داعش

تحویل جدیدترین مدل جنگنده سوخو ۳۴ به ارتش روسیه برای جنگ با داعش شرکت سوخو اعلام کرد این هواپیماها هفته گذشته به وزارت دفاع و ارتش روسیه تحویل داده شد. سوخو-34 توانایی طی مسافت 4000 کیلومتر و حمل 8 تن راکت و بمب را دارد و همچنین قابلیت سوخت گیری در آسمان و حین پرواز را دارد. تولید این هواپیما از سال ۲۰۰۶ آغاز شده و در سال ۲۰۱5 به طور رسمی وارد ارتش روسیه شد. هزینهٔ تولید هر فروند از این جنگنده-بمب‌افکن حدود ۳۶ میلیون دلار اعلام شده و تاکنون به هیچ کشوری صادر نشده‌است. در گزارش های رسمی از هواپیماهای نظامی که با هدف به کار گیری در حمله به مواضع تروریست ها به سوریه فرستاده شده اند بمب افکن های سوخو-34 نیز مشاهده می شود. شعاع عملیاتی سوخو-۳۴ با استفاده از تانکرهای سوخت اضافی ۱۵۰۰ کیلومتر است که با سوخت‌گیری هوایی می‌توان آن را ارتقا داد. وزن برخاست این هواپیما ۴۵.۱ تن است و از یک سیستم هدف‌گیری دیجیتال بهره می‌برد که دقت شلیک آن را در هرنوع شرایط جوی به چند متر محدود کرده‌است. حداکثر سرعت سوخو-۳۴ حدود ۱.۸ ماخ است و نیروی محرکه خود را از دو موتور توربوفن سالیوت AL-31FM1 می‌گیرد. این موتورها برای هزار ساعت پرواز قبل از انجام تعمیر طراحی شده‌اند. سوخو-۳۴ اولین تجربه جنگی خود را در جنگ داخلی سوریه به دست آورد. در سپتامبر ۲۰۱۵ شش فروند از این هواپیما به فرودگاه لاذقیه منتقل شده تا مخالفین حکومت بشار اسد را هدف قرار دهند. در حملات روز او و دوم اکتبر استفاده از سوخو-۳۴ گزارش شد. سوخو-۳۴ها در این حملات در ارتفاع بالای ۵ هزار متر حملات خود را انجام می دهند تا از موشک‌های دوش‌پرتاب دشمن در امان باشند.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
معرفی جدیدترین اسلحه ی ارتش استرالیا F90 Assault Rifle

معرفی جدیدترین اسلحه ی ارتش استرالیا F90 Assault Rifle

 

  تفنگ F90 یک اسلحه ی تهاجمی و بسیار سبک می باشد که توسط شرکت تالس و به سفارش ارتش استرالیا برای سربازان این کشور طراحی و تولید شده است . این اسلحه برای اولین بار در نمایشگاه  " Eurosator نمایشگاه دفاع و امنیت پاریس " در سال 2012 معرفی شد .

 وزرات دفاع استرالیا در آگوست 2015 طی قراردادی به ارزش 73 میلیون دلار سفارش ساخت و تحویل 30 هزار عدد از این اسلحه را به شرکت تالس داده است . این شرکت هم چنین متعهد شده است که تعداد دو هزار و پانصد عدد نارنجک انداز SL40 و همچنین تعدادی قطعات یدکی را نیز همراه با اصل قرارداد به ارتش استرالیا تحویل دهد.

F90 نسل جدید اسلحه ی تهاجمی  Austeyr F88 می باشد . Austeyr F88 در بیش از 30 کشور دنیا از جمله استرالیا و نیوزلند مورد استفاده قرار می گیرد . این اسلحه دارای پنج گونه یعنی F90 G ، F90 M (نوع نارنجک انداز) F90MG ، F90 QCB  می باشد . 

 

طراحی بولپاپ F90 و ویژگی های بارزش اجازه می دهد آن را به برای طیف گسترده ای از عملیات ها و ماموریت ها استفاده شود.تفنگ دارای یک طول کلی تا 700mm و وزن 3.25kg است.وزن مدل  3.39kg F90M و F90CQB 3.15kg وطول آنها به ترتیب 508mm 360mm می باشد. 

دقت بالا و قابلیت اطمینان در طول مبارزه  و همچنین پایداری سلاح به مدت طولانی از دیگر ویژگی های تفنگ     تفنگ ارتقاء یافتهF90 به کالیبر 5.56m سازگار با تمام انواع مهمات استاندارد ناتو است و با موفقیت از خشاب اسلحه های F1، F1A1، M855، SS109، M856 و F3A1 استفاده و شلیک انجام داده است.     


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 21 مهر 1394
تحویل جدیدترین مدل جنگنده سوخو ۳۴ به ارتش روسیه برای جنگ با داعش

تحویل جدیدترین مدل جنگنده سوخو ۳۴ به ارتش روسیه برای جنگ با داعش

 

شرکت سوخو  اعلام کرد این هواپیماها هفته گذشته به وزارت دفاع و ارتش روسیه تحویل داده شد.

سوخو-34 توانایی طی مسافت 4000 کیلومتر و حمل 8  تن راکت و بمب را دارد و همچنین قابلیت سوخت گیری در آسمان و حین پرواز را دارد.

تولید این هواپیما از سال ۲۰۰۶ آغاز شده و در سال ۲۰۱5 به طور رسمی وارد ارتش روسیه شد. هزینهٔ تولید هر فروند از این جنگنده-بمب‌افکن حدود ۳۶ میلیون دلار اعلام شده و تاکنون به هیچ کشوری صادر نشده‌است.

در گزارش های رسمی از هواپیماهای نظامی که با هدف به کار گیری در حمله به مواضع تروریست ها به سوریه فرستاده شده اند بمب افکن های سوخو-34 نیز مشاهده می شود.

شعاع عملیاتی سوخو-۳۴ با استفاده از تانکرهای سوخت اضافی ۱۵۰۰ کیلومتر است که با سوخت‌گیری هوایی می‌توان آن را ارتقا داد.

 وزن برخاست این هواپیما ۴۵.۱ تن است و از یک سیستم هدف‌گیری دیجیتال بهره می‌برد که دقت شلیک آن را در هرنوع شرایط جوی به چند متر محدود کرده‌است. حداکثر سرعت سوخو-۳۴ حدود ۱.۸ ماخ است و نیروی محرکه خود را از دو موتور توربوفن سالیوت AL-31FM1 می‌گیرد. این موتورها برای هزار ساعت پرواز قبل از انجام تعمیر طراحی شده‌اند.

سوخو-۳۴ اولین تجربه جنگی خود را در جنگ داخلی سوریه به دست آورد. در سپتامبر ۲۰۱۵ شش فروند از این هواپیما به فرودگاه لاذقیه منتقل شده تا مخالفین حکومت بشار اسد را هدف قرار دهند. در حملات روز او و دوم اکتبر استفاده از سوخو-۳۴ گزارش شد. سوخو-۳۴ها در این حملات در ارتفاع بالای ۵ هزار متر حملات خود را انجام می دهند تا از موشک‌های دوش‌پرتاب دشمن در امان باشند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 21 مهر 1394
معرفی مسلسل معروف و پرطرفدار یوزی

معرفی مسلسل معروف و پرطرفدار یوزی


 

میلیتاری نیوز :  "اوزی" و یا "یوزی" (در عبری: עוזי در انگلیسی: Uzi) نام مسلسل ساخت رژیم غاصب اسرائیل است. مخترع مسلسل یوزی یک یهودی اسرائیلی به نام یوزی گال متوفی سال 2002 بود که مسلسل یوزی را در سال ۱۹۴۸میلادی برای اولین بار طراحی کرد. مسلسل یوزی تنها نامش را از مخترعش نگرفته است و نام «یوزی» در زبان عبری مخفف جمله‌ای است، به معنای "خداوند قدرت" است. یوزی تنها ۳٫۵کیلوگرم وزن دارد و قادر به شلیک ۶۰۰تیر در عرض تنها یک دقیقه است.

شکل کلی این سلاح از مسلسل دستی اس آ-23 (23-sa ) ساخت اسلوواکی اقتباس شده بود. در سال 1957 نمونه ی اولیه ی این سلاح با کمک صنایع اسلحه سازی فرانسه و بلژیک ساخته و به ارتش اسرائیل تحویل داده شد.

 

در مسلسل یوزی یک ضامن کف دستی وجود دارد که کارکرد اسلحه را خیلی مطمئن‌تر می‌سازد یعنی برای شلیک اسلحه، چکاندن ماشه به تنهائی کافی نیست و باید دست پشت قبضه اسلحه را کاملاً گرفته شود و الا اگر ماشه هم فشار داده شود تیری شلیک نخواهد شد. خشاب یوزی در وسط قبضه اسلحه جا می‌گیرد و حسن آن گذشته از صرفه‌جوئی در حجم اضافی، درست در زیر مرکز ثقل قرار گرفتن آنست.

بدلیل شکل کلی T شکل آن و قرار گرفتن خشاب در قبضه مرکز ثقل سلاح به وسط آن منتقل شده است. و این خود موجب می شود سلاح حتی در هنگام شلیک خودکار کمتر لرزیده و باعث افزایش دقت تیر انداز می شود . نمونه های اولیه آن دارای قنداق ثابت چوبی و نمونه های جدید آن دارای قنداق فلزی تاشو می باشند .

نواخت تیر آن در حدود 600 تیر در دقیقه و برد موثر آن ۲۰۰متر می باشد.

یوزی به دلیل داشتن وزن کم و سرعت شلیک بالا ، بسیار مناسب برای جنگهای چریکی و فعالیت های امنیتی شناخته شد ، چنانکه در بسیاری از مناطق جهان همانند رژیم صهیونیستی غاصب تا آرژانتین ، شیلی و نیکاراگوئه توسط عوامل دولتی و امنیتی برای سرکوب شورشها و حرکت های آزادی خواهانه بکار برده شده است. همچنین به دلیل شهرت و معروف بودن این اسلحه در بسیاری از فیلم ها و بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار گرفته است .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 21 مهر 1394
حرکت ناو هواپیمابر لیائونینگ چین به سوی سواحل سوریه

حرکت ناو هواپیمابر لیائونینگ چین به سوی سواحل سوریه

 

خبرهای غیر رسمی از آمادگی چین برای پیوستن به این عملیات روسیه در سوریه به گوش می رسد. واسیلی کاشین کارشناس مرکز تحلیل های استراتژیک و تکنولوژی جنگی در این باره به سایت اسپوتنیک گفت در خبرها دایما صحبت از ناو هواپیمابر «لیائونینگ» چین و حرکت آن به سوی سواحل سوریه به میان می آید.

همچنین رسانه های اسراییل با اطمینان می گویند:«لیائونینگ چین، به سواحل سوریه رسیده و حتی وارد پایگاه روسیه در طرطوس شده است. جنگنده های جی-15 چینی در پایگاه های نظامی روسیه در سوریه مستقر شده اند و از هواپیماهای روسی محافظت می کنند.

 المصدر لبنان گزارش داد  که چین مشاوران نظامی و مهندسین خود را روانه سوریه می سازد. ضمن اینکه اخبار خود را به نقل از منابع سوری آورده و تاکید دارند که چینی ها طی هفته آینده در سوریه مستقر خواهند شد. صحبت ظاهرا از سناریوی اعزام کمک های فنی در ابعاد بزرگ از طرف چین برای سوریه است. اما هیچ شواهدی دال بر این قضیه وجود ندارد.
اما براستی چین چه عکس العملی در قبال سوریه نشان خواهد داد مشخص نیست با این حال، احتمال دخالت نظامی چین در شرایط کنونی سوریه رد کردنی نیست.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 21 مهر 1394
تلاش برای شکستن اتحاد گروه 4+1

تلاش برای شکستن اتحاد گروه 4+1 بعد از موفقیت های پیش بینی نشده عملیات هوایی روسیه در خاک سوریه و شروع عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری مناطق اشغال شده توسط تروریست های تکفیری حالا همه متوجه شدند که گروه 4+1 که شامل ایران,روسیه,سوریه ,عراق و حزب الله لبنان یک عملیات پیچیده اطلاعاتی امنیتی انجام دادند که طی آن در مرحله اول پایگاه های تروریست ها در سوریه شناسایی و با دقت فوق العاده زیاد توسط جنگنده های روسیه منهدم شد واگر سرعت پیشرفت عملیات زمینی مشابه عملیات هوایی باشد قطعا قبل از اینکه غربی ها بخواهند تصمیم بگیرند چه واکنشی نشان دهند کار تمام خواهد شد. همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تروریست ها در سوریه و عراق یک اتحاد نا نوشته فیما بین این چهار کشور بوجود آورده که به هیچ وجه خوشایند حامیان تروریست ها نیست و به همین دلیل با طرح ادعای سقوط موشک های روسی در خاک ایران تلاش دارند فضای عمومی داخلی ایران را بر علیه روسیه و اعتلاف 1+4 تحریک کنند. در ابتدا اخباری مبنی بر اختلافات میان ایران و روسیه در مورد سوریه واینکه حظور روسیه در سوریه جایگاه ایران را تضعیف خواهد کرد مطرح کردند و پس از ناکامی در شکستن اتحاد ایران و روسیه با شگرد جدیدی مبنی بر سقوط موشک های روسیه در ایران روی آوردند. اگر چنین موشک هایی در ایران سقوط کرده باشد این ایران است که باید واکنش نشان دهد و نه خبرگزاری های غربی. به هر صورت اهمیت نابودی تروریست ها در این منطقه برای ایران کمتر از روسیه و سوریه یا عراق نمی باشد و ایرانی ها همچون روس ها برای حفظ منافع ملی خود به اتحاد با این کشورها روی آورده اند و به همین دلیل اگر هم قرار باشد خسارتی را متحمل گردند چه مالی چه حتی جانی دریغ نخواهند کرد و این اخبار تاثیری بر همراهی ایران در این عملیات که البته خود ایران در جبهه مقدم آن است نخواهد داشت. در نهایت می توان گفت این شگرد ها تاثیری در عزم ایران و روسیه بر نابودی تروریست ها در منطقه نخواهد گذاشت. منبع:میلیتاری نیوز
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 20 مهر 1394
معرفی زیردریایی کلاس فاتح ایران

معرفی زیردریایی کلاس فاتح ایران زیردریایی کلاس فاتح (به انگلیسی: Fateh-class submarine) یک کلاس از زیردریایی است. زیرسطحی 527 تنی فاتح به عنوان یک زیردریایی نیمه سنگین تلقی شده و تناژ آن در زیرسطح 593 تن است. این زیردریایی از نظر مشخصات عملیاتی بسیار برتر از غدیر بوده و توانایی حرکت در عمق 200 متر را به صورت عادی داشته و بیشینه عمق قابل دستیابی برای آن نیز 250 متر است. فاتح توان دریانوردی به مدت 35 روز را دارد که از این نظر نیز بهبود چشمگیری نسب به زیردریایی غدیر مشاهده می شود. سرعت سطحی فاتح 11 نات(20.35 کیلومتر بر ساعت) و در حالت غوطه ور 14 نات(25.9 کیلومتر بر ساعت) است. این زیردریایی توانایی حمل موشک های زیرسطحی، موشک های دوش پرتاب سطح به هوا و همچنین امکان حمل نیروهای تکاور و رساندن آنها به نقاط مورد نظر را نیز دارد. فاتح دارای 4 مقر پرتاب اژدرهای کالیبر 533 میلیمتری بوده و توانایی حمل 8 مین دریایی را نیز دارد و همچنین دارای دو اژدر رزرو است. زیرسطحی فاتح با برخورداری از 12 نوع سونار مختلف شامل انواع فعال(اکتیو) و غیرفعال(پسیو) امکان پویش محیط اطراف خود را داشته و می تواند عمق، سرعت و صوت را تشخیص داده و حتی علیه نیروهای غواص دشمن نیز به طور مؤثری عمل کند. فاتح توان دریانوردی به مدت 35 روز را دارد که از این نظر نیز بهبود چشمگیری نسب به زیردریایی غدیر مشاهده می شود. سرعت سطحی فاتح 11 نات(20.35 کیلومتر بر ساعت) و در حالت غوطه ور 14 نات(25.9 کیلومتر بر ساعت) است. این زیردریایی توانایی حمل موشک های زیرسطحی، موشک های دوش پرتاب سطح به هوا و همچنین امکان حمل نیروهای تکاور و رساندن آنها به نقاط مورد نظر را نیز دارد. از سوی دیگر بنا بر اطلاعات رسمی منتشر شده از این زیردریایی، فاتح از ESM بهره می برد که این سیستم در زیردریایی ها، کار تشخیص، شناسایی و جهت‎یابی انواع امواج رادار و سیگنال‎های مخابراتی منتشر شده از کشتی‎ها، هواگردها، زیردریایی‎ها و سایر منابع را بر عهده دارد. به کمک این سامانه آگاهی زیردریایی از موقعیت اطراف به منظور دفاع از خود یا تدارک یک درگیری ویا پشتیبانی اطلاعاتی از شناورهای خودی در صحنه نبرد افزایش می‎یابد. سامانه پشتیبانی اقدامات الکترونیکی یا ESM شامل گیرنده‎های امواج و سیگنال‎ها، نمایشگرها و تجهیزات تحلیل و پردازشگر است. ارتباط داده ای این سامانه با سامانه مدیتریت صحنه نبرد و سامانه کنترل آتش، حلقه تکمیل کننده کاربرد آن است. زیردریایی فاتح ایران همچنین موتور این زیردریایی از نوع دیزلی است.ژنراتور در یک زیردریایی وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی را دارد. این انرژی الکتریکی می‎تواند از طرق مختلفی مانند موتور دیزل یاتوربین بخار تأمین شود. توربوژنراتورها انرژی بخار را به انرژی الکتریکی تبدیل می‎کنند که برای تأمین انرژی الکتریکی لازم برای عملکرد زیردریایی مورد استفاده قرار می‎گیرد. استفاده از این سامانه می‎تواند مزیت‎های عملکردی نسبت به استفاده از موتور دیزلی برای زیردریایی به همراه داشته باشد از جمله ایجاد نویز و ارتعاشات کمتر، مقاومت بالاتر در برابر شوک‎های وارده و هزینه کمتر در چرخه عمر. در طراحی فناوری این زیردریایی، متخصصان کشورمان سعی در رسیدن به بهینه‌ترین حالت ممکن برای افزایش توانمندی رزمی داشته‌اند و از این‌رو فاتح دارای 4 مقر پرتاب اژدرهای 533 میلیمتری بوده(قطر اژدر) و توانایی حمل 8 مین دریایی را دارد. طبق اعلام منابع رسمی، این زیردریایی دارای دو اژدر ذخیره است که از این عبارت دو برداشت متصور می‌شود بدین ترتیب که یا دو اژدر به همراه چهار اژدر موجود در پرتابگرها در این زیرسطحی وجود دارد و یا به ازای هر پرتابگر 2 اژدر ذخیره پیش‌بینی شده که در صورت وجود حالت دوم، پایایی جنگ‌افزار فاتح بسیار بالا است. طبق اخبار غیر رسمی ایران تحقیقات روی ساخت زیردریایی با سوخت اتمی را آغاز کرده است منبع:میلیتاری نیوز
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 20 مهر 1394
عماد جدیدترین موشک بالستیک دوربرد ایران

عماد جدیدترین موشک بالستیک دوربرد ایران موشک عماد موشکی دوربرد زمین به زمین است که امروز با موفقیت آزمایش شد. موشک عماد، که به دست کارشناسان داخلش طراحی و ساخته شده است، اولبن موشک ایرانی است که قابل هدایت تا لحظه اصابت به هدف را دارد ازاین رو دقت این موشک بسیار بالاست و شاید ظریب خطایی زیر 10 متر داشته باشد. در بعضی خبرگزاری ها برد موشک عماد 1700 کیلومتر اعلام شده اما طبق گفته وزیر دفاع که موشک عماد را با واژه ی موشک دوربرد معرفی کرد و طبق تعریفی که از موشک دوربرد داریم عماد باید 2400 تا 5000 کیلومتر برد داشته باشد.موشک عماد همچنین توانایی حمل کلاهک جنگی تا وزن 750 کیلوگرم را دارد. تحويل انبوه موشك عماد به يگان های موشكی نيروهای مسلح در آينده نزديك انجام می شود که قدرت و توان تاكتيكي و عملياتی ایران را بیشتر از قبل افزايش خواهد داد. هنوز اطلاعات دقیقی از ویژگی های موشک جدید عماد منتشر نشده است.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 20 مهر 1394
مریکا : اصابت 4 موشک روسی شلیک شده از دریای خزر به ایران
آمریکا : اصابت 4 موشک روسی شلیک شده از دریای خزر به ایران
آمریکا : اصابت 4 موشک روسی شلیک شده از دریای خزر به ایران

 

آمریکا : اصابت 4 موشک روسی شلیک شده از دریای خزر به خاک ایران 

 

 

میلیتاری نیوز : مقامات آمریکایی گفته اند که 4 فروند موشک روسیه در مسیر هدف گیری اهداف خود در روسیه، در خاک ایران سقوط کرده اند.

به گزارش عصرایران، رویترز نوشت: مقامات آمریکایی طی ادعایی بی پایه و اساس امروز گفته اند که 4 فروند از موشک های کروز شلیک شده از ناوهای روسیه در دریای خزر در مسیر حرکت به سمت سوریه، در خاک ایران اصابت کرده اند .


روسیه روز چهارشنبه از شلیک 26 فروند موشک از ناوهای خود در دریای خزر به سمت سوریه خبرداد. این موشک ها مراکز داعش و گروه های مسلح در سوریه را مورد هدف قراردادند.

یک مقام ایرانی در گفت‌وگو با یک رسانه روس ادعاهای مقامات آمریکایی درباره سقوط موشک در ایران را رد کرد.

این مقام ایرانی به خبرگزاری اسپوتینگ گفته است: «وزارت دفاع ایران معتقد است که گزارش‌ها درباره سقوط این موشک بخشی از جنگ تبلیغاتی غرب علیه روسیه است.»

پیش از این وزارت دفاع روسیه هم ادعاهای رسانه‌ای در این باره را تکذیب کرده و گفته بود که تمامی موشک‌های مسکو به اهداف از پیش تعیین‌شده خود اصابت کرده‌اند.

این خبر نشانگر نارضایتی رسانه های غرب از عملیات نظامی روسیه در سوریه و نگرانی دولتمردان آن ها از تضعیف قدرت و جایگاه گروه های تروریستی از جمله داعش در سوریه می باشد . 

 

                                            منبع : عصر ایران 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 18 مهر 1394
جنگنده جدید ایران بزودی رونمایی می‌شود

جنگنده جدید ایران بزودی رونمایی می‌شود

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 13 مهر 1394
تدارک ایران برای اجرای عملیات نظامی زمینی در سوریه

 

تدارک ایران برای اجرای عملیات نظامی زمینی در سوریه

 

به گزارش خبرگزاری رویترز و سایت اسپوتنیک روسیه : منابع آگاه ضمن اعلام این خبر گفتند صدها نفر ازافراد نیروهای مسلح ایران 10 روز گذشته برای شرکت در نبرد زمینی در مناطق تحت کنترل تروریست ها در شمال سوریه وارد این کشور شده اند.

هدف از ورود این نظامیان این است که مناطق اشغال شده را دوباره تحت کنترل دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه قرار بگیرند.
عملیات نیروهای مسلح ایران به همراه ارتش سوریه و نیروهای حزب الله انجام خواهد شد.

 همچنین در آینده نزدیک نیروهای مسلح ایران عملیات خود را با نیروی هوایی روسیه هماهنگ خواهند کرد که از دو روز گذشته حملات خود را به مواضع گروه های تروریستی در سوریه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را آغاز کرده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 13 مهر 1394
نیروهای مسلح ایران آماده انجام هرگونه مأموریت درباره فاجعه منا هستند

 

نیروهای مسلح ایران آماده انجام هرگونه مأموریت درباره فاجعه منا هستند


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 13 مهر 1394
آزمایش موفق بمب 500 پوندی نهاجا
آزمایش موفق بمب 500 پوندی نهاجا

 

آزمایش موفق بمب 500 پوندی نهاجا

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1394
رونمایی از هواپیمای شهری «چروش» ساخت ایران در رزمایش اقتدار ثارالله

رونمایی از هواپیمای شهری «چروش» ساخت ایران در رزمایش اقتدار ثارالله
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1394
احتمال ربوده شدن مقامات نظامی و سیاسی ایران در عربستان به ادامه مطلب مراجعه کنید
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1394
پهپاد (مهاجم 92) جدیدترین پهپاد نظامی ساخت ایران
پهپاد (مهاجم 92) جدیدترین پهپاد نظامی ساخت ایران
پهپاد (مهاجم 92) جدیدترین پهپاد نظامی ساخت ایران

 

پهپاد (مهاجم 92) جدیدترین پهپاد نظامی ساخت ایران 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 6 مهر 1394
تقدیر ولیعهد عربستان از تدابیر امنیتی در فاجعه منا
فاجعه منا؛
تقدیر ولیعهد عربستان از تدابیر امنیتی در فاجعه منا
ولیعهد عربستان ضمن اشاره به پیگیری تحولات فاجعه منا از سوی پادشاه این کشور، از اقدامات نیروهای امنیتی برگزارکننده مراسم حج امسال در حادثه منا تقدیر کرد.
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، «محمد بن نایف» ولی‌عهد و وزیر کشور عربستان از آنچه تلاش نیروهای امنیتی مسئول برگزاری مراسم حج در کم کردن خسارت‌های حادثه منا خواند؛ تقدیر کرد.


شبکه خبری «الاخباریه»، عربستان گزارش داد که محمد بن نایف در دیدار با فرماندهان نیروهای امنیتی مسئول برگزاری مراسم حج گفت که این حادثه دردناک بوده و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان از زمان وقوع این حادثه پیگیر تحولات آن است.

فارس نوشت: محمد بن نایف به نقل از پادشاه عربستان گزارش داد که این حادثه چیزی از ارزش‌های اقدامات خاندان آل سعود در برگزاری مراسم حج کم نمی‌کند.


وی همچنین از امیر منطقه مکه تقدیر کرد و گفت که خدماتی که او و کمیته مرکزی حج برای حجاج انجام داده‌ باعث افتخار پادشاه عربستان است.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 6 مهر 1394
دشمنان دنبال تضعیف فرهنگ استقامت و ایستادگی در ایران هستند
جانشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب دنبال تضعیف و از بین بردن فرهنگ استقامت و ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده خواهی‌ها هستند.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : دو شنبه 6 مهر 1394