روسیه در حال برنامه ریزی برای احداث یک پایگاه کامل فضایی در کره ی ماه !

روسیه در حال برنامه ریزی برای احداث یک پایگاه کامل فضایی در کره ی ماه !

 

ما مي خواهيم درآينده به کره ي ماه برويم. چرا؟ زيرا آن جا مکاني مناسب براي انباشت مواد وسکونت نيروي انساني براي کار درخارج ازمحدوده ي نيرومند گرايش زمين است. ماه مي تواند سکوي پرتابي براي آغاز مأموريت هاي فضايي يا ارسال نخستين انسان ها به مريخ باشد. شايد گردشگران فضايي هم به سفري کوتاه، و شرکت هاي حفاري معدن نيزبه سرمايه گذاري درماه علاقه نشان بدهند.

 به دست آوردن داده هاي علمي جديد هم ممکن است بسيار وسوسه انگيز باشد. به هرعلتي که بخواهيم به اين قمر کوچک خاکي برويم براي حضور در آن جا به ساخت پايگاه احتياج داريم. دير يا زود انسان درماه ساکن خواهد شد. اما در چه جايي؟ چگونه خواهد توانست با شرايط دشوار زيستي درآن جا سازگار شود؟ کليد حل اين مسايل در دست هاي مهندسان سازه است تا شگفت انگيزترين سکونت گاه هايي را، که بشر به چشم ديده، بسازيد

حال روسیه اعلام کرده است که در حال برنامه ریزی برای ساخت یک پایگاه فضایی کامل در کره ی ماه می باشد که طرح اصلی آن به حدود 40 سال قبل و به اتحاد جماهیر شوروی سابق باز می گردد .

آژانس فدرال فضایی روسیه (کاسموس) مشخصات این پایگاه را برخورداری از مجتمع مسکونی و سامانه تولید انرژی برای زندگی 12 فضانورد اعلام کرد.

اولگا ژارووا مسئول برنامه های علمی پژوهشگاه «ماش» کاسموس در این باره به روزنامه ایزوستیا اعلام کرد: این پایگاه نخست برای زندگی و کار چهار فضانورد ساخته می شود و سپس در مراحل نهایی برای پذیرش 12 نفر تکمیل خواهد شد.

 

ایزوستیا امروز (سه شنبه) به نقل از سخنان این مقام فضایی روسیه افزود: بخشی از این برنامه مربوط به سال های دهه 60 و 70 میلادی در زمان شوروی سابق بود که اکنون برای این طرح اجرا خواهد شد.

ژارووا بدون اعلام زمان آغاز این عملیات، اظهار کرد: هنوز تصمیم قطعی برای مکان استقرار پایگاه در نظر گرفته نشده است، اما بیشتر دانشمندان پیشنهاد می کنند در قطب جنوب کره ما ساخته شود که با توجه به لزوم استقرار امن کشتی فضایی در باره آن تصمیم گرفته خواهد شد.

 

وی گفت: بخش های مسکونی و تامین انرژی نخستین مرحله از ساخت پایگاه فضایی روسیه در ماه خواهد بود و پس از آن بخش های تخصصی و علمی برای انجام کارهای فضانوردان ساخته می شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
معرفی سامانه دوش پرتاب GS-777 جانشین آمریکایی RPG-7 معروف

معرفی سامانه دوش پرتاب GS-777 جانشین آمریکایی RPG-7 معروف 

 

مجموعه ی آمریکایی Airtronic USA سامانه پرتاب کننده دوش پرتاب راکت های دقیق یا به اختصارPSRL را به عنوان راه حلی ساده و ارزان قیمت ( که از کارایی بالایی برای شرکت در نبردهای نامتقارن پیچیده آینده برخوردار خواهد بود ) معرفی می کند و امیدوار است بتواند مشتریان قابل توجهی را از سراسر جهان برای به کار گیری آن به دست آورد .

برای رسیدن به این هدف AirTronic USA تصمیم گرفته تا نارنجک انداز راکتی یا همان آر پی جی – 7 مشهور خودمان را به شیوه ای دیگر به تولید برساند که به خوبی نشان دهنده ی پتانسیل های بالای این جنگ افزار روسی خواهد بود .

RPG جنگ افزار ساده ای است که می توان بارها از آن استفاده کرد و هربار از عملکرد بی نقص آن اطمینان داشت . همین حالا بیش از 9 میلیون قبضه از این جنگ افزار در سراسر دنیا به وسیله ی نیروهای نظامی و شبه نظامی در تمامی شراطی آب و هوایی و تمامی مناطق نبرد در حال به کارگیری است تا شاهدی بر کارایی رزمی فوق العاده آن باشد .

AirTronic USA در نمایشگاه AUSA امسال در واشنگتن دو مدل آمریکایی ارئه شده از RPG-7 را به نمایش در آورد . علاوه بر پرتاب گرها ، تیم سازنده مجموعه ی جدیدی از مهمات را نیز توسعه داده اند که در نهایت با قرارگیری در کنار هم می توانند برد موثر سامانه جدید را تا بیش از 800 متر ارتقاء بخشد . با وزنی برابر با 6.35 کیلوگرم مدل موسوم به PSRL-1 کمی سبک تر از RPG-7Vاستاندارد خواهد بود ، حال آن که مدل پیشرفته تر با نام GS-777 تنها کمی بیش تر از 3.5 کیلوگرم وزن دارد که تقریبا نصف آر پی جی های ساخت روس ها خواهد بود .

PSRL-1 مدل اولیه ای است که پیش بینی می شود در سال 2016 به صورت رسمی وارد خط تولید انبوه کارخانه شود ، در نتیجه از این زمان به بعد AirTronic USA وارد خانواده بزرگ تولید کنندگان تجهیزات یکپارچه با RPG-7 مشهور خواهد شد .

از برتری و مزیت های مدل جدید می توان به سایت هدف گیری آن اشاره کرد که با برخورداری از فناوری شبکیه روشن شده در شرایط نوری ضعیف نیز می تواند به کمک تیرانداز بیاید . PSRL-2 یاGS-777 اما هنوز به بررسی و آزمایش های بیشتری نیازمند است و تیم مهندسان امیدوارند در نهایت بتوانند آن را تبدیل به نمونه ای با پایداری بالاتر در مقایسه با نمونه استاندارد تبدیل کرده و ماندگاری آن را حتی به دو برابر 1000 شلیک نمونه های امروزی ارتقاء ببخشند .

سازندگان در هر دو مدل از سایت های هدف گیری نقطه قرمز مجموعه Ecotech بهره خواهند برد و می توان از سایت های هدف گیری با قدرت بزرگنمایی برای ارتقاء دقت هدف گیری در شلیک ها راه دورتر روی آن ها نیز حساب کرد .

 

از آن جایی که قرار است این جنگ افزار توسط سربازان کشورهای غربی به کار گرفته شود سازندگانش ، آن را با دسته های طپانچه مشابه نمونه های به کاررفته در خانواده تفنگ های تهاجمی M16/M4 مجهز کرده و آلات کنترلی نیز از روی نمونه های غربی به عاریت گرفته شده اند و حتی سرباز می تواند از قنداق مشابه M4 نیز استفاده کند .

علاوه بر این استفاده گسترده از ریل های استاندارد پیکاتینی نیز در مدل جدید سوار کردن انواع مختلف تجهیزات جانبی روی آن ها را به مراتب ساده تر از پیش کرده است .

در سامانه جدید از سایت هدف گیری کاملا نوینی استفاده شده که دقت راکت پرتاب شده را به گونه قابل توجهی ارتقاء داده و به تیرانداز اجازه می دهد هدفی به اندازه یک خودروی سواری را که در فاصله ی 800 متری از او قرار دارد را با احتمال 90 درصد در شلیک اول مورد اصابت قرار دهد که در یک کلام فوق العاده است و حدودا دو برابر RPG روس ها خواهد بود .

 

علاوه بر این سازنده ، برنامه هایی برای ساخت راکت هدایت پذیر و استفاده از سیستم های هدف گیری حتی دقیق تری که می تواند برد مفید PSRL را حتی تا دو هزار متر نیز افزایش بدهد در سر دارد . 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
اسرائیل:هدف اول خرید F-35 جمع آوری اطلاعات و مقابله ایران است
 
اسرائیل:هدف اول خرید F-35 جمع آوری اطلاعات و مقابله ایران است

 

اسرائیل:هدف اول خرید F-35 جمع آوری اطلاعات و مقابله ایران است

 

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی پیرامون دریافت اولین جنگنده‌های «اف-35» ساخت آمریکا به مقصد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نوشت: نیروی هوایی اسرائیل به سرعت از جنگنده‌های اف-35 به عنوان پرنده‌های رادارگریز در عملیات روزانه بهره می‌جوید.

به گفته ژنرال «طال کلمان» رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل ، این هواپیماها تا قبل از دسامبر سال 2017 دریافت و عملیاتی خواهند شد. بدین مفهوم که بین زمان دریافت و آغاز ماموریت آن‌ها در اسرائیل فاصله کمی خواهد بود.

 جرزوالم پست با اشاره به جایگزین شدن «اف-35 » به جای جنگنده‌های «اف-15 و 16» نوشت: این جنگنده‌ها برای امنیت اسرائیل حیاتی هستند و «اف- 35 » عملیات خود را در سطح قبلی و به طور نامحسوسی در خاورمیانه آغاز می‌نماید.

براساس این گزارش، اولویت نخست ماموریت محوله بر این جنگنده‌ها جمع آوری اطلاعات در این سو و آن سوی دشمنان اسرائیل است. این جنگنده‌ها به طور همزمان داده‌های جمع آوری شده را به شبکه اینترانت نظامی انتقال می‌هند و برتری که نسبت به جنگنده‌های نسل گذشته دارند این است که بدون نیاز به شکل دهی اسکادرانی، می‌توانند با تهدیدها مقابله نمایند یعنی هرکدام از آن‌ها به تنهایی قادر است با موشک‌های سطح به هوای پیشرفته در حالی‌که دور از مرزها در حال گشت زنی هستند، مقابله نمایند. این جنگنده‌ها باید توانایی حملات هجومی مخفیانه را نیز داشته باشند.

جروزالم پست در ادامه با اشاره به این‌که نیروی هوایی رژیم اسرائیل چهارشنبه گذشته به طور رسمی چند نمونه از جنگنده‌های «اف-35 » را دریافت کرد، نوشت: مقابله با تلاش‌های ایران برای انتقال سلاح در سطح خاورمیانه، کمک به حزب‌الله لبنان  و تلاش برای نفوذ مجدد در باریکه غزه و  ایده شکل دادن هسته‌های جنگی در جنوب سوریه و حمله به اسرائیل از جمله اهداف جنگنده‌های «اف -35» هستند.

در انتهای این گزارش، بر انجام عملیات پنهانی از سوی این جنگنده‌ها که اغلب به افکار عمومی یا رسانه‌ها  اطلاع داده نمی شوند، اشاره شده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
انتشار اولین تصاویر از زیر دریایی اتمی چینی 093B SNN

 

انتشار اولین تصاویر از زیر دریایی اتمی چینی 093B SNN

 

در هفته ای که گذشت نیروی دریایی چین برای اولین بار تصویری از جدیدترین و پنهانکار ترین زیردریایی پیشرفته اتمی خود منتشر کرد که در حال بارگذاری موشک می باشد . زیر دریایی ای که برخی آن را با زیر دریایی آمریکایی کلاس لس آنجلس هم تراز می دانند . این زیردریایی چینی را می توان در فهرست سری ترین تسلیحات چینی قرار داد که به طور نادر نیروی دریایی چین عکسی از آن منتشر کرد .

این زیردریایی سریع ، کم صدا و اولین زیر دریایی نیروی دریایی چین است که قابلیت پرتاب موشک های کروز به صورت عمودی را نیز داراست .

در تصاویر منتشر شده خدمه در حال بارگذاری یک موشک ضد کشتی YJ-82 Canister بر روی این زیردریایی می باشند .

این زیردریایی رادارگریز قادر است موشک‌های خود را به صورت عمودی برای هدف قرار دادن کشتی‌ها یا اهداف سطحی دیگر شلیک کند. زیردریایی مدل 093 قادر است هم اژدرانداز و هم موشک های کروز را حمل کند. علاوه بر این، در آینده تعداد و سطح فنی موشک های کروز برای حمله به اهداف زمینی از روی عرشه این زیردریایی بیشتر خواهد شد.

 

فناوري پرتاب عمودي موشك اجازه هدف قرار دادن سريع‌تر اهداف را مي‌دهد. هر چند اين زيردريايي هم چنان از موشك‌هاي كروز هم استفاده مي‌كند.

 

نسل بعدی این زیر دریایی در مدل 095 قرار است تا سال 2020 به آب انداخته شود .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
حمله های بیوتروریسم علیه ایرانیان از گمانه تا واقعیت!
 
حمله های بیوتروریسم علیه ایرانیان از گمانه تا واقعیت!

 

حمله های بیوتروریسم علیه ایرانیان از گمانه تا واقعیت!

 

خبر آنلاین : فوت علی دادمان، فرزند شهید رحمان دادمان؛ خبری بود که دوباره گمانه‌هایی را در مورد حملات بیوتروریستی، بر سر زبان‌ها انداخت.

با درگذشت وی در مدتی کوتاه شنیده‌هایی مبنی بر معرفی حمله بیوتروریسم به عنوان دلیل مرگ دادمان در گوشه و کنار شبکه‌های اجتماعی مخابره شد.

 شناسایی «حمله بیوتروریسم» به عنوان دلیل بروز سرطان فرزند شهید دادمان، سخنی بود که در شبکه‌های اجتماعی شنیده و در میان کاربران دست به دست شد. روایتی که در فضای مه‌آلود شبکه‌های اجتماعی، یارای رد یا تأیید آن وجود ندارد.
به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
امیر اسماعیلی : سامانه اس 300 تا پایان سال عملیاتی می شود
امیر اسماعیلی : سامانه اس 300 تا پایان سال عملیاتی می شود
امیر اسماعیلی : سامانه اس 300 تا پایان سال عملیاتی می شود

 

امیر اسماعیلی : سامانه اس 300 تا پایان سال عملیاتی می شود

 

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران گفت : سامانه موشکی S300 در حال استقرار بوده و محموله های بعدی نیز در حالی ارسال به ایران است. 


اسماعیلی از عملیاتی شدن کامل این سامانه در کشورمان تا پایان سال جاری خبر داد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
تحویل سبک ترین جنگنده مافوق صوت موسوم به "تجاس" به نیروی هوایی هند

تحویل سبک ترین جنگنده مافوق صوت موسوم به "تجاس" به نیروی هوایی هند

 

تحویل سبک ترین جنگنده مافوق صوت موسوم به "تجاس" به نیروی هوایی هند

 

مقامات دفاعی هند اعلام کردند که دو فروند جنگنده تک موتوره 'تجاس' پس از 33 سال از شروع ساخت ،روز جمعه تحویل نیروی هوایی هند شد.

قرار است یک اسکادران جدید از این جنگنده ها اسکادران تا سال 2020 تکمیل شود . به گفته مقامات دفاعی قرار است شش جنگنده تجاس دیگر نیز تا پایان سال مالی جاری به نیروی هوایی هند تحویل شود.

قرار بود این جنگنده ها در سال 2011 تحویل نیروی هوایی هند شود ولی کمبود قطعات و مشکلات مالی باعث تاخیر تحویل آنها شد.

 

مشخصات 

جنگنده ی تجاس یک جنگنده ی تک سرنشینه و تک موتوره مافوق صوت است که در رده جنگنده های Multi-role یا چند منظوره قرار می گیرد .

تجاس جنگنده ای است با بالی دلتا فاقد دم و یا کانارد  که هدف از ساخت این نوع بال دلتا افزایش چالاکی آن  می باشد . هدف از طراحی تجاس ساخت یک شکاری رهگیر با نقش ثانویه حمله به زمین بود به همین روی استفاده از بال دلتای وسیع اجازه حمل سوخت بیشتر در بال را میدهد و همچنین این امکان را میدهد که جایگاهای بیشتری را زیر بال و بدنه حمل کند.

 این جنگنده محصول مشترک آژانس توسعه حمل و نقل هوایی (ADA) و هیندوستان آیروناتیکس(HAL)  می باشد . استارت ساخت این جنگنده در سال 1980 میلادی و در طی پروژه ای برای جایگزینی جنگنده های میگ 21 روسی زده شد . 

 

تجاس پس از جنگنده ی "HAL H-F24 Marut" دومین جنگنده ی ساخته شده توسط صنایع هوایی هند است که در 4 ژانویه سال 2001 اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد و سرانجام درژانویه سال 2015 تحویل نیروی هوایی هندوستان شد .

  • سرنشینان : یک نفر    
  • طول : 13.20 متر 
  • ارتفاع : 4.4 متر 
  • وزن خالی : 6560 کیلوگرم 
  • وزن با محموله : 9500 کیلو گرم 
  • حداکثر وزن هنگام برخاستن : 13500 کیلوگرم
  • حداکثر سرعت : 2205 کیلومتر در ساعت (1.8 ماخ)
  • ظرفیت مخزن سوخت داخلی : 2458 کیلوگرم 
  • تعداد ساخته شده تا به امروز : 17 فروند 
  • کاربران : نیروی هوایی هند - نیروی دریایی هند 
  • هزینه پروژه ساخت : 1 میلیارد دلار آمریکا
  • قیمت هر فروند : 41 میلیون دلار آمریکا
  • برد پروازی : 850 کیلومتر 
  • موتور : توربو فن General Electric F404

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395