رونمایی جهانی از اولین موشک ضدپهپاد ایرانی/ کابوس داعشی‌ها هم به ماکس ۲۰۱۷ رفت +عکس

 

به گزارش سرویس دفاع و امنیت میلیتاری نیوز، نمایشگاه هوایی ماکس ۲۰۱۷ به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین گردهمایی های شرکت های بزرگ هوا-فضای جهان، از روز گذشته در کشور روسیه آغاز به کار کرده است و جمهوری اسلامی ایران نیز همچون دوره قبل این نمایشگاه در سال ۲۰۱۵، حضوری با برنامه تر و حرفه ای تر در این نمایشگاه دارد. علاوه بر این نظم و ساماندهی قابل تقدیر، بهره گیری از دستاوردهای جدید متخصصان دفاعی کشورمان در چنین آوردگاه مهمی، از جمله اتفاقات خوب ماکس ۲۰۱۷ محسوب می شود.

بر این اساس، در غرفه صنایع دفاعی جمهوری اسلامی در این نمایشگاه، از حداقل دو سلاح خاص ایرانی رونمایی شده است. نکته مهم درباره این دو سلاح آن است که با توجه به اینکه مبحث تسلیحات هدایت شونده برای مقابله با ادوات هوایی و زمینی و دریایی از جمله حوزه هایی است که سالهاست در جمهوری اسلامی ایران به صورت حرفه ای روی آنها کار می شود، بازدید و اطلاع کارشناسان و متخصصان از کشورهای دوست و دشمن در این نمایشگاه، نشان دهنده اعتماد به نفس و قدرت علمی و فنی صنایع دفاعی ایران است که بتواند دستاوردهای جدید خود را در معرض دید جهانی قرار دهد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 31 تير 1396
بهترین اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی در سال 2017

واحد خبر mobile.ir : بسیاری از مردم ایران و دیگر نقاط جهان فصل تابستان را برای سفرهای خود برمی‌گزینند. بنابراین با فرارسیدن این فصل توجه و نیاز به اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد. چه با اتوموبیل شخصی راهی جاده‌ها شوید، به دل طبیعت بزنید، یا با هواپیما و قطار به دیدن شهرها و کشورهای دیگر بروید، یک اپلیکیشن مسیریابی خوب می‌تواند سفر را برای شما به مراتب لذت‌بخش‌تر کند.

از همین رو بر آن شدیم تا در این مطلب خوانندگان خود را با بهترین اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی موجود برای سیستم‌عامل اندروید آشنا کنیم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 31 تير 1396
Galaxy Book 10.6 رقیب کوچک Surface Pro وارد بازار ایران شد
سروش چمنی

همزمان با معرفی Galaxy Tab 3 سامسونگ رقیب جدید Surface Pro را با نام Galaxy Book در دو نسخه ۱۰.۶ و ۱۲ اینچی به صورت رسمی معرفی کرد. گلکسی بوک ۱۰.۶ اینچ به تازگی وارد بازار کشورمان شده است که در ادامه می‌توانید از قیمت آن مطلع شوید. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

سامسونگ سال گذشته قبل از معرفی گوشی‌های پرچمدار خود از نسل جدید تبلت‌هایش رونمایی کرد. همان طور که پیش‌بینی شده بود Galaxy Tab S3 با امکانات جدید و به روز معرفی شد. سامسونگ توجهی زیادی به نسل جدید قلم SPen و کیبورد هوشمند هنگام معرفی داشت تا رقابت جدیدی را با آیپد پرو اپل آغاز کند. اما این تنها محصل معرفی شده آن مراسم نبود و سامسونگ با معرفی تبلت جدید Galaxy Book مستقیم وارد رقابت با سرفیس پرو مایکروسافت شد. تبلت Galaxy Book صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و مشخصات قوی‌تری نسبت به Galaxy Tab 3 دارد و به جای اندروید از سیستم‌عامل Windows 10 بهره می‌برد. گلکسی بوک در دو نسخه ۱۰.۶ و ۱۲ اینچ با چندین مشخصات متفاوت روانه بازار شده است که قلم SPen و کیبورد هوشمند آن جزو اقلام درون جعبه محسوب می‌شود. بدین ترتیب خریداران Galaxy Book بر خلاف کاربران iPad Pro نیازی به پرداخت هزینه‌ای جداگانه برای قلم و کیبورد هوشمند ندارند. چهارشنبه هفته گذشته شاهد ورود نسخه ۱۰.۶ اینچی گلکسی بوک به بازار کشورمان بودیم. در ادامه می‌توانید از مشخصات بارز این محصول به همراه قیمتش در بازار کشورمان آگاه شوید.

مشخصات بارز Galaxy Book
صفحه‌نمایش ۱۰.۶ اینچ - TFT LCD
پردازنده (Intel Core M3 (7th Generation - دو هسته‌ ۲.۶ گیگاهرتزی
پردازنده گرافیکی Intel HD
رم ۴ گیگابایت
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
باتری لیتیوم پلیمری 30.4W به همراه قابلیت شارژ سریع
سیستم‌عامل ویندوز ۱۰
وزن ۶۵۰ گرم
درگاه USB-C
ارتباطات بی‌سیم 2G/3G/4G/LTE - Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac Dual Band - Bluetooth 4.1 BLE

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 22 تير 1396
حسن خمینی: در فضای عدم گفت‌وگو یک طرف شیطان رجیم و آن یکی ابلیس خائن است

یادگار گرامی امام با تأکید بر نیاز جامعه ایران به مراودات بیشتر، گفت: بداخلاقی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها در عرصه سیاسی جامعه ما ناشی از عدم گفت‌وگو و سخن گفتن با یکدیگر است.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار مدیرعامل و جمعی از کارکنان سازمان تأمین اجتماعی که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در حسینیه جماران برگزار شد، با تأکید بر وظیفه جامعه در قبال تک تک افراد و حوادث، بی تفاوت نبودن در قبال این امور را نیازمند وجود یک مکانیزم واحد دانست و اظهار کرد: همه ما نسبت به کلیت جامعه مسئولیت داریم و تحقق این امر در گرو تأسیس نهادی است که افراد بدون دراز کردن دست تکدی گری به سوی دیگران، مشکل شان حل شود.   وی با اشاره به اینکه تا پیش از پدیدآمدن تامین اجتماعی در جوامع لحظاتی در زندگی افراد پیش می آمد که دست نیاز به سوی دیگران دراز کنند، تصریح کرد: ایجاد سیستمی که افراد با وجود آن دغدغه آینده نداشته باشند وظیفه جامعه در قبال تک تک افراد بوده است و اساسا داشتن کمترین دغدغه در این زمینه شرط اساسی یک جامعه سالم است.  
یادگار امام ادامه داد: بر این اساس، بزرگترین کارکرد دستگاههای تأمین اجتماعی ایجاد آرامش در میان مردم است و آرامش و اطمینان شرط حیات طیبه است.
  وی با بیان اینکه «اطمینان» از هر آنچه در زندگی داریم مهم تر است، گفت: بزرگترین نقش پیدایش تأمین اجتماعی و زیر مجموعه های آن ایجاد آرامش در زندگی انسان ها و ایفای وظیفه جامعه در قبال مسئولیت ایجاد آرامش برای تک تک افراد جامعه است.   یادگار امام با اشاره به این روایت از پیامبرگرامی اسلام(ص) که می فرمایند «اختلاف امتی رحمه»، اظهار کرد: احتمالا معنای «اختلاف» در این روایت، «رفت و آمد کردن» است؛ چرا که نفس معاشرت کردن یکی از عوامل عبور دادن جوامع از بحران هاست.   وی با بیان اینکه ما خیلی اوقات دشمنان نا دانسته های خویش هستیم، افزود: خیلی وقت ها تصور می کنیم دیگران ذهنیات و نیات منفی نسبت به ما دارند اما وقتی با هم رفت و آمد می کنیم متوجه می شویم اینگونه نبوده یا اگر هم اختلافی وجود دارد تا این مقدار نبوده است.  
سید حسن خمینی تأکید کرد: امروز جامعه ما نیازمند مراودات بیشتر است، زیرا بداخلاقی ها و بی اخلاقی ها در عرصه سیاسی جامعه ناشی از عدم گفت وگو و سخن گفتن با یکدیگر است.   وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه «مودت با مردم رأس عقل است»، تأکید کرد: با مردم رفیق و مهربان باشید و با آنها رفت و آمد کنید؛ صد هزار گره سیاسی و اجتماعی ما با یک «لبخند» حل می شود.
  یادگار امام با تأکید بر اینکه مراودات در جامعه ما باید زیادتر شود، گفت: بخش عمده بحث هایی که امروز در فضای جامعه ما شکل می گیرد ناشی از عدم گفت وگو و آشنایی با یکدیگر است؛ در نتیجه، فضایی ساخته شده است که گویی یک طرف شیطان رجیم و آن یکی ابلیس خائن است! و با هم دعوا می کنند. اما اگر بنشینند و صحبت کنند می فهمند که علی رغم همه ایرادات، این تصورات نادرست بوده است.  
سید حسن خمینی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه : رأس عقل بعد از «ایمان»، «محبت کردن به مردم» است، ادامه داد: امیرالمومنین(ع) نیز می فرمایند «اگر برادری داری هم خونت را به او بده و هم مالت را و اگر دشمنی داری، عدل و انصافت را به او عطا کن».   وی در همین زمینه با اشاره به قاعده طلایی اخلاق که «آنچه برای خود می خواهی برای دیگران بخواه»، یادآور شد: این قاعده یعنی خودمان را به جای دیگران بگذاریم و فکر نکنیم تافته جدا بافته هستیم؛ لذا با دشمنانمان هم انصاف بورزیم.   سید حسن خمینی با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) در بخش سوم روایت مذکور می فرمایند «برای عموم مردم خوشرویی و احسان را عطا کن»، تأکید کرد: عبوس نباشیم و بدانیم رمز حل بسیاری از مشکلات امروز ما مراوده و گفت و گو نشست و برخاست صحبت کردن و انصاف است؛ اما متأسفانه انصاف نمی ورزیم.   وی با بیان اینکه تامین اجتماعی انجام یک وظیفه عام اجتماع برای ایجاد آرامشی است که می تواند از مراودات، دلجویی ها و محبت ها ریشه بگیرد، گفت: اگر نسبت به دیگران دلسوز نباشیم، «جامعه» شکل نمی گیرد.
  یادگار امام سخنان خود را با روایتی دیگر از پیامبر گرامی اسلام(ص) پایان داد و گفت: ایشان فرموده اند که «در مصاحبت با کسی که با تو مصاحبت می کند خوب باش. اگر اینگونه بودی مسلمانی».
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 22 تير 1396
افزایش قدرت نظامی ایران

«درحالی که توجه آمریکا در عرصه جهانی به مناطق دیگر غیر از خاورمیانه معطوف شده، ایران به افزایش قابلیت های نظامی خود ادامه می دهد ...»
 
پایگاه یواس نیوز اند ورلد ریپورت (U.S. News & World Report) شرایط منطقه را به نفع ایران و متحدانش ارزیابی کرده و با ابراز نگرانی از افزایش قدرت نظامی تهران خواستار اقدام واشنگتن جهت مقابله با آن شده است.
    خلاصه ای از این یادداشت که با چاشنی "ایران هراسی" نگاشته شده، درپی می آید:     درحالی که توجه آمریکا در عرصه جهانی به صورت گسترده ای به مناطق دیگر غیر از خاورمیانه معطوف شده، ایران به افزایش قابلیت های نظامی خود ادامه می دهد.     این وضعیت سوالی را ایجاد می کند که واشنگتن و متحدان منطقه ایش چه طرحی درباره مقابله با افزایش قدرت ایران دارند؟     گسترش قدرت نظامی ایران شامل مجمومه ای از اقدامات می شود ازجمله، "پیگیری و به دست آوردن ابزارهایی برای توسعه تکنولوژی هسته ای و موشک های بالستیک"، "انجام آزمایش های موشکی دوربرد که به صورت روزافزونی پیچیده تر می شوند" و "ساخت تاسیسات زیرزمینی در لبنان برای تولید موشک ها و دیگر تسلیحات مورد نیاز گروه قدرتمند حزب الله".  
  این توسعه طلبی و افزایش قدرت ایران، توان این کشور را برای تهدید اسرائیل و حکومت های سنی تحت حمایت آمریکا در منطقه که در راس آنان عربستان سعودی قرار دارد تقویت می کند.     شرایط کنونی، دولت ترامپ را با مخاطراتی روبرو ساخته چراکه این دولت، تلاش های اوباما برای بهبود روابط ایران و آمریکا را کنار گذاشته اما تاکنون روش جایگزین جامعی را معرفی نکرده است.     "رکس تیلرسون" وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، استراتژی دولت ترامپ درقبال ایران را اینگونه تشریح کرد: سیاست ما دربرابر ایران عبارت است از "عقب راندن تسلط منطقه ای این کشور"، "مقابله با توسعه ایران به ویژه در عرصه فعالیت های هسته ای" و "حمایت از افرادی در داخل ایران که بتواند منجر به تغییر صلح آمیز حکومت این کشور شود".
    درحال حاضر سوال این است که آیا تیلرسون از طرف دولتی سخن می گوید که درباره این اقدامات اتفاق نظر دارد؟ و اگر چنین است، دولت آمریکا تا چه حد برای اجرایی کردن یک استراتژی جامع جدیت دارد که شامل این موارد می شود: "نظارت دقیق و سختگیرانه بر اجرای برجام توسط ایران"، "تشدید تحریم های اقتصادی علیه این کشور"، "روابط نظامی نزدیکتر واشنگتن با متحدان منطقه ای برای مقابله با تسلط ایران بر خاورمیانه" و "همکاری با افرادی در داخل ایران برای تغییر حکومت".     در پایان این یادداشت نیز از افزایش توان موشکی حزب الله لبنان که اکنون می تواند اکثر مناطق تحت کنترل رژیم اشغالگر قدس را هدف قرار دهد ابراز نگرانی شده و از دولت آمریکا خواسته است گام های بعدی را برای مقابله با ایران و متحدانش بردارد.
منبع:خبر نو

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 22 تير 1396
موشک های ایران دموکرات ها را به جان ترامپ انداخت

نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی طرحی ارائه کرده اند که خواستار تمدید برخی محدودیت های علیه برنامه موشکی ایران، پیش از اتمام آنها هستند.

پایگاه آمریکایی واشنگتن اگزماینر در گزارشی با عنوان "زمانی که ایران موشک بالستیک آزمایش می کند، دموکرات ها خواستار روشن شدن موضع ترامپ در قبال ایران هستند" نوشت: نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی طرحی ارائه کرده اند که خواستار تمدید برخی محدودیت های علیه برنامه موشکی ایران، پیش از اتمام آنها هستند.     این پایگاه آمریکایی افزود: ترامپ رئیس جمهور آمریکا به موجب مصوبات قانونی گذشته موظف است هنگام انجام آزمایش های موشکی توسط ایران، کنگره را ظرف حداکثر ۴۸ ساعت در جریان این موضوع قرار دهد. این قانون و الزام برای رئیس جمهور آمریکا تا سال 2019 معتبر است و با وجود اینکه این دو سال به پایان اعتبار این ماده قانونی باقی مانده نمایندگان دموکرات با ارائه طرحی در صدد تمدید آن برای سه سال دیگر برآمده اند.   این منبع آمریکایی افزود: «روبن کوهن» و «یث ماولتون»، دو قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی طرحی درباره برنامه موشکی ایران ارائه کرده اند که خواستار تمدید این الزام تا سال ۲۰۲۲ است و این موضوع نشان میدهد که حتی نمایندگان دموکرات هم درباره آزمایش های موشکی ایران نگران هستند. سیاستمداران در آمریکا در حالی انجام آزمایش های موشکی ایران را ناقض قطعنامه شماره ۲۲۳۱ - قطعنامه تأییدکننده برجام- می دانند که این قطعنامه ایران را از انجام آزمایش های موشکی منع نمی کند. نمایندگان کنگره آمریکا در گذشته طرح های متعددی درباره برنامه موشکی ایران ارائه کرده اند.
  این منبع افزود: این قانون به این معنی است که کنگره آمریکا از قدیم خواستار اطلاع از اوضاع برنامه آزمایش موشکی ایران بوده است و در بسیاری از موارد بدنبال تحریم و افزایش فشارها به ایران بوده است. کنگره با این قانون خواستار این است که تمامی مواردی که دولت آمریکا از آن در مورد برنامه موشکی ایران مطلع است را در اختیار داشته باشد.
منیع : خبر نو

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 22 تير 1396
شبکه تلویزیونی سی ان ان می گوید به نسخه ای از توافقنامه های سری بین قطر و همسایگانش دست یافته است.
شبکه تلویزیونی سی ان ان می گوید به نسخه ای از توافقنامه های سری بین قطر و همسایگانش دست یافته است.
 
این شبکه به صورت اختصاصی به نسخه ای از توافقنامه های بین قطر و همسایگان این کشور در سال 2013 و 2014 دست یافته است که می تواند نحوه ایجاد اختلافات دیپلماتیک را روشن سازد. همسایگان قطر این کشور را به اتهام حمایت و تامین مالی تروریسم منزوی کردند و این اختلافات فراتر از سطح منطقه است.  
  جیم شوتو خبرنگار سی ان ان در گزارشی گفت: سی ان ان متوجه شده است قطر چند توافقنامه سری با همسایگان خود در 2013 و 2014 امضاء کرده و وعده داده از حمایت از گروه های مخالف و دشمن در این کشورها و همچنین مصر و یمن دست بر می دارد.     به نوشته العالم، این مطالب براساس کپی توافقنامه هایی است که سی ان ان به صورت اختصاصی به آن دست یافته است. وجود این توافقنامه ها آشکار شده بود اما محتویات و خود این اسناد همچنان به خاطر حساسیت آن محرمانه بود. نخستین توافقنامه به صورت دست نوشته است که پادشاه عربستان سعودی، امیر قطر و امیر کویت آن را امضاء کردند. سی ان ان این توافقنامه را از طریق یک منبع در منطقه که به این اسناد دسترسی داشته، بدست آورده است.  
  بر بالای دومین توافقنامه که تاریخ آن مربوط به سال 2014 است، مهر فوق محرمانه خورده است و پادشاه بحرین، ولیعهد ابوظبی و نخست وزیر امارات متحده عربی آن را امضاء کردند. اکنون کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قطر را به عمل نکردن این دو توافقنامه متهم کرده اند. این اسناد به تشخیص علت بروز بدترین بحران دیپلماتیک در خاورمیانه در چند دهه اخیر کمک می کند. پایبندی به این توافقنامه ها از شش اصول کشورهای خلیج برای بهبود روابط با قطر بود.    
این در حالی است که قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به نقض مفاد این توافقنامه ها و حمله به حاکمیت مستقل خود متهم کرده است.


:: برچسب‌ها: ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 22 تير 1396

شبه جزیره کره انبار سلاح

شبه جزیره کره مدت هاست از نظر نظامی تبدیل به جزیره ای شده که انبار انواع سلاح ها است، کره شمالی و کره جنوبی دائم در حال تهدید یکدیگر هستند، از یک طرف کره شمالی با تمرکز بر سلاح های هسته ای ارتشی قدرتمند و همیشه آماده را در خدمت دارد و از طرفی کره جنوبی هم هزینه زیادی برای تجهیز و آماده سازی ارتش خود انجام می‌دهد. اما تهدیدات کره شمالی تنها مشکل این کشور نیست، رشد ارتش‌های قدرتمند چین و ژاپن در نزدیکی کره جنوبی باعث شده که این کشور نیز بودجه دفاعی خود را تا 34 میلیارد دلار افزایش دهد. ارتش کره دارای 640 هزار نیروی نظامی فعال و 2 میلیون و نهصد هزار نفر نیروی ذخیره است. این کشور با داشتن 1393 هواپیمای جنگی ششمین نیروی هوایی بزرگ دنیا را در اختیار دارد. همچنین ارتش کره دارای 131 کشتی جنگی است. 15 هزار اسلحه زمینی و 2346 تانک از دیگر تجهیزات این کشور هستند. ارتش کره همکاری نزدیکی با ارتش آمریکا داشته و در مانورهای مشترک با این کشور نیز شرکت می‌کند


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 22 تير 1396
فعالیت ۲ پایگاه بالگردی زیرنظر گروه رزمی سیدالشهدا در شیراز

فعالیت ۲ پایگاه بالگردی زیرنظر گروه رزمی سیدالشهدا در شیراز/ تحویل بالگردهای جدید ۲۰۶ و ۲۱۴ به هوانیروز سپاه

به گزارش میلیتاری نیوز، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به افتتاح گروه رزمی بالگردی هوانیروز سپاه با نام سیدالشهدا (ع) در شیراز گفت: این یک گروه رزمی از نیروی زمینی سپاه است که مسئولیت پشتیبانی بالگردی جنوب شرق، جنوب و جنوب غرب کشور را برعهده دارد.

وی تأکید کرد:‌ این گروه رزمی از ۲ پایگاه بالگردی پشتیبانی تخصصی و عملیاتی می‌کند.

پاکپور ادامه داد: مطالعات برپایی این پایگاه ۶ ماه به طول انجامید و طی یک حرکت جهادی در شرایط تحریم و در مدت یک سال بسترها و زیرساخت‌های آن آماده شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه بالگردهای مختلف رزمی و پشتیبانی در این پایگاه حضور دارند، گفت: این پایگاه از ویژگی‌های منحصربه فردی برخوردار است که در بسیاری از پایگاه‌ها نظیر ندارد که از جمله سیستم تأمین برق و اطفای حریق در این پایگاه است که معمولاً‌ در فرودگاه‌ها این کار با ماشین‌های آتش‌نشانی صورت می‌گیرد اما در اینجا به صورت بیس در رمپ‌ها و باندها دیده شده است.

حتما بخوانید:  فرمانده جدید منطقه دوم دریایی ولایت منصوب شد

پاکپور با بیان اینکه این پایگاه مطابق با استانداردهای هوانوردی ایکائو ساخته شده است، تصریح کرد:‌ این گروه رزمی می‌تواند یکی از هلی‌پرتهای نمونه کشور باشد.

وی همچنین اعلام کرد که علاوه بر بالگردهای پشتیبانی، هجومی و رزمی، بالگردهای ۲۰۶ و ۲۱۴ که به تازگی از سوی صنعت دفاعی کشور در اختیار هوانیروز سپاه قرار گرفته در این پایگاه نیز حضور دارند.

گروه رزمی بالگردی سیدالشهدا روز سه شنبه ۱۳ تیرماه با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در شیراز افتتاح شد.

این پایگاه ظرفیت بیش از ده‌ها بالگرد را دارا بوده و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده است.

در این پایگاه از بالگردهایMI17، ۲۰۵، ۲۱۴، ۲۰۶ و ۲۰۹ استفاده خواهد شد.

حوزه عملیاتی پایگاه هوانیروز سیدالشهدای سپاه استان‌های فارس، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر و کهکیلویه‌و بویراحمد است.

منبع: فارس

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : جمعه 16 تير 1396
گرمای موشک‌ اتمی کره در آلاسکا حس شد

گرمای موشک‌ اتمی کره در آلاسکا حس شد

به گزارش میلیتاری نیوز، نهادهای نظامی امریکا اعلام کردند، موشکی که کره‌شمالی روز سه‌شنبه یعنی همان روز استقلال امریکا آزمایش کرده یک موشک بالستیک قاره‌پیما بوده و قابلیت رسیدن به خاک ایالت آلاسکای امریکا را دارد. به این ترتیب کشور کوچک و اما مصمم و مقاوم کره شمالی نشان داد نه تنها در برابر تهدیدات کاخ‌سفید قصد عقب‌نشینی ندارد بلکه از قول رهبرش این راهبرد را پیش می‌برد که از طریق آزمایش گاه به‌گاه موشک‌های اتمی قاره‌پیما «هدیه‌ای برای امریکایی‌ها» بفرستد و – به گفته وزیر امور خارجه امریکا – «تهدید را به سطح جدیدی» بکشاند.

 
به  ادامه مطلب مراجعه کنید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : جمعه 16 تير 1396
گرمای موشک‌ اتمی کره در آلاسکا حس شد

گرمای موشک‌ اتمی کره در آلاسکا حس شد

به گزارش میلیتاری نیوز، نهادهای نظامی امریکا اعلام کردند، موشکی که کره‌شمالی روز سه‌شنبه یعنی همان روز استقلال امریکا آزمایش کرده یک موشک بالستیک قاره‌پیما بوده و قابلیت رسیدن به خاک ایالت آلاسکای امریکا را دارد. به این ترتیب کشور کوچک و اما مصمم و مقاوم کره شمالی نشان داد نه تنها در برابر تهدیدات کاخ‌سفید قصد عقب‌نشینی ندارد بلکه از قول رهبرش این راهبرد را پیش می‌برد که از طریق آزمایش گاه به‌گاه موشک‌های اتمی قاره‌پیما «هدیه‌ای برای امریکایی‌ها» بفرستد و – به گفته وزیر امور خارجه امریکا – «تهدید را به سطح جدیدی» بکشاند.

 
به  ادامه مطلب مراجعه کنید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : جمعه 16 تير 1396
جنگنده میراژ Mirage-2000N مخصوص حملات اتمی

جنگنده میراژ Mirage-2000N مخصوص حملات اتمی

در تصویر دو فروند Mirage-2000N را مشاهده میکنید که به موشک کروز اتمی ASMP-A و مخازن سوخت اضافی مجهز شده است. این موشک ۵۰۰ کیلومتر برد و به مدد موتور رمجت خود ۳ ماخ سرعت دارد و یک کلاهک اتمی با قدرت متغیر حمل میکند.

جنگنده میراژ Mirage-2000N

این موشک در دکترین اتمی فرانسه به عنوان آخرین مرحله قبل از انجام حملات اتمی استفاده میشود. درواقع این موشک هشداری برای انجام حمله اتمی است و وقتی فرانسه بخواهد به کشوری هشدار بدهد که در انجام حمله اتمی جدی است ، از این موشک استفاده میکند. کلاهک این موشک دارای قدرت انفجار متغیر است. در زمان هشدار معمولا قدرت انفجاری کلاهک بر روی ۵ کیلوتن تنظیم میشود و یک انفجار کوچک ترتیب داده میشود تا هشدار لازم به دشمن داده شود. اما در صورت نیاز ، کلاهک این موشک توانایی انفجار با قدرت ۳۰۰ کیلوتن را هم دارد. یعنی ۲۰ برابر بمبی که در هیروشیما منفجر شد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : جمعه 16 تير 1396
خودروی زرهی چرخدار Boxer یک آمبولانس زرهی

خودروی زرهی چرخدار Boxer یک آمبولانس زرهی

در تصویر یک خودروی زرهی چرخدار Boxer را مشاهده میکنید که در نقش یک آمبولانس زرهی بهینه شده است. در داخل این آمبولانس زرهی فضا و امکانات کافی برای درمان و مداوای ۷ سرباز که به صورت جزئی صدمه دیده اند وجود دارد.

آمبولانس زرهی

می توان ۷ سرباز مجروح که به صورت سطحی زخمی شده اند و توانایی نشستن بر روی صندلی را دارند را به شکل هم زمان مورد مداوا و درمان قرار داد. اما چنانچه سرباز مورد نظر دارای جراحت های سنگینی باشد و امکان مداوای آن لبه شکل نشسته وجود نداشته باشد و حتما میبایست به صورت درازکش بر روی برانکارد باشد ، در این صورت این خودرو توانایی حمل و مداوای همزمان سه سرباز در سه برانکارد را خواهد داشت.

به ادامه مطلب مراجعه کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : جمعه 16 تير 1396
باور ۳۷۳ سال آینده وارد شبکه پدافند می شود

باور ۳۷۳ سال آینده وارد شبکه پدافند می شود

به گزارش میلیتاری نیوز، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در حاشیه همایش اندیشه و قلم ارتش در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت سامانه بومی «باور ۳۷۳» گفت: مطالبه همین موضوع نوعی اندیشه و قلم است. اینکه مردم از ما مطالبه می‌کنند که سامانه باور ۳۷۳ به کجا رسید و یا اس ۳۰۰ چه شد؟ حق مردم است و نشان دهنده‌ی بالندگی اندیشه‌ مردم کشورمان می‌باشد.

وی افزود: سامانه موشکی اس ۳۰۰ در کشور مستقر است و از آن استفاده می‌شود و سامانه باور ۳۷۳ که اندیشه مردم بر آن است که ما می‌توانیم سامانه‌ای قوی‌تر از اس ۳۰۰ بسازیم، تا پایان امسال به فضل الهی تست خواهیم کرد و سال آینده وارد شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور می‌شود.

منبع: تسنیم

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : جمعه 16 تير 1396
خودروی زرهی Piranha ساخت سوئیس مجهز به تجهیزات پیشرفته ارتباطی و مخابراتی

 

شاید خیلی از ماها زمانی که به ارتشها و ساختار آن نگاه میکنیم ، تانک و توپ و جنگنده و اسلحه هجومی و … را ببینیم و اینها را اصلی ترین اجزای بدنه یک ارتش بدانیم. اما حقیقت این است که ساختار نیروهای نظامی به جز این موارد ، شامل موارد دیگری هم هست.

 

به عنوان مثال ارتباطات و مخابرات.

 

از ابتدایی ترین جنگ های تاریخ تاکنون ، ارتباطات یکی از اصلی ترین ارکان یک نیروی نظامی را تشکیل داده است. ارتباطات سالم و موثر بین واحدهای مختلف یک نیروی نظامی از دیرباز در بین انسان وجود داشته است.

 

در زمانهای قدیم در ساختار ارتشها گردانهایی وجود داشت که به این افراد پیک میگفتند. این افراد تندروترین و قدرتمندترین اسبهای ارتش را در اختیار داشتند و معمولا هم به شکل مستقیم در درگیری ها شرکت نداشتند. وظیفه این افراد این بود رابط بین فرماندهان واحدهای مختلف ارتش با یکدیگر بودند و در واقع ارتباط امنی را مابین یگانهای مختلف ارتش ایجاد میکردند. در دوران معاصر هم همینطور است.

 

ارتباطات در ارتش های امروزی یکی از کلیدی ترین و پایه ای ترین ارکان هر ارتشی به شمار میرود. بدون وجود یک ساختار ارتباطی مطمئن و موثر بین واحدهای مختلف یک ارتش ، عملا آن ارتش یک ارتش از پیش شکست خورده محسوب میشود.

 

فرض کنید یک یگان زرهی درحال پیشروی در خاک دشمن است. در مرحله ای از پیشروی ، این یگان نیازمند آتش پشتیبانی توپخانه هستند. حال این یگان چگونه میبایست درخواست خود را به اطلاع یگان توپخانه برسانند؟ واضح است که این وظیفه یگان ارتباطات و مخابرات آن ارتش است.

 

حال چنانچه دشمن ارتباط بین واحد زرهی و واحد توپخانه را شنود کند چطور؟ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مسلم است که در این دشمن آرایش نیروهای خود را برهم زده و در نتیجه آن آتش توپخانه نیروهای خودی بی تاثیر میشود.

 

 

 

امروزه در تمامی ارتش های جهان یک یگان مستقل وجود دارد که نام آن یگان مخابرات و ارتباطات و یا Communition میباشد. وظیفه این یگان ایجاد یک کانال ارتباطی امن مابین نیروهای شرکت کننده در نبرد ، کد کذاری اطلاعات ، نظارت بر روند جریان تبادل اطلاعات ، مراقبت و نظارت ارتباطات و همچنین جلوگیری از دستیابی دشمن به جریان اطلاعات و شنود آن میباشد. زمانی که یک تیپ رزمی در قالب گردان ها و گروهان های رزمی وارد میدان نبرد میشوند ، یگان مخابرات و ارتباطات نیز در پشت جبهه مستقر شده و ارتباط مابین این گردانها و گروهان ها را تامین و همچنین ارتباط مجموعه این تیپ با مقرها و مراکز فرماندهی مرکزی را برقرار میسازد.

 

مخابرات و ارتباطات در ارتشهای امروزی از چنان اهمیت بالایی برخوردار است که وقتی یک کشور میخواهد به کشوری دیگر حمله کند ، در ابتدا تلاش میکند مراکز و مقرهای ارتباطی و یگان های مخابراتی ارتش آن کشور را نابود کند. به عنوان مثال در جریان جنگ خلیج فارس نیروهای ائتلاف در اولین روز حمله گسترده ای به مراکز ارتباطی و واحدهای مخابراتی ارتش عراق کردند و تا چند روز بعد زیرساختهای ارتباطات و مخابرات ارتش عراق را به کلی نابود کردند که در نتیجه آن ارتش عراق تبدیل به یک ارتش کر و کور و لال شد. دستورات فرماندهان به نیروهای خود نمی رسید. ارتش عراق اصلا هیچ اطلاعی از پیرامون خود نداشت.

 

 

در نهایت نتیجه نابودی ارتباطات و مخابرات ارتش عراق را در عمل مشاهده کردیم.

 

 یک خودروی زرهی Piranha ساخت سوئیس را که مجهز به تجهیزات بسیار پیشرفته ارتباطی و مخابراتی شده است. چهار دستگاه از این خودروها میتوانند ارتباطات تاکتیکی یک لشکر بزرگ را فراهم کرده و بوسیله ارتباط امن ماهواره ای آنرا برای هر یگان دیگری در سطح جهان ارسال کنند.

 

این خودرو امواج رادیویی مخابراتی UHF و VHF را رمزگذاری میکند و بیسیم های مورد استفاده توسط افراد توسط این خودرو رمزگذاری شده و ارتباط آنها با یکدیگر و مراکز فرماندهی ایجاد میشود.

 

این خودرو ارتباطات تاکتیکی مابین یگان های کوچک عملگر مثل گروهان ها و گردان ها را تامین میکند و سپس با انتقال اطلاعات با استفاده از ماهواره ها ، ارتباط مابین یگان های کوچکتر را با دیگر یگانها فراهم میکند. یعنی به عبارت دیگر این خودرو ارتباطات تاکتیکی گروهانهای رزمی را به ماهواره های نظامی ارسال و ارتباط امنی مابین این یگانها با دیگر یگانهای رزمی ایجاد میکند. بدین ترتیب تمامی یگانها میتوانند با ارتباط امن و سریع ماهواره ای با هم در ارتباط باشند.

 

معمولا برد بیسیم های بزرگ نظامی که در گروهانها استفاده میشود حدود ۲۵ الی ۳۰ کیلومتر است. حال چنانچه یک گروهان بخواهد در فاصله مثلا صد کیلومتری اقدام به عملیات کند ، چگونه میبایست ارتباط خود را با مرکز حفظ کند؟ در این شرایط از خودروهای رله ارتباطات استفاده میکنند. مثلا در حد فاصل مابین گروهان رزمی و مرکز ، دو دستگاه از این خودروها مستقر میشوند که خودروی اولی با فاصله ۴۰ کیلومتر از مرکز و خودروی دوم با فاصله ۴۰ کیلومتر از خودروی ا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1396
پنتاگون: موشک کره شمالی از نوع جدیدی بود که قبلاً آن را ندیده‌ایم

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت که موشک قاره‌پیمای کره شمالی، نوع جدیدی بود که «قبلاً آن را ندیده‌ایم.»

 

نهادهای نظامی آمریکا پیش از این تأیید کردند موشکی که کره‌شمالی صبح سه‌شنبه آزمایش کرده یک موشک بالستیک قاره‌پیما بوده است.

طبق گزارش رسانه‌ها، موشکی که کره شمالی آزمایش کرده حدود ساعت ۳ بامداد سه‌شنبه از پایگاه هوایی «پانگهیون» کره شمالی شلیک شده و پیش از فرود در آبهای دریا توانسته مسافتی حدود ۹۳۰ کیلومتر را طی کند.

 

وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه مدعی شد که سامانه‌های پدافند موشکی آمریکا قادر به دفاع در برابر «تهدید محدود» ناشی از توان موشک‌ قاره‌پیمای کره شمالی هستند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1396
فرمانده هوانیروز ارتش خبر داد:بالگرد های هوانیروز آتش سوزی جنگل ها و مراتع مسجد سلیمان را خاموش کردن

 

 امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی فرمانده هوانیروز گفت: بالگرد های هوانیروز آتش سوزی جنگل ها و مراتع مسجد سلیمان را خاموش کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش در این باره اظهار کرد: باتوجه به فصل گرما و احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل ها و به در خواست فرمانداری مسجد سلیمان هوانیروز در خواست کمک جهت خاموش کردن آتش در مراتع و جنگل های سه راهی لالی در حوالی مسجد سلیمان، بلافاصله برابر هماهنگی سلسله مراتب فرماندهی هوانیروز وارد عمل شد و به کمک مردم منطقه شتافت . 

وی افزود: به علت گستردگی آتش در مراتع و جنگل های مسجد سلیمان هوانیروز با دو سورتی پرواز و با حضور دهها نیروی انسانی آموزش دیده وارد عمل شد که در نهایت آتش سوزی خاموش و از خسارت احتمالی زیاد جلوگیری کرد .

سرتیپ دوم قربانی با بیان اینکه هوانیروز در حال حاضر در آمادگی کامل بسر می برد گفت: در هر شرایطی هوانیروز این آمادگی را دارد که علاوه بر تامین امنیت در مرزها، چنانچه اتفاقی برای مردم پیش آید به مردم یاری نیز بشتابد .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : پنج شنبه 15 تير 1396