ورود بالگردهای جنگی ارتش ایران به عراق برای جنگ با داعش

برای خواندن مطالب به ادامه مطلب مراجعه کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
جدیدترین پهپاد رزمی ایران با نام ناصح رونمایی شد
 
جدیدترین پهپاد رزمی ایران با نام ناصح رونمایی شد

 

جدیدترین پهپاد رزمی ایران با نام ناصح رونمایی شد

 

جدیدترین پهپاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با عنوان «ناصح» روز سه شنبه با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

وزیر دهقان امروز(سه شنبه) از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) بازدید كرد.

پهپاد رزمی «ناصح» نمونه ارتقاء یافته پهپادهای رزمی قرارگاه پدافند هوایی ایران است.
در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای حوزه پدافندی اعم از رادارهای برد بلند، پهپاد كیان، پهپاد «وی اس تی تی»(VSTT)، سامانه ارتباطی و فرماندهی و كنترل فكور، رادار برد بلند فتح 2، سامانه تلاش، سامانه صافات، سامانه سراج، پهپاد صادق، و سامانه ارتباط تاكتیكی مطلع‌الفجر به نمایش درآمده است.

همچنین در این نمایشگاه با حضور سردار دهقان برای نخستین بار از پهپاد رزمی «ناصح»، به ‌عنوان جدیدترین دستاورد پهپادی قرارگاه پدافند هوایی رونمایی شد.

هنوز اطلاعاتی از ویژگیها و امکانات پهپاد رزمی ناصح منتشر نشده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
رونمایی از خودروی کشنده ظفر جهت نصب سامانه باور 373
رونمایی از خودروی کشنده ظفر جهت نصب سامانه باور 373
رونمایی از خودروی کشنده ظفر جهت نصب سامانه باور 373

 

رونمایی از خودروی کشنده ظفر جهت نصب سامانه باور 373

 

وزیر دفاع امروز از پروژه باور بازدید کرد. تصویر متعلق به خودروی کشنده سامانه باور 373 است.

خودروی کشنده ظفر براساس توسعه شاسی ماز 537 ساخته شده است.

با اظافه کردن چرخ و تقویت شاسی و موتور در این کشنده ,ظفر توان حمل سامانه باور 373 را دارد.

 

البته مدت ها قبل در پروژه ای تعدادی از ماز های 537 نیز به استاندارد ببر 400 ارتقا یافتند و این پروژه یکی از دستاوردهای فنی اش میتواند دستیابی به توان فنی توسعه شاسی ماز و ساخت نمونه های جدیدتر داخلی براساس آن باشد.

 

در مورد ظرفیت حمل گفته شده ظفر 24 تا 30 تن ظرفیت دارد ضمن اینکه برای ظفر مدل درج شده (مثل 8824) و وقتی مدلی برای یک خودرو درج میشه که نمونه های مختلفی داشته باشد (در حال توسعه و ساخت یا ساخته شده)

 

نقطه اتصال مرکزی بازوی تعلیق مورد استفاده در ظفر و مشابه آن در ماز 537 است.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
داسو رافال یا یورو فایتر کدام یک برتر است ؟
داسو رافال یا یورو تایفون کدام یک برتر است ؟ 

 

رافال و تایفون از لحاظ ابعاد و اندازه بسیار نزدیک به هم هستند ، با این تفاوت که ارتفاع رافال کمی بیش تر است و در باقی موارد اندکی بزرگتر است . وزن خالی رافال از رقیبش کمتر است اما در مقابل تایفون پیشرانه های قوی تری دارد . با این حال حداکثر ظرفیت حمل مهمات و سوخت خارجی رافال به شکل بسیار قابل توجهی به میزان 2 تن از یوروفایتر بیش تر است .

شعاع رزمی تایفون با حداکثر مهمات 1389 کیلومتر بوده ، در حالی که رافال با همین شرایط قادر است به شعاع رزمی 1850 کیلومتر دست یابد .

این تفاوت قابل توجه در توانایی حمل مهمات و برد پروازی ، از تفاوت در اهداف طراحی و ماموریت آن ها ناشی می شود . رافال از همان ابتدا به عنوان جنگنده تهاجمی دوربرد با قابلیت حمل مهمات زیاد و پدافند هوایی ارتفاع بلند طراحی شد . اما تایفون در درجه اول به عنوان جنگنده رهگیر با قدرت مانور بسیار زیاد طراحی شد و سپس برای ماموریت تهاجمی ارتقاء یافت .

 

به دلیل مساحت بیشتر بال ها ، قدرت بالاتر موتورها و موقعیت قرار گیری بهتر کاناردهای تایفون ، این جنگنده نه تنها بسیار چابک تر از رافال است بلکه می توان آن را چالاک ترین جنگنده جهان نیز به حساب آورد . کاناردهای رافال با فاصله اندکی نسبت به لبه حمله بال قرار دارند لذا جریانی از هوای گردابی را برای افزایش نیروی برآر فراهم اورده و میدان دید خلبان را محدود نمی سازد ، اما نزدیک بودنشان به نقطه ثقل باعث می شود تاثیر کمتری نسبت به کاناردهای تایفون داشته باشند . کاناردهای تایفون در دماغه و با فاصله زیادی از بال ها و نقطه ثقل قرار دارند لذا جریان هوای گردابی تولید نمی کنند اما چالاکی را شدیدا افزایش داده و میدان دید خلبان را اندکی محدود می سازد .

رافال از رادار آرایه کاوش غیر فعال الکترونیک بهره می برد که قادر است به طور همزمان در وضعیت تعقیب عوارض زمینی به منظور پرواز در ارتفاع پست ، درگیری با اهداف زمینی و هوایی کار می کند . اما برد آن علیه اهداف هوایی تنها 100 کیلومتر است . بدیهی است چنین راداری برای جنگنده ای تهاجمی همچون رافال مناسب است که همچنین می تواند پدافند هوایی ارتفاعات بلند را انجام دهد .

 

در مقابل تایفون از رادار کاوش فعال مکانیکی بهره می برد که اصلا توانایی تعقیب عوارض زمینی ندارد و در مقابل اهداف سطح پایه نیز کارایی اندکی دارد . اما در برابر اهداف هوایی بسیار کارآمد است و 150 تا 200 کیلومتر برد دارد . به دلیل این که ورودی هوای تایفون زیر بدنه واقع است ، ارتفاع دماغه آن از رافال بیشتر است لذا برای تعمیر و بازرسی رادار خدمه باید از بالابر استفاده کنند . این در حالی است که به دلیل موقعیت قرارگیری نسبتا منحصر بفرد ورودی های هوای رافال ، دماغه در ارتفاع کمتری واقع است و خدمه به راحتی می توانند در حالی که روی زمین ایستاده اند رادار را تعمیر کنند .

رافال و تایفون هر دو نیمه استیلث هستند و این خصوصیت باعث می شود که تنها از فواصل کم برای رادار های هوایی و زمینی قابل کشف باشند اما رافال سیستم منحصر به فرد حذف فعال امواج راداری نیز دارد که می تواند جنگنده را از رادارهای دشمن محو سازد . همچنین تایفون از نسخه B موشک امرام با برد 56 کیلومتری استفاده می کند ، اما برد موشک میکا (Mica) جنگنده رافال 80 کیلومتر است . رافال حسگرهای اپتیک بهتری هم نسبت به تایفون دارد .

 

رافال گونه دریاپایه دارد اما تایفون چنین نیست . درعرض ، توانایی تایفون در ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی از رافال بیشتر است . تایفون چالاکی بیشتری دارد و می تواند 18 تیر موشک تخصصی ضد تانک بریمستون حمل کند ، در مقابل رافال پرواز ارتفاع پست را معمولا برای تهاجم عمیق انجام می دهد ، اصلا موشک تخصصی ضد تانک ندارد و از بمب لیزری سبک و بمب خوشه ای به عنوان ضد تانک استفاده می کند .

 

با توجه به موارد فوق علی رغم این که دو جنگنده با ماموریت های متفاوتی توسعه یافته اند در مجموع رافال جنگنده بسیار برتری نسبت به تایفون است و جز این که کمتر چالاک است ، نقطه ضعف قابل توجهی نسبت بدان ندارد آن هم در حالی که از نظر قیمت حداقل 10 میلیون دلار ارزان تر از رقیب است . 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
معرفی بمب قدرتمند گرمافشاری‎ یا بمب خلأ
 

معرفی بمب قدرتمند گرمافشاری‎ یا بمب خلأ

بمب خلاء بمبی موسوم به هوا سوز است که قدرت آن در تولید امواج با بسامد بالا ، بسیار پرقدرت تر از انفجار مواد منفجره چگال متعارف و حتی هسته است !! موج انفجار تولید شده از یک بمب کوچک خلاء با میزان این امواج در یک انفجار هسته برابری میکند !! ولی بدون ایجاد خسارات زیست محیطی ناشی از یک بمب هسته ای است .

بمب خلاء انواع و اقسام مختلفی از دست پرتاپ و خمپاره پرتاب تا بمب هایی که از طریق بمب افکن پرتاب می شوند را شامل می شوند.

اساس کار و وجه تسمیه این بمبها بر استفاده از نوع خاصی از مواد منفجره Thermo baric است که در هنگام انفجار اکسیژن وسیعی را از محیط اطراف خود تهیه میکنند

از این رو در تهیه این بمب ها بر خلاف فالب تسلیحات انفجاری که معمولا در تهیه آنها از نسبتی در حدود 25% سوخت و 75% اکسیدکننده استفاده می شود ، مواد منفجره با حجمی کمتر و به دلیل بی نیازی از اکسیدکننده ، جگال تر مورد استفاده قرارگیرند !! 

نیاز حیاتی این بمب ها به حجم بالایی از اکسیژن استفاده از آنها در زیر آب و حتی ارتفاعات بالا را با مشکل روبرو کرده و ناکارامد میگرداند. 

این سلاح علاوه بر قدرت مهیب تخریب ساختارهای دفاعی و استحکامات در کنار انفجاری به نسبت کوچک بر روی قربانیان آن تا فواصل نسبتا دور ؛ اثرات جبران ناپذیری و دردناک و رنجهای شدید و طاقت فرسا در اثر صدمات جدی به گوش ، مغز و سلسله اعصاب برای مدتهای کوتاه تا مادام العمر بر جای خواهد گذاشت.

 

سلاح گرمافشاری یا ترموباریک  (thermobaric weapon) نوعی بمب یا سلاح است که در ابتدا توده‌ای از مواد آتش‌زا در شعاع انفجاری خود ایجاد می‌کند که با اکسیژن موجود در جو مخلوط می‌شود. سپس در مرحله بعد، این توده آتش می‌گیرد. بطوریکه تمام منطقه آتش گرفته شده را نابود می‌کند. سلاح گرمافشاری ابتدا به کمک یک خرج کوچک، اَبری از غبار انفجاری ایجاد می‌کند و سپس آن را با خرج دوم محترق می‌سازد.

بمب گرمافشاری که بمب خلاء هم نامیده شده با استفاده از اکسیژن موجود در هوا برای سوختن، یک ابر انفجاری قدرتمند ایجاد می‌کنند و با این کار در مقایسه با بمب‌های معمولی، انرژی تخریبی خود را در طول زمان بیشتری آزاد می‌کند. بنابر این، هنگامی که این بمب در فضای سرپوشیدهٔ پناهگاه‌های زیرزمینی منفجر شود، فشار تخریبی آن به مدت طولانی‌تری در فضای بستهٔ پناهگاه باقی می‌ماند و باعث تخریب بیشتری می‌گردد و به این خاطر برای پاکسازی استحکامات و سنگرها سلاحی کارآمد به‌شمار می‌آید.

بمب روسی نخستین بار توسط هواپیمای توپولف تی یو-۱۶۰ در محل آزمایش فرو ریخته شد. قدرت این بمب‌ها که با شدت زیادی منفجر شدند، بیش از حد تصور است. این بمب از لحاظ اندازه از بمب‌های MOAB آمریکایی کوچکتر است، اما به دلیل استفاده از نانوفناوری در ساخت آن و با توجه به حرارتی که در زمان منفجر شدن در مرکز انفجار تولید می‌شود قدرت آن بسیار بیشتر از بمب‌های آمریکایی است. بمب گرمافشاری جدید می‌تواند جایگزین یک سری از ابزار هسته‌ای با قدرت ضعیف تر شود که قبلاً ساخته شده بود.

 در کل به اين بمب ها بمب هاي هوا سوختي fuel air bomb يا thermobaric bomb ترموباريک ميگويند. در بمب هاي هوا سوختي ابتدا يک انفجار اوليه مواد منفجره معمولي مقدار زيادي سوخت مثلا بنزين رو در هوا بصورت ذرات بسيار ريز تا شعاع زيادي پخش ميکند, سپس يک چاشني ثانويه مخلوط سوخت و هوا رو منفجر ميکند. در نوع بمب هاي ترموباريک سوخت و اکسيد کننده در کنار هم قرار گرفته و با انفجار اوليه مخلوط در محيط پخش شده و سپس با چاشني ثانيه منفجر ميشود که قدرت بيشتري نسبت به نوع اول دارد. 

 

در همین زمینه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این طرح نظامی هیچ‌کدام از توافقات بین‌المللی را نقض نمی‌کند و به ایجاد‎ ‎رقابت تسلیحاتی تازه‌ای در جهان منجر نخواهد شد. بمب روسیه حاوی ۸٫۷ تن ماده منفجره قوی است، در حالی که بمب آمریکا بیش از‎ ‎هفت تن ماده منفجره دارد‎. بمب آمریکا معادل ۱۱ ‎تن تی. ان. تی است در حالی که بمب روسیه معادل ۴۴ تن از این ماده منفجره می‌باشد. همچنین شعاع‎ ‎انفجار بمب روسیه معادل ۳۰۰ متر و دو برابر شعاع انفجار بمب آمریکا است. این بمب روسی در ابتدا توده‌ای از مواد آتش‌زا در شعاع انفجاری خود ایجاد می‌کند که با اکسیژن موجود در جو مخلوط می‌شود. سپس در مرحله بعد، این توده آتش می‌گیرد. بطوریکه تمام منطقه آتش گرفته شده را نابود می‌کند.

آزمایش این بمب با توجه به تنش‌های به وجود آمده میان مسکو و واشنگتن به دلیل مسائلی چون استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپای شرقی، پرواز مجدد هواپیماهای راهبردی روسیه و امکان تعلیق حضور در پیمان نیروهای متعارف از سوی روسیه، می‌تواند بیش از گذشته، روابط دو کشور را به دوران جنگ سرد نزدیک کند. آزمایش بمب گرمافشاری توسط روسیه نشان دهنده توان نظامی این کشور در پاسخ به طرح آمریکا برای استقرار تجهیزات ضد موشکی خود در شرق اروپاست.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
25 دقیقه پرواز با جنگنده

25 دقیقه پرواز با جنگنده مافوق صوت Mig-29 فقط بیست هزار دلار

 

25 دقیقه پرواز با جنگنده مافوق صوت Mig-29 فقط بیست هزار دلار

 

روسیه با همکاری یک آژانس گردشگری سوئیسی ، تور گران قیمت پرواز با جنگنده های میگ – 29 را برای علاقه مندان به فناوری های نظامی راه اندازی کرده است .

در این تور که با همکاری آژانس گردشگری Mig Flug  برنامه ریزی شده ، چند فروند میگ 29 آموزشی  مورد استفاده قرار می گیرند . با پرداخت حدود 12 هزار دلار گردشگران می توانند پروازی 25 دقیقه ای را با این جنگنده مافوق سرعت صوت تجربه کنند . برای 20 دقیقه پرواز بیش تر هم گردشگرها باید 2100 دلار پرداخت کنند . این شرکت در توضیحات تور خود اعلام کرده که پروازها به همراه خلبانان زبده جنگنده صورت می گیرد . و گردشگرهای می توانند مانورهای مختلف در پرواز یک جنگنده را تجربه کنند.

 

 

با کمک خلبانان ماهر این جنگنده و البته با کمک پول های شما می توانید شرایطی را تجربه کنید که فقط فضانوردان آن را تجربه می کنند یعنی رفتن به لبه ی فضا .

البته کسانی که سابقه بیماری های قلبی یا مغزی داشته اند و کسانی که نتوانند آزمایش های پزشکی را پشت سر بگذرانند امکان سوار شدن به جنگنده را ندارند .

 

قابل ذکر است حداکثر سرعت این جنگنده 2500 کیلومتر در ساعت است .  


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395
گزارشی از بزرگ ترین آزمایشگاه آب و هوایی جهان برای تست هواپیماهای نظامی
گزارشی از بزرگ ترین آزمایشگاه آب و هوایی جهان برای تست هواپیماهای نظامی

 

گزارشی از بزرگ ترین آزمایشگاه آب و هوایی جهان برای تست هواپیماهای نظامی

 

پس از زمین گیر شدن نیروهای نظامی آمریکا در طوفان شن طبس ، آمریکایی ها متوجه شدند که هواپیماهای نظامی باید بتوانند در گرم ترین ، سرد ترین ، مرطوب ترین و آلوده ترین مناطق دنیا به انجام ماموریت های خود بپردازند . 

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395
مدل ایرانی سامانه دفاعی فالانکس به‌ زودی عملیاتی می‌شود
مدل ایرانی سامانه دفاعی فالانکس به‌ زودی عملیاتی می‌شود
مدل ایرانی سامانه دفاعی فالانکس به‌ زودی عملیاتی می‌شود

 

مدل ایرانی سامانه دفاعی فالانکس به‌ زودی عملیاتی می‌شود

 

امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت ساخت نمونه ایرانی سامانه دفاع نزدیک دریایی فالانکس، گفت: سامانه‌های مختلفی در بحث جنگ افزارهای ما وجود دارد و این سامانه‌ها در بخش‌های مختلف استفاده می‌شوند اما مهمتر از همه آنها، بحث مصونیت بخشی خود یگان‌های شناور است که اتفاقا در یکی از بیانات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده و ایشان هم خیلی تاکید داشتند که باید در این بحث کار شود.

وی افزود: در این باره باید گفت که اگر شما نتوانید از خود به عنوان یک شناور، دفاع کنید چطور می‌توانید از بقیه دفاع کرده یا عملیات تهاجمی انجام دهید، پس در درجه اول، یک شناور باید بتواند خود را در برابر تهدیدات حفظ کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: سامانه دفاع نقطه‌ای فالانکس چیزی نیست که یگان‌ها نداشته باشند، اینگونه سامانه‌ها باید متناسب با تهدیدات ارتقا داده شود؛ ما به نوعی اینها را از قبل داشتیم و در بحث مصونیت بخشی یگان‌های خودی توانستیم در 8 سال دفاع مقدس حملات را دفع کنیم.

نوع غربی یک سامانه دفاع دریایی است که تیرباری داشته و به‌صورت اتوماتیک می‌تواند اهداف نزدیک شونده را هدف قرار دهد و در واقع مقابل هدف، دیواری از آتش ایجاد کند. در سیستم‌های تدافعی ناوهای ما، به نوع‌های مختلف مشابه این سامانه وجود دارد که باید این ارتقا داده شود و ما در این بخش مشغول کار هستیم.

 فالانکس چیست؟

فالانکس نوعی سامانه دفاع نزدیک دریایی است که توسط شرکت اسلحه‌سازی جنرال داینامیکس برای کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا طراحی شده و از سال ۱۹۸۰ وارد خدمت نظامی شده‌است. این سیستم که به عنوان آخرین خط دفاعی کشتی جنگی در مقابل حملهٔ اهداف هوایی مهاجم به ویژه موشک‌های ضدکشتی عمل می‌کند، از یک مسلسل گاتلینگ ۶لول ۲۰میلی‌متری ام۶۱ والکان تشکیل می‌شود که تنظیم آتش آن توسط رادار انجام شده و بر روی یک برجک گردان با قابلیت چرخش سریع (۱۱۵ درجه در ثانیه) نصب شده‌است.

این سیستم در نیروهای دریایی ۱۶ کشور از هم‌پیمانان آمریکا از جمله بریتانیا، استرالیا، کانادا، پاکستان، عربستان سعودی، اسرائیل و ترکیه مورد استفاده قرار گرفته و نیروی دریایی آمریکا تمامی انواع کشتی‌های جنگی خود را به این سیستم مسلح کرده‌است. فالانکس یک سیستم کاملاً خودکار است و در صورتی که دیگر ترفندهای دفاعی کشتی (مانند جنگ الکترونیک، پرتاب هدفهای کاذب هوایی و موشک ضدموشک سی اسپارو) موثر واقع نشوند، خودبخود اقدام به شلیک به سوی هدف خواهد کرد.

 یک مدل زمین‌پایه از فالانکس به نام C-RAM نیز به تازگی به عنوان پدافند هوایی کوتاه‌برد در مقابل موشک‌ها، راکت‌ها و آتش توپخانهٔ دشمن توسعه یافته است.

هر دستگاه از فالانکس با یک سیستم کنترل آتش و یک زیر سیستم همراه است که مستقل از سیستم‌های دیگر کشتی عمل می‌کنند.سیستم کنترل آتش سلاح هم اهداف وارد شونده را رهگیری می‌نماید و هم با صدور فرمان آتش رگبار خودکار گلوله‌هایش را بر روی هدف می‌ریزد. زیر سیستم کنترل آتش سلاح هم از دو رادار تشکیل می‌شود؛ یکی برای جستجو، ردیابی و کشف اهداف مهاجم و دیگری رادار رهگیر جهت نشانه روی سلاح در حین رهگیری یک هدف.

تیربار گاتلینگ این سیستم همان تیربار معروف ام۶۱ والکان است که در اغلب جنگنده‌های آمریکایی استفاده می‌شود. این سیستم قادر به شلیک گلوله‌های تنگستن (کرومی) یا اورانیوم ضعیف‌شده جهت نفوذپذیری بیشتر و گلوله‌های ساب‌کالیبر با هسته ثاقب نیز می‌باشد. برد موثر این توپ مسلسل ۳۶۰۰ متر و نرخ آتش تئوریک آن ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تیر در دقیقه است که در یک قطار فشنگ ۶۰ یا ۱۰۰ تیری شلیک می‌شوند. در داخل برجک سیستم که در مجموع ۶۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد، گنجایش ۱۵۵۰ فشنگ را دارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395
س از تهدید ایران، کشتی‌های آمریکایی از تنگه هرمز دوری می‌کنند
س از تهدید ایران، کشتی‌های آمریکایی از تنگه هرمز دوری می‌کنند
پس از تهدید ایران، کشتی‌های آمریکایی از تنگه هرمز دوری می‌کنند

 

پس از تهدید ایران، کشتی‌های آمریکایی از تنگه هرمز دوری می‌کنند

 

شبکه صدای آمریکا گزارش داده است که در پی تهدید ایران به بستن تنگه هرمز، کشتی‌های جنگی آمریکایی از این آبراهه دوری می‌کنند.

این شبکه به نقل از سرهنگ «استیو وارن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نوشته است که کشتی‌های جنگی این کشور اسکورت کشتی‌های تجاری آمریکایی و انگلیسی در تنگه هرمز را متوقف کرده‌اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته گفت در صورتی که کشتی‌های عبور کننده از تنگه هرمز تهدیدی برای ایران باشند، تهران این تنگه را مسدود می‌کند.

سردار سلامی گفته بود: «براساس کنوانسیون 1982 دریاها، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد، قاطعانه با‌ آن مقابله کنیم. به آمریکا، شرکا و متحدان منطقه‌ای‌اش هشدار می دهیم اگر بخواهند از ادبیات تهدید استفاده کنند و ما را تهدید کنند، از قانون عبور بی ضرر استفاده کرده و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی و شناوری که بخواهد ما را تهدید کند، نمی‌دهیم.»

کنگره آمریکا هفته گذشته قطعنامه‌ای تصویب کرد که در آن تهران به «ثبات‌زدایی» از خلیج فارس متهم شده است. در متن این قطعنامه که با اعتراض رسمی وزارت خارجه ایران هم همراه شد، از واژه‌ای مجعول برای اشاره به خلیج فارس استفاده شده است.

حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب هفته گذشته فرموند: «می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند، خب بروید همان خلیج خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید!؟ خلیج فارس خانه‌ی ما است. جای حضور ملت ایران است.»

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395
زمایش موفق موشک بالستیک جدید ۲ هزار کیلومتری ایران
زمایش موفق موشک بالستیک جدید ۲ هزار کیلومتری ایران
آزمایش موفق موشک بالستیک جدید ۲ هزار کیلومتری ایران

 

آزمایش موفق موشک بالستیک جدید ۲ هزار کیلومتری ایران

معاون ستاد کل نیروهای مسلح از تست یک موشک بالستیک با برد ۲ هزار کیلومتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار علی عبدالهی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در جشنواره علمی باقر العلوم(ع)، طی سخنانی گفت: موشکی با برد 2000 کلیومتر با خطای 8 متر را ما دو هفته پیش تست کردیم، خطای 8 متر یعنی هیچ، یعنی صفر، یعنی بدون خطا.

وی افزود: این موشک بالستیک را می‌توانیم هدایت کنیم، از جو خارج شده و مجددا به جو بازگشته و بدون خطا به هدف اصابت کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح نام این موشک را اعلام نکرده است.

خبرگزاری «رویترز» در گزارش خود درباره آزمایش موشکی ایران نوشت ایران دو هفته پیش توانسته با موفقیت یک موشک میان برد هدایت شونده را آزمایش کند. اقدامی که نشان می دهد ایران بر ادامه آنچه که توانایی صرفاً دفاعی خود می خواند، اصرار دارد. این خبرگزاری می افزاید ایران طی یک سال اخیر، در راستای بهبود برد و دقت موشک های خود تلاش کرده و تأکید دارد که این امر، سبب افزایش قدرت بازدارندگی کلاهک های موشکی متعارف این کشور در مقابل دشمن اصلی خود، یعنی رژیم اسرائیل می شود. این در حالی است که ایالات متحده و قدرت های اروپایی مدعی هستند آزمایش های موشکی اخیر ایران، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.
«ای بی سی نیوز» می نویسد ایران یک موشک بالیستیک دیگر را آزمایش کرده که جدیدترین نمونه از این دست در دوره پس از آغاز اجرای توافق هسته ای با قدرت های جهانی به شمار می رود. این سایت می افزاید ژنرال علی عبداللهی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته موشک مذکور، 2 هزار کیلومتر برد داشته و آزمایش آن دو هفته پیش انجام گرفته است. ای بی سی نیوز می افزاید ایران احتمالاً با انجام این گونه آزمایش ها قصد تأکید بر این موضوع را دارد که با وجود موافقت با محدود کردن برنامه هسته ای خود بر اساس برجام، در ادامه برنامه موشکی بالیستیک خود جدی است.
اما اعلام انجام این آزمایش موشکی، بیش از همه مورد توجه مطبوعات و رسانه های رژیم اسرائیل قرار گرفته است. روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، ضمن پرداختن به این موضوع، اظهارات سردار علی عبداللهی را بازتاب داده که گفته: «ما موشکی با برد 2 هزار کیلومتر و حاشیه خطای هشت متر را دو هفته پیش آزمایش کردیم. حاشیه خطای هست متر، یعنی دقت کامل». این روزنامه می افزاید که طی سال های اخیر، ایران آزمایش های موشکی متعددی انجام داده و هرچند وقت یکبار، دستاوردهای نظامی خود را برای نشان دادن توان مهار دشمنان، از جمله اسرائیل، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، اعلام می کند.
روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز ضمن بیان مطالب فوق، به نقل از سردار عبداللهی می نویسد که 10 درصد از بودجه دفاعی ایران، به پروژه های تحقیقاتی با هدف تقویت قدرت دفاعی اختصاص یافته است. این روزنامه می افزاید که بر اساس توافق سال گذشته ایران وقدرت های جهانی، ایران از انجام آزمایش های موشکی منع نشده، اما مقامات آمریکایی می گویند که این آزمایش ها با روح قطعنامه تصویب شده درباره ایران در ژوئیه 2015، همخوانی ندارد. در ادامه این مطلب، به سابقه ای از آزمایش های موشکی اخیر ایران و واکنش ها به آن نیز اشاره شده است. 
روزنامه «جروزالم پست» نیز یکی از گزارش های پایگاه اینترنتی خود را به این موضوع اختصاص داده و می نویسد با وجود تهدید نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر وضع تحریم های یکجانبه بیشتر علیه ایران، این کشور همچنان به پیشبرد برنامه موشکی خود ادامه می دهد. این روزنامه همچنین اشاره می کند که در زمان انجام آزمایش موشکی قبلی ایران در ماه مارس، مقامات ایرانی اعلام کردند که این موشک، قابلیت هدف قرار دادن اسرائیل را دارد. نزدیک ترین نقطه ایران به تل آویو و بیت المقدس، 1000 کیلومتر از این دو شهر فاصله دارد. جروزالم پست می افزاید که آمریکا نگران است موشک های بالیستیک ایران، برای حمل کلاهک هسته ای مورد استفاده قرار گیرد.
در نهایت، از میان دیگر مطبوعات و رسانه هایی که به این موضوع پرداخته اند، می تواند به خبرگزاری«ترند» جمهوری آذربایجان اشاره کرد. این خبرگزاری ضمن انتشار خبر آزمایش موفقیت آمیز اخیر، می افزاید رسانه های ایرانی طی یک سال اخیر به طور گسترده ای به موضوعات مربوط به دستاوردهای موشکی بومی این کشور پرداخه اند. هرچند شماری از قدرت های غربی و کشورهای منطقه نسبت به برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرده اند، اما جمهوری اسلامی ایران مکرراً اعلام کرده که این برنامه، تهدیدی را متوجه هیچ کشوری نمی کند و تنها هدفش، بازدارندگی و قابلیت های دفاعی است.  
تصویر خبر تزئینی بوده و مربوط به موشک عماد است

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395