روسیه در حال آزمایش موشک بلندبرد سطح به هوا

 

به گزارش میلیتاری نیوز، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد که مسکو در حال آزمایش یک موشک پیشرفته بلند برد سطح به هوا  است.

وی در یک ویدئوکنفرانس گفت: «ما همچنین در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه آزمایشات موشک پیشرفته بلندبرد انجام می‌شود».

وزیر دفاع روسیه تأکید کرد: «وزارت دفاع امیدوار است که این تسلیحات به زودی در اختیار نیروهای مسلح روسیه قرار گیرد».

شویگو همچنین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیا-۲۴» در خصوص این موشک دوربرد و همچنین سامانه پدافند هوایی و سیستم توپخانه‌ای برای شناور جدید «frigates 22350» گفت: این دو پروژه به ما اجازه خواهد داد تا تسلیحاتی با قابلیت‌های نظامی منحصر به فرد ایجاد کنیم».

نیروی دریایی روسیه تا سال ۲۰۲۰، دو ناوچه پیشرفته مجهز به این تجهیزات مذکور دریافت خواهد کرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 18 اسفند 1395
سخنگوی پنتاگون: رزمایش دریایی ایران متناسب با معیارهای لازم بود

 

به گزارش میلیتاری نیوز، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد  که رزمایش دریایی ایران که به تازگی پایان یافته است، متناسب با معیارهای لازم بود.

به نوشته وبگاه «صدای آمریکا»، ایران رزمایش دریایی خود را با آزمایش‌های موشکی و در هنگامه تنش با آمریکا به پایان برد.

«کریستوفر شروود» سخنگوی پنتاگون به این شبکه خبری گفت: «نیروی دریایی ایران همچون نیروی دریایی آمریکا تمرین‌هایی را برای حفظ مهارت و انجام آموزش‌های لازم انجام می‌دهد. این رزمایش از دید ارتش آمریکا که بر عملیات نظامی در منطقه و جهان اشراف دارد، اقدامی عاقلانه و متناسب با معیارهای آموزشی بود.»

وی در ادامه افزود: «عملیات نظامی آمریکا  با تمرکز بر تعهد به حفظ امنیت و ثبات منطقه و حفظ حضور دریایی و هوایی به نحوی که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده را دفع نماید و از تردد‌های قانونی دریایی حمایت نماید، ادامه دارد.»


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395
فروش اف ۱۶ با توان محدود به اعراب

 

به گزارش میلیتاری نیوز، روزنامه رای الیوم در گزارشی  نوشت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن یکجنگنده اردنی اف ۱۶۶ را چند روز پیش سرنگون کردند.

 

این جنگنده در چارچوب ائتلاف تحت فرماندهی عربستان به یمن حمله کرده بود.

این دومین هواپیمای اف ۱۶ ائتلاف تحت فرماندهی سعودی علیه یمن است که سرنگون شد.

این هواپیمای اف ۱۶ اردنی در منطقه نجران سعودی سقوط کرد که گمان می رود هدف حمله قرار گرفت و خلبان آن در نهایت مجبور به فرود با چتر شد.

اولین هواپیمای اف ۱۶ سرنگون شده در یمن متعلق به مغرب بود که ارتش و کمیته های مردمی یمن آن را در سال ۲۰۱۵ سرنگون کردند و خلبان آن کشته شد.

این هواپیما نیز در قالب ائتلاف تحت فرماندهی سعودی عمل می کرد.

این وضعیت نشان می دهد که آمریکا نسخه هایی از این هواپیماها را به کشورهای عربی فروخته است که از توان عملیاتی محدودی برخوردار است.

جنگنده های اف ۱۶ از جمله پیشرفته ترین هواپیماها در جهان به شمار می رود که ستون نیروی هوایی اسرائیل و آمریکا را تشکیل می دهند.

کارشناسان می گویند که آمریکا نسخه های غیرپیشرفته هواپیماهای اف ۱۶ را به برخی از دولت های عربی نظیر مصر و مغرب و اردن فروخته است.

این نسخه های هواپیماهای اف ۱۶ دارای توان محدود هستند؛ به گونه‌ای که از یک سو، جنگنده های اف ۱۶ اردن و مصر خطری برای اسرائیل به شمار نمی روند و جنگنده های اف ۱۶ مغرب نیز خطری برای به عنوان مثال اسپاتیا و پرتغال به شمار نمی روند، و از سوی دیگر، نمی توانند نقش موثری در یکسره کردن نبردها در جهان عرب ایفا کنند.

نسخه های جنگنده های اف ۱۶ آمریکا که به کشورهای عربی فروخته می شود، با محدودیت عملکرد راداری و ضعف سیستم هدایت الکترونی در ضربه زدن به اهداف دشمن و محدود بودن حجم باک بنزین روبرو هستند تا قادر نباشند مسافت زیادی را برای ضربه زدن به اهداف دور دست طی کنند.

برپایه این گزارش، می توان گفت که جنگنده های اف ۱۶ ارتش های عربی تنها ۳۰ درصد توان نظامی را در مقایسه با جنگنده های اف ۱۶ نیروی هوایی ارتش آمریکا یا اسرائیل دارا هستند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395
افزایش ۴۳ درصدی صادرات تسلیحات آمریکا در دوره اوباما

 

به گزارش میلیتاری نیوز،  روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» در گزارشی با استناد به داده های ارائه شده اخیر توسط «موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم» از افزایش ۴۳ درصدی صادرات تسلیحات آمریکایی در دوره ریاست «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا خبر داد و نوشت آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی، صادر کننده ارشد جهانی تسلیحات بوده است.

در این گزارش آمده است که تقریبا ۴۰ درصد از کل صادرات بین المللی تسلیحات از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ میلادی توسط آمریکا صورت گرفته است که این رقم تقریبا دو برابر صادرات تسلیحاتی روسیه به عنوان دومین فروشنده بزرگ تسلیحاتی جهان است.

بر این  اساس، تقریبا نیمی از صادرات تسلیحات آمریکا به خاورمیانه گزارش شده است اما در عین حال آمریکا به کشورهایی که از نظر نفتی غنی هستند اما در هیچ جنگ مسلحانه ای درگیر نیستند سلاح فروخته است تا این کشورها انبارهای تسلیحاتی خود که شامل تجهیزات نظامی قدیمی بوده اند را به روز رسانی کنند.

تحلیلگران بر این باورند که بعید است سطح بالای صادرات تسلیحات آمریکا در طول دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا تغییری داشته باشد.

دولت اوباما تقریبا ۲۰۰ قرارداد تسلیحاتی جداگانه در خاورمیانه را امضا کرده است که بسیاری از این قراردادها هنوز به پایان نرسیده اند و بنابراین، در داده های اخیر موسسه تحقیقات صلح بین الملل استکهلم نیز وارد نشده اند.

تکمیل این قراردادها سال ها طول می کشد و ارزش و میزان تسلیحاتی که در قالب این قراردادها توسط دولت آمریکا به فروش می رسد، ممکن است تغییر کند و به همین دلیل است که موسسه تحقیقات صلح بین الملل استکهلم در این گزارش خود، صرفا تسلیحاتی را بررسی کرده است که آمریکا به جهان صادر کرده و تحویل داده است.

با این وجود، این قراردادها در طول یکی دو سال آتی اجرایی می شوند و بنابراین، به رقم صادرات تسلیحات جهانی آمریکا نیز افزوده خواهد شد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که ترامپ اخیرا از تعهد خود برای افزایش تدریجی قدرت نظامی آمریکا و درخواست بودجه عظیم نظامی صحبت کرده و گفته است که بیشترین افزایش  میزان قدرت نظامی را در تاریخ آمریکا عملی می کند.

در حال حاضر ارزش قراردادهای تسلیحاتی در سطح جهانی، در بالاترین میزان خود از زمان پایان جنگ سرد قرار دارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395

بودجه تقویت بنیه دفاعی ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

 

به گزارش میلیتاری نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۴ اسفند) پارلمان و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۶ کل کشور با اکثریت آراء، بند الحاقی ۲ تبصره یک این لایحه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه مجلس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد وجوه ارزی ناشی از طرح دعاوی در مراجع بین‌المللی و کشورهای خارجی را تا سقف چهل هزار میلیارد (۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۶۵ جدول شماره(۵) این قانون واریز کند.

براساس این گزارش، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ درباره این بند از لایحه بودجه ۹۶، گفت: اگر این حکم وجود نداشته باشد، حق ملت ایران که از دعاوی بین‌المللی وصول می‌شود، ضایع خواهد شد.

 

وی افزود: ما در واقع با پیش‌بینی این حکم می‌خواستیم طبق مصوبه مجلس در برنامه ششم این مبلغ را برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص دهیم که قطعی الوصول است.

همچنین نمایندگان مجلس با اکثریت آراء بند الحاقی ۳ تبصره یک لایحه بودجه ۹۶ کل کشور را نیز تصویب کردند که براساس آن وزارت نفت مکلف شد سه درصد(۳%) از مبلغ قراردادها و پیمان‌های خود را در مناطق نفت‌خیز و گاز خیز و پیرامون حوزه‌های نفتی و گازی پس از واریز به خزانه واریز کند


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : شنبه 7 اسفند 1395
معرفی بهترین جنگنده های نیروی هوایی ایران

در این مطلب قصد داریم به نام و مشخصات جنگنده های فعال در نیروی هوایی ایران بپردازیم.

در ادامه مطلب با معرفی بهترین جنگنده های نیروی هوایی ایران همراه باشید

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 4 اسفند 1395
آغاز رزمایش نیروی زمینی سپاه با شلیک راکت هوشمند

 

به گزارش میلیتاری نیوز، مرحله اول رزمایش سه روزه  نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام پیامبر اعظم (ص) ۱۱ با شعار “نمایش اقتدار و امنیت پایدار” با رمز مقدس یا “رسول الله ”  صبح امروز (دوم اسفند) با حضور یگانهای توپخانه، پدافند، پهپاد، پیاده و هوانیروز این نیرو در کویر مرکزی ایران آغاز شد.

بنابراین گزارش در مرحله اول این رزمایش اهداف دشمن فرضی با راکت‌های پیشرفته، هوشمند و نقطه زن در کلاسهای مختلف مورد اصابت قرار گرفت.

رزمایش امنیتی – دفاعی پیامبر اعظم (ص) ۱۱ نیروی زمینی سپاه در کویر مرکزی ایران و شرق کشور تا روز چهارشنبه (چهارم اسفند) ادامه دارد و طی آن یگانهای برگزیده این نیرو اشراف اطلاعاتی آمادگی‌های دفاعی همه جانبه خود برای مقابله با تهدیدات متصور از سوی متجاوزین خارجی را به نمایش خواهند گذاشت.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 4 اسفند 1395

 

 

به گزارش میلیتاری نیوز، یک ژنرال برجسته روس روز  چهارشنبه هشدار شدیدی به نیروهای آمریکایی داد و گفت مسکو قادر است کشتی‌های آمریکایی را غرق کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هفته گذشته گفت این ائتلاف قصد دارد حضور نظامی و اطلاعاتی خود در دریای سیاه را تقویت کند.

به نوشته خبرگزاری «ریانووستی»، ژنرال «ولادیمیر روماننکو» فرمانده سابق ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه در واکنش به این اظهارات گفت: «موشک‌هایی که ما در دریای سیاه داریم بسیار دقیق هستند و من به شما می‌گویم که کشتی‌های آمریکایی چند دقیقه بیشتر دوام نمی‌آورند.»

وی افزود: «مهم نیست که کشتی آمریکایی به کدام سو حرکت کند، ناوگان دریای سیاه برای رویارویی با هر چالش راهبردی‌ای آماده است.»

ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه در حال حاضر به موشک‌های هدایت‌پذیر «بال» و «باستیون» مجهز است. این دو موشک فراصوت برای هدف قرار دادن اهداف بزرگ و سنگین طراحی شده‌اند و قابلیت تخریب بسیار بالایی دارند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : چهار شنبه 4 اسفند 1395
تسلیت ایام فاطمیه!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 1 اسفند 1395
معرفی ۱۰ کلت کمری معروف دنیا ۲۰۱۷

 

در این پست شما عزیزان را با ۱۰ کلت کمری معروف دنیا , معرفی انواع اسلحه کلت,زیباترین اسلحه های کمری دنیا, بهترین کلت های کمری سال ۲۰۱۷, قدرتمندترین اسلحه کمری جهان,۱۰ کلت برتر جهان, بهترین کلت کمری, بهترین کلت کمری جهان آشنا خواهیم کرد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 1 اسفند 1395
تانک کرار دروغ یا واقعیت؟

تانک کرار دروغ یا واقعیت؟

 

در این پست بررسی می کنیم اطلاعات و شایعات در مورد تانک جدید ایران با نام کرار,که واقعا آن طور که بیان شده هم سطح یا پیشرفته تر از تانک تی ۹۰۰ روسی است!

به ادامه مطلب مراجعه کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 1 اسفند 1395
آمریکا توان اقدام نظامی علیه ایران را دارد؟

 

به گزارش میلیتاری نیوز، “سردار محمد حسین سپهر” معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا توان اقدام نظامی علیه ایران را دارد؛ عنوان داشت: احتمال حمله آمریکا به ایران با توجه به اقتدار نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه وجود پر برکت مقام معظم رهبری و حضور جهادی مردمان میلیونی بسیجی این نظام وجود نخواهد داشت.
 
وی افزود: ما با شهدا عهد بسته‌ایم که از انقلاب، اسلام، ملتمان با تمام وجود و مال و جان دفاع کنیم و بر سر این عهد ایستاده‌ایم.
 
معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: آمریکایی‌ها کوچکتر از آن هستند که برای ما خط نشان حمله بکشند.
 
آنها بارها از ما شکست خورده‌اند؛ در ۳۸ سال انقلاب هرگاه آمریکایی‌ها به مناطق اسلامی و ملت‌های اسلامی حمله برده‌اند در تمام حملات شکست خورده‌، خسارت دیده‌ و کامشان تلخ شده است اما ما پرامید و پرنشاط انقلابمان را ادامه داده ایم.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 1 اسفند 1395
ناو جماران ۷ ساله شد+عکس

ناو جماران ۷ ساله شد+عکس

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

ناو جماران ۷ ساله شد+عکس


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : یک شنبه 1 اسفند 1395