ایران در حال مذاکره برای خرید سامانه موشکی باستیون

 

ایران در حال مذاکره برای خرید سامانه موشکی باستیون

بیش از ۷ ماه است که موضوع خرید تسلیحات روسی در رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح شده بود و افکار عمومی منتظرند تا آینده خرید سلاح‌های ساخت فدراسیون روسیه مشخص شود.

خرید تسلیحات روسی به تانک “تی۹۰” ، “موشک ضدکشتی P300″، “جنگنده سوخو ۳۰” و … اختصاص داشته و فرماندهان نظامی درباره  خرید بعضی تسلیحات همچون “تانک تی ۹۰” نظراتی داشتند.

اما خرید موشک ضدکشتی “پی ۳۰۰” مدتی است که در رسانه‌های خارجی و به خصوص عربی مطرح شده و این رسانه‌ها معتقدند که جمهوری اسلامی ایران خرید موشک‌های ساحل به دریای مذکور را از روسیه در دستور کار دارد.

روزنامه روسی Kommersant در گزارشی چند ماه پیش  مدعی شده بود که ایران و روسیه در آستانه امضاء قرارداد تسلیحاتی به ارزش بیش از ۸ میلیارد دلار هستند. بر اساس ادعای این روزنامه روسی ایران به دنبال خرید تسلیحاتی همچون جنگنده های سوخوی ۳۰ اس ام، بالگرد سری میل ۱۷ و همچنین سامانه ضد کشتی باستیون پی از روسیه است.

این روزنامه روسی همچنین اعلام کرده است که ایران به دنبال خرید هواپیماهای جت آموزشی رزمی یاک ۱۳۰، ناوهای محافظ و زیردریایی دیزل الکتریک از روسیه نیز هست. روزنامه Kommersant اعلام کرده است که مقامات ایرانی لیست تسلیحات مورد نظر خود را در اختیار مقامات روسی قرار داده و وزارت دفاع و مقامات کرملین این لیست را مشاهده کردند. این منبع روسی همچنین پیش بینی کرده است که ممکن است ایران برای به روز رسانی جنگنده های میگ ۲۹ و سوخوی ۲۴ خود نیز با روسیه وارد مذاکره شود.

اندیشکده آمریکن اینترپرایز مدعی است
 استقرار یاخونت در سواحل ایران تمامی کشتی‌های موجود در خلیج‌فارس چه نظامی و چه تجاری را تهدید می‌کند. بعلاوه اینکه نیروی دریایی آمریکا و متحدانش را وادار به تجدیدنظر در خصوص حضور یا عدم‌حضور ناوهای خود در این آب‌ها می‌نماید؛ وضعیتی که توازن‌ قوا در این منطقه را قویا تغییر خواهد داد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 12 مرداد 1395
جزایری: ارتش و سپاه بازوان پر توان دفاعی کشور هستند

 

به گزارش میلیتاری نیوز، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به انتشار ویدئویی سخنان یک کارشناس در فضای مجازی پیرامون ارتش گفت: هر چند این سخنان مربوط به شش سال قبل است اما محتوای آن با اصل وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح متناقض بوده و مغایر با فرامین امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مبنی بر پرهیز از هرگونه سخن تفرقه افکنانه پیرامون نیروهای مسلح و مدافع کشور است.

وی افزود: تردیدی نیست ثبات و امنیت پایدار همه جانبه و مثال زدنی امروز کشور که مایه  آرامش ملت و پیش‌روندگی ایران اسلامی به سمت اهداف و آرمان‌های متعالی و نیز درخشندگی آن در وضعیت پر آشوب جاری منطقه است مرهون نقش پذیری‌ها و نقش آفرینی‌های تعین کننده و سرنوشت ساز نیروهای مسلح  به ویژه ارتش، سپاه و وحدت و هماهنگی این دو سازمان به عنوان بازوان پر توان و مقتدر دفاعی کشور است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه به احدی اجازه اهانت به نیروهای مسلح خدوم و فداکار کشور را نمی‌دهیم تصریح کرد: وحدت، همدلی، هماهنگی و هم افزایی آحاد نیروهای مسلح در تحقق ماموریت‌های خطیر محوله واقعیتی انکارناپذیر است که آحاد نیروهای مسلح، به ویژه ستاد کل، صیانت از آن را تکلیف شرعی و وظیفه سازمانی خود دانسته و در این عرصه با هوشمندی و بصیرت ذاتی خود، آمال و نقشه‌های شوم جبهه معاندین انقلاب و نظام اسلامی برای ایجاد شکاف و اختلاف در صنوف متحد و منسجم کشور را باطل ساخته و می‌سازند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 12 مرداد 1395
شاهکار نیروهای مسلح ایران در Army Games 2016

 

به گزارش سرویس دفاع و امنیت میلیتاری نیوز، یکی از رخدادهای مهم نظامی که در خلال اتفاقات و اخبار روزمره در رسانه های کشورمان، مورد غفلت واقع شده، حضور واحدهای زبده نیروهای مسلح ایران متشکل از حدود ۲۰۰ نیرو از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در رشته های مختلف رزمایش یا مسابقات ارتش های جهان در کشور روسیه است که اتفاقی قابل توجه محسوب می شود.
 
نیروهای مسلح کشورمان که در این مسابقات دو هفته ای شرکت می کنند، شرایط شبه جنگی را بار دیگر تجربه خواهند کرد و براساس برنامه اعلام شده، نیروهای ایرانی در رشته های تانک، یورش، هوابرد، دریایی، غواصی عمیق و کوهستان شرکت دارند.
 به ادامه مطلب مراجعه کنید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 12 مرداد 1395
هند تفنگ تک تیرانداز فنلاندی می خرد+عکس

 

به گزارش گروه دفاع و امنیت میلیتاری نیوز، پایگاه خبری janes اعلام کرد که وزارت دفاع هندوستان مذاکرات خود را برای خرید اسلحه تک تیرانداز با شرکت ایتالیایی برتا به پایان رسانده است. هندی ها به دنبال خرید ۱۷۷ قبضه اسلحه تک تیرانداز مدل Tikka T3 TAC ساخت شرکت Sako فنلاند هستند. این شرکت در حال حاضر در تملک شرکت ایتالیایی برتا است.

هند تفنگ تک تیرانداز فنلاندی می خرد+عکس

هندی ها به دنبال این سلاح برای مسلح کردن نیروهای ویژه دریایی خود هستند. Tikka T3 TAC یک اسلحه تک تیرانداز گلنگدنی با کالیبر ۵۱*۷٫۶۲ میلی متر و خشاب با ظرفیت ۵ گلوله است. این قرارداد که به احتمال زیاد در ماه جاری میلادی امضاء می شود شامل خرید ۱۰۰ هزار گلوله از کالیبر مورد استفاده این سلاح نیز شده و احتمالا در مدت ۶ الی ۸ ماه به هندی ها تحویل می شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : moslem_mt
تاریخ : سه شنبه 12 مرداد 1395